Gå til innhold

Tvangsinnlagt på grunn av løping om natta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en person bli tvangsinnlagt av å løpe hele natta, pluss at isolering fra samfunnet.

Jeg er sliten av og passe på, orker ikke mere.

Anonymkode: d0bc1...405

Er det du som har skrevet her før, om datteren din? Jeg mener å huske at ting tydet på at hun har en spiseforstyrrelse? Får dere hjelp utenfra?

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en person bli tvangsinnlagt av å løpe hele natta, pluss at isolering fra samfunnet.

Jeg er sliten av og passe på, orker ikke mere.

Nei det har jeg ingen tro på. Jeg kjørte mye på natta tidligere og gikk turer i 3-4 tida og ble aldri innlagt av den grunn. 

Annonse

31 minutter siden, kupton skrev:

Ingen blir innlagt pga løping om natta. Men dersom årsaken til løpingen er en alvorlig sinnslidelse, kan vedkommende bli tvangsinnlagt.

Tror hun har mye uro. Om det er noen sinnlidelse vet jeg ikke. Selv påstår hun at hun danser..........Alt er fortalt til psykiatri, men så lenge hun ikke vil ha hjelp, kan de ikke gjøre noe sier de. 

14 timer siden, laban skrev:

Er det du som har skrevet her før, om datteren din? Jeg mener å huske at ting tydet på at hun har en spiseforstyrrelse? Får dere hjelp utenfra?

Ja stemmer det. Men så lenge hun selv ikke vil ha hjelp kan de ikke gjøre noe sier de. Hun har vært på en time på dps.... Er nok ikke spiseforstyrrelse. men hva det er vet ikke jeg. Hun selv sier hun ikke er syk eller trenger hjelp, men jeg tror hun ikke har sykdomsinnsikt. 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja stemmer det. Men så lenge hun selv ikke vil ha hjelp kan de ikke gjøre noe sier de. Hun har vært på en time på dps.... Er nok ikke spiseforstyrrelse. men hva det er vet ikke jeg. Hun selv sier hun ikke er syk eller trenger hjelp, men jeg tror hun ikke har sykdomsinnsikt. 

Hvis du skriver litt mer om symptomene, hvor lenge det har pågått og hva du har prøvd, kanskje @kupton har noen råd.

2 timer siden, laban skrev:

Hvis du skriver litt mer om symptomene, hvor lenge det har pågått og hva du har prøvd, kanskje @kupton har noen råd.

Nei ønsker egentlig ikke og legge ut for mye. Synes det er så vanskelig når psykiatrien ikke tar oss foreldre mere med som en hjelper. Det er jo vi som sitter med ansvaret og ser ungdomen daglig.

Og man sender bekymringmelding etter bekymringsmeldig, uten at det skjer noe. Vondt og se at en ressursterk(iallefall tidligere)  jente bare kan falle ut av samfunnet uten at man kan gjøre noe. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei ønsker egentlig ikke og legge ut for mye.

Jeg mente bare at du kunne gjenta det du har skrevet tidligere, slik at det ikke bare så ut som om noen trente på en litt underlig tid på døgnet. Men jeg overså at kupton allerede hadde svart.

20 timer siden, kupton skrev:

Ingen blir innlagt pga løping om natta. Men dersom årsaken til løpingen er en alvorlig sinnslidelse, kan vedkommende bli tvangsinnlagt.

Ja var kanskje litt rart formulert. Er løping som i løpe fram og tilbake på rommet, hopper innimellom og klapper ,18 år forøvrig. Når jeg spør hvorfor hun løper, sier hun bare at hun bare danser og at alle gjør sånn. I natt løp hun hele natten, med noen korte opphold da jeg gikk og sa at hun måtte legge seg. Jeg sov en halv time i natt. Og når jeg snakka med henne i dag, forøvrig ganske strengt, sa hun at neida hun hadde bare gått på do og dansa litt, men ikke mye.

