Gå til innhold

Dårlig samvittighet.

Anbefalte innlegg

Nå er vel latuda ute av kroppen? Sluttet å ta det sist søndag, er bare så sliten og rar. Men pleier å bli det på denne årstiden, håper julen blir rolig. Vi blir jo bare oss fire i familien. Men så stresser hodet mitt med at vi har skuffet de andre som ikke får komme her, får så dårlig samvittighet. Min lille nevø ville at alle skulle være sammen, det ble trist og være bare med foreldrene. Det sa faren, har ikke hørt det fra min nevø. Lurer på om det er for at jeg skal få "guilt trip", det klarte de da. Men jeg tenker på corona og her klarer vi ikke holde en meters avstand, det var rart i fjor og. Da hadde mine foreldre og svigers influensa, så ikke noe selskap med de og det blir det jo ikke i år heller. Har bare en klump i magen og det føles ikke godt, min mann og datter nekter å ha selskap og gå i selskap. Ville du hatt dårlig samvittighet? Jeg skal besøke mine foreldre i neste uke og levere gaver, skal holde avstand da. De blir sittende med min bror som er enslig, han er så avhengig av dem. Hva skjer når de ikke er mer? Er redd at da må jeg overta, ha han rekende flere ganger om dagen. Han er jo i kohort med dem kan man trygt si. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458446-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange opplever at julen blir annerledes i år, og at man ikke får/bør være så mange sammen. Men vi tåler og takler det, og vet at det kun er midlertidig. I din familie er det jo heller ingen som blir sittende helt alene. At det likevel stikker i samvittigheten, handler nok om at du bryr deg og er omsorgsfull, men det betyr ikke at du gjør noe galt, ved å avgrense julegjester/-besøk. Du har heller ikke ansvar for andres følelser og forventninger, så ikke la deg presse. 

Kanskje dere kan ta «kaffe» sammen ut på kvelden, via FaceTime, eller andre kanaler? Det er enkelt å koble opp flere på en gang, og det er ganske så hyggelig å sees på den måten og, når det først er som det er (om dine foreldre har smarttelefon, iPad eller PC, da).  

Endret av Mari-
9 minutter siden, Mari- skrev:

Mange opplever at julen blir annerledes i år, og at man ikke får/bør være så mange sammen. Men vi tåler og takler det, og vet at det kun er midlertidig. I din familie er det jo heller ingen som blir sittende helt alene. At det likevel stikker i samvittigheten, handler nok om at du bryr deg og er omsorgsfull, men det betyr ikke at du gjør noe galt, ved å avgrense julegjester/-besøk. Du har heller ikke ansvar for andres følelser og forventninger, så ikke la deg presse. 

Kanskje dere kan ta «kaffe» sammen ut på kvelden, via FaceTime, eller andre kanaler? Det er enkelt å koble opp flere på en gang, og det er ganske så hyggelig å sees på den måten og, når det først er som det er (om dine foreldre har smarttelefon, iPad eller PC, da).  

Ok. Det får bare bli som det blir, ja det er jo spesielt i år da. Skal prøve å ikke la meg presse, folk må jo få feire jul som de vil. Får gjøre det beste ut av det. 

Mine foreldre er ikke så avanserte de :) 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...