Gå til innhold

Er dette innafor Kupton? Gjelder Sobril

Anbefalte innlegg

I slutten av august fikk jeg en resept på 100 Sobril av fastlegen og nå har jeg 28 igjen. Jeg har tatt ganske mye, opptil 45 mg per dag, men driver nå og skal slutte. Behandler i psykiatrien har gitt meg en nedtrappingsplan, men jeg syns jeg har så få tabletter igjen at eneste valgmulighet er å bråslutte, og da blir jeg dårlig. Mitt spørsmål er om det, og når, er rimelig å be fastlegen om ny resept.

Anonymkode: 65672...683

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458365-er-dette-innafor-kupton-gjelder-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I slutten av august fikk jeg en resept på 100 Sobril av fastlegen og nå har jeg 28 igjen. Jeg har tatt ganske mye, opptil 45 mg per dag, men driver nå og skal slutte. Behandler i psykiatrien har gitt meg en nedtrappingsplan, men jeg syns jeg har så få tabletter igjen at eneste valgmulighet er å bråslutte, og da blir jeg dårlig. Mitt spørsmål er om det, og når, er rimelig å be fastlegen om ny resept.

Hvorfor kan du ikke følge nedtrappingsplanen du har fått?

18 minutter siden, frosken skrev:

Hvorfor kan du ikke følge nedtrappingsplanen du har fått?

Den innebærer at jeg skal trappe gradvis ned, men da er jeg redd for at jeg bruker opp de tablettene jeg har igjen og det kan jeg ikke. 28 tabletter rekker ikke så lenge

29 minutter siden, kupton skrev:

Jeg er en sterk tilhenger av at det er en fornuftig og logisk sammenheng mellom ting. Her en først laget en nedtrappingsplan for en pasient, må en også sørge for at pasienten har resepter på medisin til å følge denne planen.

Takk for svar. Jeg får ta kontakt med fastlegen, for har ikke time på DPS før over nyttår

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...