Gå til innhold

Hva om du aldri fikk deg kjæreste, kunne du levd et bra liv uten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er de mennesker som virker helt psykisk avhengig av å måtte nødt å ha seg en kjæreste, for uten det så er ikke livet noe bra for dem. Men jeg kjenner de som sier at de har et fantastisk bra liv uten kjæreste/ partner.  

Kanskje du som leser dette er i situasjonen : alene uten kjæreste/ partner , eller kanskje du har kjæreste/ partner.  Jeg mener at det er uansett viktig å være sin egen lykkesmed.  

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 26e69...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste vil aldri bli lykkelige av å leve et liv helt uten både partner OG venner, av den enkle grunn at vi er ikke skapt for å være alene. Vi er flokkdyr.  Men hvis man har venner så holder det for noen. 

Anonymkode: 7263e...d75

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste vil aldri bli lykkelige av å leve et liv helt uten både partner OG venner, av den enkle grunn at vi er ikke skapt for å være alene. Vi er flokkdyr.  Men hvis man har venner så holder det for noen. 

Anonymkode: 7263e...d75

Jeg forstår at det må være vanskelig , men jeg tror på at man kan finne lykke uten kjæreste også. Det fins de som virkelig ønsker en kjæreste men av en eller annen grunn aldri får det. 

Skrevet

Jeg er redd jeg aldri vil få en kjæreste som behandler meg bra, og det er ikke noe særlig å tenke på. Jeg tørr ikke å ha kjæreste heller pga diverse. Selv om jeg ønsker det. Har ikke stort nok sosialt nettverk heller til å kunne erstatte det. Å skulle leve slik resten av livet orker jeg ikke. 

Skrevet
6 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg er redd jeg aldri vil få en kjæreste som behandler meg bra, og det er ikke noe særlig å tenke på. Jeg tørr ikke å ha kjæreste heller pga diverse. Selv om jeg ønsker det. Har ikke stort nok sosialt nettverk heller til å kunne erstatte det. Å skulle leve slik resten av livet orker jeg ikke. 

Jeg synes det er trist at man skal måtte være avhengig av å få seg en kjæreste for å bli lykkelig. 

Jeg var singel i lang tid selv, og jeg var kjempetrist og redd for å ikke få meg ny kjæreste. Tilslutt lærte jeg å være lykkelig uten. Og så for meg å leve lykkelig alene resten av livet. Men da dukket han opp. Så livet lærte meg at man kan finne seg til rette i et liv uten kjæreste også, selv om jeg i sin tid trodde at det aldri ville gå. 

Jeg hadde aldri venner som jeg treffer regelmessig, men jeg hadde barn og familie. Så selv om vi er liksom skapt til å være sosiale så følte jeg en lykke å være litt alene også. 

Men hvis man ønsker en kjæreste så er det bare å håpe på at det skjer en gang  :) . Jeg forstår ønske. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er de mennesker som virker helt psykisk avhengig av å måtte nødt å ha seg en kjæreste, for uten det så er ikke livet noe bra for dem. Men jeg kjenner de som sier at de har et fantastisk bra liv uten kjæreste/ partner.  

Kanskje du som leser dette er i situasjonen : alene uten kjæreste/ partner , eller kanskje du har kjæreste/ partner.  Jeg mener at det er uansett viktig å være sin egen lykkesmed.  

Hva tenker dere? 

Jeg tenker at om kjæreste og venner er et uoppnåelig mål må man bare akseptere det.

Anonymkode: 5249b...193

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at om kjæreste og venner er et uoppnåelig mål må man bare akseptere det.

Lurt å skape seg et fint liv uten kjæreste og. 

Skrevet

Jeg har siste uke lest i innlegg i avisen at ensomhet er vondt. At det er rett og slett skadelig både for fysisk og psykisk helse. Samme uke var det et innlegg om at det å leve i dårlige nære relasjoner kan gi dårlig helse. Noen ganger tror jeg at det å ha gode venner eller et fast møtested med andre ( forening, kirkesamfunn, jobb, felles aktivitet, idrett osv ) er like viktig som kjæreste. Hvis man ikke finner en livsledsager så jobb aktivt med å finne venner eller et møtested med andre mennesker. Og plutselig dukker det kanskje opp en kjæreste også. 

