Gå til innhold

Har du personlig hatt noe med politiet å gjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen grunn til det.

Anonymkode: 63e6a...838

Skrevet

Hadde litt med dem å gjøre da jeg var ungdom, og den ene gangen var ikke fordi jeg hadde gjort noe galt. 

Skrevet

Nei, kun en gang jeg anmeldte et tyveri, og en gang jeg var med et av barna i et avhør, som vitne i en kriminalsak.

Ble oppringt av politiet i forbindelse med et dødsfall for noen år siden (mannen min var nærmeste pårørende,  men de fikk ikke tak i ham).

Skrevet

Ja, jeg rømte fra ett psykehjem 2 ganger. Den ene gangen hentet de meg, den andre gangen var de ute å lette etter meg, og fant meg. Jeg var også litt ungdomskriminell, og da jeg fikk depresjon så dro jeg og tilstod hva jeg hadde gjort jeg hørte aldri noe fra dem. Og nå er det foreldet for lenge siden.

Anonymkode: d31a0...e75

Skrevet (endret)

Ja, to ganger. En gang da jeg var manisk som ung og en gang da jeg ble banket opp av et familiemedlem som voksen. Sistnevnte tilfelle var for å vurdere om jeg skulle anmelde eller ikke. 

Endret av Naana47
Skrevet

Ja, jeg har snakket med Terrorpolitiet (up) på veiene et par ganger. 

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som teller her. Jeg har fått noen fartsbøter. Ellers har jeg anmeldt sykkeltyveri og tipset om mulige overgrep som noen har vært dumme nok til å  "skryte av". Har også søkt om våpenlisens og fått pass. Det har vel de fleste. Jeg har fått tilsnakk for drikking på offentlig sted, men det var alkoholfri øl.

Dette oppsummerer min kontakt med politiet gjennom et langt liv.

Skrevet

Har blitt tatt i fotoboks en gang... 😳 Da kom bota i posten. Personlig kontakt kun ved anmeldelse av tyveri, utstedelse av pass og rutinemessig promillekontroll. Og sistnevnte kun én gang i alle mine år med førerkort, pluss at jeg har vært passasjer én gang under rutinemessig promillekontroll. Er ikke det ganske lite på drøyt 30 år?

Skrevet
3 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg har fått tilsnakk for drikking på offentlig sted, men det var alkoholfri øl.

😄

Skrevet

Jeg var nokså kriminell på mine yngre dager.

Jeg ble straffet med 500 kroner i forenklet forelegg for å kjøre 4 km/t over fartsgrensen. Videre ble jeg en gang tatt for langing, altså å kjøpe en flaske vin til en kamerat som var 17 år. Fikk høre av politiet at forbrytelsen hadde 12 år i fengsel som strafferamme. Heldigvis ble jeg ikke anmeldt - fikk bare en times kjeft av politiet, la meg helt flat og det ble ikke gjort noe mer med saken. 

Skrevet

Jeg nevnte bare det som en vanligvis ikke er i kontakt med politiet for, men skal jeg ta med det som de fleste er i kontakt med politiet for, så har selvsagt jeg også vært på politistasjonen for å få pass, og så har jeg blitt stoppet flere ganger i teknisk kontroll, og for alkotest. Ingen bøter. Parkeringsbøter derimot..., men det er jo ikke politiets felt. 

En annen gang var da jeg var russ og en av knutemerkene var å få tilsnakk av politiet. Da gikk jeg og venninnene mine  rundt i byen og drakk åpenlyst fra sånne brune ølflasker. Det var heller ikke den gangen lov å drikke på offentlig sted, og vi visste at politiet stadig patruljerte gatene på den tiden vi var der. Som vi håpet ble vi stoppet og snakket til, men lite visste de at vi hadde kjøpt det alkoholfrie Vørterøl. Noen av oss hadde til og med erstattet innholdet med brus (siden vi ikke likte Vørterøl). Hun ene bare: "Haha, nå lurte vi dere! Vi drikker ikke ordentlig øl, men vørterøl og brus!" og så helte hun ut litt av innholdet fra sin flaske på bakken foran dem for å vise, og forklarte hvordan vi hadde gått fram for å lure dem. Så all russ er ikke rølpete, de kommer i ganske uskyldige utgaver også. 😇 Morsomt å mimre tilbake til. :D

Skrevet
3 timer siden, Grendel skrev:

Jeg vet ikke helt hva som teller her. Jeg har fått noen fartsbøter. Ellers har jeg anmeldt sykkeltyveri og tipset om mulige overgrep som noen har vært dumme nok til å  "skryte av". Har også søkt om våpenlisens og fått pass. Det har vel de fleste. Jeg har fått tilsnakk for drikking på offentlig sted, men det var alkoholfri øl.

Dette oppsummerer min kontakt med politiet gjennom et langt liv.

Jeg har fått to fartsbøter, og den ene gangen var politiet til stede, og jeg ble stoppet. Ble så stressa, fordi det var like i nærheten av en skole, så da politimannen sa at jeg hadde kjørt i 76 km/t, trodde jeg at det var 50-sone, og ble SÅ lettet da han sa "76 km/t i 60-sone er litt for fort" 😄 😄 😄 

Det ble nå noen tusen, mener jeg å huske. Irriterende, men det hadde vært verre om det hadde vært i 50-sone 😮 

Fikk en fartsbot i boks også en gang, tidlig en søndag morgen. Kjipt. 

Men da har jeg vel nevnt det meste tror jeg!

Skrevet

På en periode over noen år hadde jeg veldig mye med politiet å gjøre pga psykdom. Det var ofte de måtte bryte opp døren min og ta meg med til psykehus i håndjern, eller finne meg ute et eller annet sted eller til sykehus for pumping i håndjern. Sliter mye med disse opplevelsene nå mange år etterpå. Skam og nedverdigelse. 

Anonymkode: e8905...c41

Skrevet

Litt, men jeg har aldri gjort noe kriminelt selv. To ganger ifm tvangsinnleggelse. En gang hadde noen pga en misforståelse ringt inn bekymring, og en annen gang var det for transport fra legevakt. Ble behandlet ok begge gangene. En annen gang fikk de meg på legevakta fordi jeg var overstadig beruset og ikke kunne ta vare på meg selv. Så søkte jeg råd i forbindelse med en person som utsatte meg for trusler. 

Skrevet

Jeg er pårørende til flere  personer som har vært i kontakt med politiet. En arrestert, en sonet fengsel og en sonet betinget dom. Jeg har sittet i avhør , hatt politiet i huset for å ransake det, møtt politiet i forbindelse med voldtekt. Jeg har besøkt nær familie i fengsel , blitt kroppsvissitert før jeg ble låst inn i besøksrommet osv. Jeg er selv en lovlydig og vanlig person som veldig raskt ble vant med dette også. 

Anonymkode: 9da12...160

Skrevet
7 timer siden, kupton skrev:

Dette var et spørsmål til psykisk syke. Forsto du ikke det? 

Anonymkode: 10d14...80f

Skrevet
7 timer siden, kupton skrev:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg er for dum. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...