Gå til innhold

Om å låse seg i terapi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

56 minutter siden, Maxlime skrev:

Flere som føler de har "låst seg" helt i terapi? Jeg har dessverre måtte bytte behandler når tidligere behandlere har byttet jobb og har gått ut i permisjon. Bruker så lang tid på å stole på ny behandler, og vet ikke hvordan jeg skal få fortgang i prosessen

Noen kan ha nytte av å ta en samtale om selve terapien. Gjerne om hvorfor det låser seg for deg og hvordan dere kan jobbe for å komme videre.

Anonymkode: 71750...0e2

På 16.12.2020 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Noen kan ha nytte av å ta en samtale om selve terapien. Gjerne om hvorfor det låser seg for deg og hvordan dere kan jobbe for å komme videre.

Anonymkode: 71750...0e2

Takk, det var et godt tips :) 

På 16.12.2020 den 22.52, Maxlime skrev:

Flere som føler de har "låst seg" helt i terapi? Jeg har dessverre måtte bytte behandler når tidligere behandlere har byttet jobb og har gått ut i permisjon. Bruker så lang tid på å stole på ny behandler, og vet ikke hvordan jeg skal få fortgang i prosessen

Kan man virkelig forvente at man IKKE skal låse seg i terapi når man bytter terapeut ofte? 

Anonymkode: 27861...dd8

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan man virkelig forvente at man IKKE skal låse seg i terapi når man bytter terapeut ofte? 

Anonymkode: 27861...dd8

Det er et godt poeng. Jeg synes prosessen blir vanskeligere og vanskeligere hver gang jeg har måttet bytte, men det er kanskje ikke så rart. Mulig jeg bør vurdere privat psykolog med driftsavtale, for jeg er lei av at behandler kun har et kort vikariat eller må ut i permisjon, tror jeg har hatt litt uflaks så langt. 

13 timer siden, Maxlime skrev:

Jeg synes prosessen blir vanskeligere og vanskeligere hver gang jeg har måttet bytte, men det er kanskje ikke så rart. Mulig jeg bør vurdere privat psykolog med driftsavtale, for jeg er lei av at behandler kun har et kort vikariat eller må ut i permisjon, tror jeg har hatt litt uflaks så langt. 

Du kan jo ikke garantere at en privatpraktiserende terapeut ikke går ut i permisjon eller holder seg fisk etter at du har startet hos vedkommende. De lever aktive liv de også som i den offentlige psykiatritjenesten. Fødselspermisjoner og sykdom er det lite en råder over selv. Jeg har selv hatt 16 behandlere i det offentlige helsevesenet i en periode på 13 år, hvor 15 av de var i løpet av de 7 første årene... Men på den annen side, er det jo også spennende med ulike terapeuter, og se hvilken ulike innfallsvinkler de har på samme problemstilling :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...