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja var kanskje litt rart formulert. Er løping som i løpe fram og tilbake på rommet, hopper innimellom og klapper ,18 år forøvrig. Når jeg spør hvorfor hun løper, sier hun bare at hun bare danser og at alle gjør sånn. I natt løp hun hele natten, med noen korte opphold da jeg gikk og sa at hun måtte legge seg. Jeg sov en halv time i natt. Og når jeg snakka med henne i dag, forøvrig ganske strengt, sa hun at neida hun hadde bare gått på do og dansa litt, men ikke mye.

Og i natt hadde hun også tatt lett sovemedisin, så man skulle tro at hun skulle sove. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier hun er hensikten med denne løpingen eller dansingen? Er det å trene kroppen eller forbrenne kalorier eller noe helt annet? Eller unngå å sove? Og når gir hun seg selv anledning til å sove på døgnet om hun ikke sover på natten? Alle har et mentalt og fysisk behov for å få et minimum med søvn for å i det hele tatt fungere noenlunde tilstrekkelig hver dag. Jeg ser kanskje for meg at det kan være løsningen her, at hun blir aktivisert tilstrekkelig på dagtid slik at behovet for søvn naturlig kommer om natten... En annen mulighet er å ansvarliggjøre jenta som er rundt 18 år. Si at hun faktisk er med på å holde resten av familien våken og si hvordan dette påvirker deg/dere i deres hverdag på jobb og ellers i hverdagen sosialt og med andre gjøremål. Det er utrollig energitappende å ikke få nok søvn over tid. Og også energitappende å gå og bekymre seg over en annen.

11 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hva sier hun er hensikten med denne løpingen eller dansingen? Er det å trene kroppen eller forbrenne kalorier eller noe helt annet? Eller unngå å sove? Og når gir hun seg selv anledning til å sove på døgnet om hun ikke sover på natten? Alle har et mentalt og fysisk behov for å få et minimum med søvn for å i det hele tatt fungere noenlunde tilstrekkelig hver dag. Jeg ser kanskje for meg at det kan være løsningen her, at hun blir aktivisert tilstrekkelig på dagtid slik at behovet for søvn naturlig kommer om natten... En annen mulighet er å ansvarliggjøre jenta som er rundt 18 år. Si at hun faktisk er med på å holde resten av familien våken og si hvordan dette påvirker deg/dere i deres hverdag på jobb og ellers i hverdagen sosialt og med andre gjøremål. Det er utrollig energitappende å ikke få nok søvn over tid. Og også energitappende å gå og bekymre seg over en annen.

Hun selv påstår alle ungdommer gjør sånn og at det ikke er mye bråk. Har tatt det opp med henne utallige ganger. Ja skulle gjerne aktivisert henne mer, men er ikke enkelt når hun helst ikke vil ut av huset. Og har prøvd og få støttekontakt til henne, men så lenge hun ikke vil er det lite jeg får gjort. Og ja det er enegitappende og er vanskelig og holde ut jobb og andre avtaler.

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun selv påstår alle ungdommer gjør sånn og at det ikke er mye bråk. Har tatt det opp med henne utallige ganger. Ja skulle gjerne aktivisert henne mer, men er ikke enkelt når hun helst ikke vil ut av huset. Og har prøvd og få støttekontakt til henne, men så lenge hun ikke vil er det lite jeg får gjort. Og ja det er enegitappende og er vanskelig og holde ut jobb og andre avtaler.

Går hun på skole?

Anonymkode: 4a54e...512

2 timer siden, Maxlime skrev:

Hun mener at alle ungdommer løper på rommet sitt om natten? En ting er jo hvis hun lager tiktok-dansevideoer slik ungdom gjør, men det virker ikke som det er det hun driver med?

Er mere løping slik jeg hører det. Hilsen ts

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går hun på skole?

Anonymkode: 4a54e...512

Går på skole med tilrettelegging for de som sliter, men hun er der ikke så ofte. Er allmennfaglig, hun klarte første klasse så er ikke evnene det går på. Hun har vært der lite i år, men mister allikevel ikke plassen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...