AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Tok en angrepille for en ukes tid siden. Ca fra dag to klikket psyken helt. Humøret svinget og jeg fikk flere angstanfall. Kjente også på kraftig nedstemthet og følelsen av at jeg ikke ville få til noen ting. Ikke klare juleforberedelsene for barna osv. alle Jeg har ikke slitt med psyken før, unntak av litt angst for ca 5-6 år tilbake. Dette føltes inntenst sterkt og varte i ca 3 dager. Jeg var redd for at det ville forverre seg og at jeg måtte ha hjelp. Evt legges inn. Barnefaren til barna mine måtte ta fri fra jobb ene dagen, da jeg fikk panikkangst under morgenstellet og jeg er hjemmeværende med yngste barnet og har ansvar for å få de eldste i barnehagen. Jeg klarte dessverre ikke å verne barna 100% mot tilstanden min og jeg fikk tanker om at jeg måtte få hjelp av barnevernet. Evt tips av helsesøster i situasjonen for hvordan jeg kunne verne dem (ble bråsint, ropte og kjeftet høylytt på barna og samboer, smelte med dører...o.l😣😔) Det hele var så skremmende at jeg var sikker på at jeg var blitt ordentlig psykisk syk. Men det gikk altså over. Og jeg skjønner nå at det bare handlet om kraftig hormonubalanse pga en pille. Eller?! Er det vanlig å få SÅ hinsides sterke psykiske reaksjoner på en hotmonpille?! Det sitter igjen litt fortsatt, men nå kun ved at jeg kan ha kort lunte og bli glefsete. Ingen angst/depresjonsfølelse lengre. Jeg har måttet slutte på p-piller pga lignende mildere symptomer for flere år siden. Men dette var 10 ganger verre. Skal få lagt inn hormonspiral i januar. Kanskje jeg bør la være når jeg reagerer så sterkt på kjemiske hormoner? Håper noen med erfaring eller kunnskaper på området kan svare.. Anonymkode: 04f11...182 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458376-kraftig-utabilt-stemningsleie-etter-inntak-prevensjonsmiddel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Er nok lurt å gå til legen om det ikke gir seg etter noen dager. Men er normalt tror jeg at noen reagerer ille sterkt på prevensjonsmidler og angrepiller osv. Selv sliter jeg veldig under menstruasjon og før med pms og får selvmordstanker og blir aggressiv etc. Har du tenkt på å sterilisere deg ? Mtp at dere har flere barn, du ikke tåler prevensjon og angrepille er ikke noe man skal misbruke for ofte. Eller bruke kondom og ha sex sjeldnere? Jeg skjønner ikke åssen folk har ork til å tenke på sex hele tiden når man har flere barn, har en baby og har jobb og alt som skal gjøres. Kan ikke mannen din evt sterilisere seg? Det er ansvarsfulle og oppegående menn der ute som tar ansvar selv og steriliserer seg etter to-tre unger. Men det virker heller som om mannen din ikke bryr seg så veldig om deg og heller er opptatt av egne lyster og behov. Anonymkode: 68b94...85c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458376-kraftig-utabilt-stemningsleie-etter-inntak-prevensjonsmiddel/#findComment-4014023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det virker heller som om mannen din ikke bryr seg så veldig om deg og heller er opptatt av egne lyster og behov. Anonymkode: 68b94...85c Hvordan i all verden klarte du å komme til den konklusjonen??? Jeg er av den oppfatning at det er den som ikke vil / bør få flere barn som skal sterilisere seg, ikke nødvendigvis mannen fordi det er enklest. Tror du ikke kvinner har seksuell lyst etter at de har født? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458376-kraftig-utabilt-stemningsleie-etter-inntak-prevensjonsmiddel/#findComment-4014033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.