Gå til innhold

Vipper litt fortsatt, skal jeg motarbeide det?

Anbefalte innlegg

Skrev 20. nov. at jeg i vanvare hadde gått ned u dose for tre dager siden. Det ble 17.11. Jeg skulle gå ned, men det var ikke planlagt at det skulle være akkurat da.  

Trur at min behandler ville anbefalt å gå ned et trimn til nå, hvis jeg var, ikke er fordi det er et hypotetisk tilfelle siden jeg ikke møter henne, dønn ærlig med henne. 

Kan jeg bare gjøre det. Hun har sagt for lenge siden at vi skulle prøve få meg av den ila året.  Bare ikke planlagt akkurat når nedtrappingene skal skje bortsett fra at det ikke er i depressiv fase. det skal være i høy eller middels fase. Høye faser kommer stort sett i kjølevannet av de nedre periodene. Så hvis da blir det tett i nedre episode 

Er det for tett opp i depressiv fase? 

Jeg skal jo høre på henne har jeg bestemt meg for, så skal kanskje gjøre det jeg trur ho ville ment. Men er jeg eneste ufornuftige som samtidig vegrer meg for å jage bort herr Hypo Mani? Han er jo ganske festlig og omgjengelig.

Nei, fastlegen ville ringt DPS.  Der ville noen lest fra journalen. Det kan jeg gjøre selv

Fortsetter under...

Det er litt kjedelig at du ikke får snakket med behandleren din om hva du skal gjøre ang medisinene. Jeg tør ikke å uttale meg om du bør trappe ned Venlafaxin eller ikke. Litt mer sikker er jeg når jeg sier at du ikke nødvendigvis trenger å være så redd for hypomani hvis ikke du har BP1. Hypomani kan jo kanskje bare gi deg ekstra energi, overskudd og godt humør.... uten at jeg med dette oppfordrer deg til å bli hypoman. Men har ikke denne behandleren din en stedfortreder? Det pleier vel å være sånn at en har en reservekontakt når behandleren er syk? I alle fall er det sånn ved mitt DPS. Tror jeg ville forsøkt å ringe dem og forhøre meg om hva jeg skal gjøre. 

Nei, på mange måter er jeg ikke redd for hypomani. Og det kan være fristende å gi f i det, men jeg har gjort noe før som har vært veldig pinlig i ettertid, og det kan hemme meg litt i noe jeg kanskje kunne tenke meg å gjøre en gang i framtida. Det andre er at mine litt høye perioder kan gjøre at jeg ikke fungerer i jobben min. Det blir vanskelig og krøll på jobb⁰ om jeg blir  for motorisk urolig, for utålmodig og for ukonsentrert. Har vært rolig og fått ting bra til, relasjon og kommunikasjon, litt stolt. Rolig, men da jeh sa fra meg med. , bytta med kollega, gav det meg også dens oppgave med fsrtinh over tuet noen ganger. Tålmodig nok. Men følte det ikke forsvarlig å ha medisin. Sa det fra meg. 

Kanskje stedfortreder for de psykeste, er visst et ganske innarbeid ord i språket sier en klok mann, kommer det snart  norsk ordbok? Jeg hører ikke til dem. 

Jeg kan ringe hvis jeg må ha hjelp, men det gjør jeg bare hvis jeg får problem med å holde ut tilværelsen.Venter nok og ser, om jeg går ned i dose.  Trur den syke ville sagt jeg skulle gjøre det nå, for hun virker å ta mine oppturer så veld7g alvorlig, som om jeg blir manisk, men jeg blir bare undermanisk. 

Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes du noen ganger uttrykker deg litt rotete/kaotisk sånn at det er vanskelig å få tak i hva du mener. Og det mener jeg selvfølgelig ikke stygt. Jeg tror det har å gjøre med at du er syk, så jeg ville uansett ha kontaktet lege. :)

(Håper ikke du blir sur på meg nå eller at noen blir krenket på dine vegne, for jeg mener ikke dette vondt på noen som helst måte). 

4 timer siden, Naana47 skrev:

Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes du noen ganger uttrykker deg litt rotete/kaotisk sånn at det er vanskelig å få tak i hva du mener. Og det mener jeg selvfølgelig ikke stygt. Jeg tror det har å gjøre med at du er syk, så jeg ville uansett ha kontaktet lege. :)

(Håper ikke du blir sur på meg nå eller at noen blir krenket på dine vegne, for jeg mener ikke dette vondt på noen som helst måte). 