Anonymkode: 1a118...986

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? 

Ja selvfølgelig, det har aldri vært så mange single mennesker som det er nå. Man trenger da ikke basere sin lykke her i livet på å ha en kjæreste (!) :D 

Anonymkode: d66e8...7d5

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig, det har aldri vært så mange single mennesker som det er nå. Man trenger da ikke basere sin lykke her i livet på å ha en kjæreste (!) :D 

Men uten kjæreste og venner, hent uten menneskelig kontakt, blir du ødelagt mentalt.

Skrevet

Men uten kjæreste og venner, hent uten menneskelig kontakt, blir du ødelagt mentalt.

Jeg ble ikke ødelagt mentalt da jeg var uten kjæreste og uten venner. Men jeg hadde jobben og familie. 

Skrevet

En nabo var singel hele livet og klarte seg godt, vi barn i nabolaget var stadig på besøk til han og han tok oss med på turer. Skiturer om vinteren og turer om sommeren, han var en god mann som var veldig glad i barn. Nå er han dement og bor fremdeles alene, mye besøk av hjemmesykepleien og hjemmehjelpen. Kjenner ikke meg igjen, jeg savner han. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? 

Jeg har mann og vi har det fint sammen, men jeg håper jo at jeg hadde klart å ha det fint om jeg var singel også. :) Nå vil jeg ikke bytte bort raringen min mot noen, men det er jo ikke hans ansvar å gjøre meg lykkelig - det er helt og holdent mitt eget ansvar. Men det er klart - det er koselig å gjøre små ting for hverandre i hverdagen, ting man vet at den andre setter pris på. :) 

Skrevet

Jeg har siste uke lest i innlegg i avisen at ensomhet er vondt. At det er rett og slett skadelig både for fysisk og psykisk helse. Samme uke var det et innlegg om at det å leve i dårlige nære relasjoner kan gi dårlig helse. Noen ganger tror jeg at det å ha gode venner eller et fast møtested med andre ( forening, kirkesamfunn, jobb, felles aktivitet, idrett osv ) er like viktig som kjæreste. Hvis man ikke finner en livsledsager så jobb aktivt med å finne venner eller et møtested med andre mennesker. Og plutselig dukker det kanskje opp en kjæreste også. 

Anonymkode: 1a118...986

Veldig enig i dette. Tror jeg kan ha det fint uten kjæreste, men da må jeg ha noen andre gode relasjoner.

Skrevet

Jeg ble ikke ødelagt mentalt da jeg var uten kjæreste og uten venner. Men jeg hadde jobben og familie. 

Hvis du ikke har jobb og familie er det ikke lett.

Skrevet

Jeg kunne sikkert hatt et bra liv, men ikke fullt like bra. 

Skrevet

Jeg har vært skilt i 15 år og er fremdeles alene. Noen år etter skilsmissen hadde jeg et kort forhold som var fullstendig mislykket. Jeg var sjeleglad for å bli alene igjen. Ellers har jeg truffet en mann ca 1 gang i året etter det. Jeg ventet på ham, men han fikk seg en kjæreste. Like greit, for jeg følte meg virkelig elendig i en uke etter hver gang jeg traff ham. 

Jeg har lyst på kjæreste, men har forsonet meg med tanken på at jeg kanskje kommer til å leve alene resten av livet. Jeg har alltid hatt mislykkede forhold til menn, inklusive mitt ekteskap, så det å få et godt forhold ville være noe nytt. Jeg har barn og hvis jeg er riktig heldig får jeg barnebarn etter hvert. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange lever uten både nære venner og kjæreste uten å være ødelagt av den grunn. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange lever uten både nære venner og kjæreste uten å være ødelagt av den grunn. 

Ensomhet og isolasjon har en negativ effekt på helsen. Både den fysiske og psykiske. Ensomhet kan faktisk føre til økt dødelighet på lik linje med fedme, røyking og fysisk inaktivitet.

https://morgenbladet.no/ideer/2019/06/blir-vi-syke-av-ensomhet

Anonymkode: 7cd1a...5f6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...