AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 Skrevet 21. desember 2020 I journalen er det noen psykiatriske vurderinger, og det står "Psykiatrisk vurdering (elektronisk)" Blir vurderingen sendt til fastlegen? Anonymkode: eb045...ee9 0 Siter
kupton Skrevet 21. desember 2020 Skrevet 21. desember 2020 Den bør sendes til fastlegen, og det gjøres i de fleste tilfeller. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 23. desember 2020 Skrevet 23. desember 2020 På 21.12.2020 den 21.57, kupton skrev: Den bør sendes til fastlegen, og det gjøres i de fleste tilfeller. Jeg trodde at legen har tilgang til hele journalen som jeg har tilgang til på Helsenorge? Jeg opplever i hvert fall at han kan bla i de samme journalnotatene som det jeg har sett. Selv synes jeg det er fint - det er fastlegen som skal holde den store oversikten. Jeg har ikke alltid tenkt slik. Tidligere, da jeg ikke var enig med meg selv om jeg ønsket å samarbeide med helsevesenet om min egen helse og egen fremgang, tenkte jeg det var en fordel at fastlegen ikke fikk all informasjon. Den som ble den tapende og lidende part på sikt på det prosjektet der, var ene og alene meg selv. 1 Siter
kupton Skrevet 23. desember 2020 Skrevet 23. desember 2020 2 minutter siden, Eva Sofie skrev: Jeg trodde at legen har tilgang til hele journalen som jeg har tilgang til på Helsenorge? Jeg opplever i hvert fall at han kan bla i de samme journalnotatene som det jeg har sett. Selv synes jeg det er fint - det er fastlegen som skal holde den store oversikten. Jeg har ikke alltid tenkt slik. Tidligere, da jeg ikke var enig med meg selv om jeg ønsket å samarbeide med helsevesenet om min egen helse og egen fremgang, tenkte jeg det var en fordel at fastlegen ikke fikk all informasjon. Den som ble den tapende og lidende part på sikt på det prosjektet der, var ene og alene meg selv. Ja, i deler av Helsenorge har det heldigvis blitt slik du beskriver at fastlegen har til gang til journalen. Om noen år er det nok slik i hele Norge. 0 Siter
Villanda Skrevet 23. desember 2020 Skrevet 23. desember 2020 Akkurat nå, kupton skrev: Ja, i deler av Helsenorge har det heldigvis blitt slik du beskriver at fastlegen har til gang til journalen. Om noen år er det nok slik i hele Norge. Ante jeg ikke, men det blir sikkert bra. Da blir kanskje fastlegen ikke så i beit om en i ferier og sykdom hos behandler henvender seg til denne, 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.