Nei. Ikke fornærma. Trur ikke andre blir det heller. Noe med måten en sier ting på.

Til vanlig eller akkurat nå for tida? Det gikk litt fort, skyndte meg mellom jobb, muddag, bringing og henting. Og noen ord blir feilautokorrigert. Skriver på tlf. Med. er forkortelse for medisin. Med stedfortreder ja jeg ser det ble litt komisk. Mente  at de psykeste kan få hjelp av stedfortreder for behandler. Noe er fordi jeg ikke vil være for konkret, for jeg er ikke helt likegyldig.

Nei, det gikk jo fint på jobb. Delegerte som sagt bort den mest konsentrasjonskrevende opogaven. Bytta mot den mest energikrevende.

Skal på TMS i morgen.  Snakker heller med dem om nødvendig. 

Tok min kveldsmed. mens jeg enmå hadde vett til det.  Nå er jeg trøtt allerede.  

2 minutter siden, Villanda skrev:

Nei. Ikke fornærma. Trur ikke andre blir det heller. Noe med måten en sier ting på.

Til vanlig eller akkurat nå for tida? Det gikk litt fort, skyndte meg mellom jobb, muddag, bringing og henting. Og noen ord blir feilautokorrigert. Skriver på tlf. Med. er forkortelse for medisin. Med stedfortreder ja jeg ser det ble litt komisk. Mente  at de psykeste kan få hjelp av stedfortreder for behandler. Noe er fordi jeg ikke vil være for konkret, for jeg er ikke helt likegyldig.

Nei, det gikk jo fint på jobb. Delegerte som sagt bort den mest konsentrasjonskrevende opogaven. Bytta mot den mest energikrevende.

Skal på TMS i morgen.  Snakker heller med dem om nødvendig. 

Tok min kveldsmed. mens jeg enmå hadde vett til det.  Nå er jeg trøtt allerede.  

Så bra :) Nei, jeg tenkte bare nå for tida. Da jeg svarte deg som jeg gjorde fryktet jeg litt om det kunne dreie seg om noe mer enn bare evt hypomani. Ville derfor gjøre deg oppmerksom på hva jeg observerte og råde deg til å snakke med legen. Var bare godt ment. 😘

Men skjønner veldig godt at ting kan gå litt fort i svingene, både når man er hypoman og når man liksom må skynde seg å skrive mens man allerede er i farta og opptatt med noe annet. Multitasking er ikke så enkelt som noen kvinner vil ha det til.. 😉

Lykketil med TMS i morgen! Og ja, det er bra at du kan snakke med dem der om det skulle være noe. Sov godt! :)

Annonse

10 timer siden, Naana47 skrev:

Så bra :) Nei, jeg tenkte bare nå for tida. Da jeg svarte deg som jeg gjorde fryktet jeg litt om det kunne dreie seg om noe mer enn bare evt hypomani. Ville derfor gjøre deg oppmerksom på hva jeg observerte og råde deg til å snakke med legen. Var bare godt ment. 😘

Men skjønner veldig godt at ting kan gå litt fort i svingene, både når man er hypoman og når man liksom må skynde seg å skrive mens man allerede er i farta og opptatt med noe annet. Multitasking er ikke så enkelt som noen kvinner vil ha det til.. 😉

Lykketil med TMS i morgen! Og ja, det er bra at du kan snakke med dem der om det skulle være noe. Sov godt! :)

Noe mer, som hva da? Jeg ser at ene inmlegget ble utrolig rotete med veldig mye feilskriving. Jeg burde skrive på PC, vente til jeg hadde god tid eller kanskje best; ikke skrevet i det hele. Forstår det var rotete. Og jeg forstod at det var godt ment 😊

TMS gikk fint.  Det gjør det alltid, bortsett fra at jeg kan nesten bli nedstemt av å se og høre dukka snakke.

Rolig nå, og jeg synes det er litt dumt. Jeg bare forklarte han som hadde meg på TMS, han er veldig ekte, at det er vanlig for meg å svinge litt opp etter depresjon. Forsikra ham om at om det skulle skje denne gangen også, så hadde det ikke med TMS å gjøre. Sa jeg var redd for å ikke få TMS senere hvis jeg skulle gå opp. 

Endret av Villanda

Men takk! Behandler har åpnet min journal i går.  Da er hun mest sannsynlig i alle fall noe i jobb igjen. Sikkert ikke time før etter jul. Hun har nok mange å ta igjen, og jeg er langt fra psykest. Bare letta over et livstegn 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...