Gå til innhold

Hallusinasjoner med øynene igjen?

Anbefalte innlegg

Brukte imovane tidligere denne uken, og det tok en god stund før jeg ble trøtt og sovnet. I mellomtiden føltes det ut som om bakken beveget seg, objekter forvrengte seg litt og når jeg lukket øynene så jeg ekstremt intense og absurde bilder. Det var som om jeg hadde øynene åpne, bare at det jeg så var helt absurd. Kan jeg ha hallusinert med øynene igjen, eller er dette normalt ved bruk av imovane? 

Anonymkode: e2030...a46

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458503-hallusinasjoner-med-%C3%B8ynene-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår egentlig ikke at Imovane og Stilnoct er tillatt til bruk ved en del psykiske lidelser. Disse medisinene er vel kjent for å kunne utløse psykotiske symptomer hos en del, og selv ville jeg virkelig aldri brukt det. Ville mye heller brukt Valium eller Sobril for søvn (som krever veldig mye høyere doser for å utløse paradoksale effekter), men aller helst antihistaminer som jeg tidvis bruker selv hvis jeg ikke får sove. 

Bare min personlige mening selvfølgelig, men jeg mener dette kun burde vært gitt til friske pensjonister med søvnvansker. Stilnoct er vel enda verre enn Imovane i så måte. 

29 minutter siden, ISW skrev:

Jeg forstår egentlig ikke at Imovane og Stilnoct er tillatt til bruk ved en del psykiske lidelser. Disse medisinene er vel kjent for å kunne utløse psykotiske symptomer hos en del, og selv ville jeg virkelig aldri brukt det. Ville mye heller brukt Valium eller Sobril for søvn (som krever veldig mye høyere doser for å utløse paradoksale effekter), men aller helst antihistaminer som jeg tidvis bruker selv hvis jeg ikke får sove. 

Bare min personlige mening selvfølgelig, men jeg mener dette kun burde vært gitt til friske pensjonister med søvnvansker. Stilnoct er vel enda verre enn Imovane i så måte. 

Hvis du legger deg, ligger, får ikke sove, står opp og tar et antihistamin, hvor raskt kommer effekten?

1 time siden, Villanda skrev:

Hvis du legger deg, ligger, får ikke sove, står opp og tar et antihistamin, hvor raskt kommer effekten?

Jeg kjøpte doksylamin reseptfritt i utlandet. Den er ganske mild. Det er den som selges med resept i Norge som Zonat. Jeg synes den har effekt etter ca 30 minutter, og jeg tar en veldig liten dose (1/4 tablett). Men nå har ikke jeg alvorlige søvnvansker. 

Jeg hallisunerer alltid når jeg tar Imovane. Det kommer røyk ut av hendene mine, gulvet prøver å spise hånden min når jeg tar den mot gulvet, og mørke skikkelser som kommer mot meg. Har vært slik i alle år. Før ble jeg redd, men er vant til det nå. Bruker det kun når jeg er innlagt da. 

Annonse

Ikke opplevd på Imovane. En gang for lenge siden, men husker ikkw hva jeg hadde tatt, trur det var Apodorm, den gang det var tillatt.  Hørte tale fra PC, med ukjent språk, russisk eller noe, men forstod jo at det ikke var ekte.

Før hadde jeg ofte noen slags hallusinasjoner i det jeg holdt på å sovne. Uavhengig av medisin. Eller drømmer.., men det gikk på å se ting. Forstod det ikke var ekte. Det var fint å ha det, for da visste jeg at jeg nå sovner jeg snart. 

Jeg har aldri hallusinert av stilnoct eller imovane. Derimot har jeg bedrevet ting i søvne jeg ikke husker. Feks spist en halv grandiosa. Våknet et annet sted en jeg la meg (i samme leilighet). Det synes jeg er mer skummelt enn litt hallusinasjoner, som jeg har forstått ikke er av den skremmende varianten. Jeg går på en voksen dose AP, så det kan jo være derfor jeg ikke hallusinerte på store doser stilnoct.

Jeg kommer aldri mer til å ta noe Z preparat. Tenk om man svelger noe farlig i søvne?

Anonymkode: 9397b...822

Annonse

På 24.12.2020 den 17.18, kupton skrev:

Hallusinasjoner kommer fra din egen hjerne og ikke utenfra. Derfor er det uten betydning at øynene er lukket.

Tenkte på, i en litt annen  sammenheng, med eller uten medisiner, om en har blitt blind, om en da har større risiko for synshallusinasjoner? Fordi en ikke har noen virkelige synssanseinntrykk som "motvekt"?

2 timer siden, Villanda skrev:

Tenkte på, i en litt annen  sammenheng, med eller uten medisiner, om en har blitt blind, om en da har større risiko for synshallusinasjoner? Fordi en ikke har noen virkelige synssanseinntrykk som "motvekt"?

Min ex var blind. Hun hadde ikke noen hallusinasjoner.

Men jeg har hørt att døve som har schizofreni kan høre stemmer.

Anonymkode: 9397b...822

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...