Gå til innhold

Blandende episode?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvordan en blandene episode oppleves for de som har en bipolar lidelse. Jeg er under utredning og jeg er i en depressiv fase og føler jeg svinger veldig fort. Kan gå fra at jeg føler meg på gråten og angstfylt til at jeg blir hyperaktiv, taletrang og aktivitetsnivået øker.

Anonymkode: ca491...720

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458358-blandende-episode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke blitt diagnostisert med det. Eller..nesten, behandler sa i ettertid hun tenkte på det da jeg kom med depressive symptomer, og samtidig veldig uro/anspenthet. Vet ikke akkurat det den gangen.

Hatt andre perioder med liksom kropp og hode delt. F.e. depressivt tankemønster, nedstemthet osv samtidig som hypoman kropp. Trett, aktiv, irritabel..

Noen ganger er det omvendt. Det er som hodet, tankene, skriving, ting jeg kan gjøre sittende er som om jeg er hypoman mens energinivået er deoressivt.

Disse to beskrevet over, og så bytter de plass noen ganger om dagen, og innimellom føles det som ren depresjon og innimellom som ren hypomani, 

Ja, som dette, og kan skifte i løpet av en dag eller få dager. Blanda samnen. Som en betasuppe.

Vet ikke sikkert om det er blanda episode da, eller bare starten på depresjon. Vet ikke om blanda episode, om det er det det er, kommer like før depresjon eller det bare er starten på depresjonen, kanskje starten på en bipolar episode med diverse ingredienser.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458358-blandende-episode/#findComment-4014131
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...