Gå til innhold

Bipolar lidelse og jobb/venner/familien

Anbefalte innlegg

Lei av å være bipar

Jeg fikk diagnosen for bipolar lidelse for 10 år siden,men jeg har slitt med det siden jeg var 13/14 år gammel. Har hatt problemer med alkohol og narkotika hele videregående og har sluttet på skolen. Har flyttet til Norge når jeg var 21 år gammel og fikk en sønn. Jeg var totalt ustabil, var rastløs og utro, krangler mye med mannen jeg var gift med. Til slutt måtte søke om hjelp hos en psykiateren og fikk diagnosen bipolar 2. Siden det, tar jeg Lamictal 100.mg og zoloft, men jeg føler at det hjelper ikke så mye lenger. Slitter med å være med folk, være med på jobb og studerer. Jeg sliter veldig i det siste 2 år og har ikke fått innkalling til DPS enda. Er sykemeldt og deprimert, jeg var så greit i begynnelsen av året men alt forandret seg etter høsten. Er det noe her som er også bipolar som klarer seg bra? Jeg er så sliten av den jævla sykdommen. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458526-bipolar-lidelse-og-jobbvennerfamilien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Lei av å være bipar skrev:

Jeg fikk diagnosen for bipolar lidelse for 10 år siden,men jeg har slitt med det siden jeg var 13/14 år gammel. Har hatt problemer med alkohol og narkotika hele videregående og har sluttet på skolen. Har flyttet til Norge når jeg var 21 år gammel og fikk en sønn. Jeg var totalt ustabil, var rastløs og utro, krangler mye med mannen jeg var gift med. Til slutt måtte søke om hjelp hos en psykiateren og fikk diagnosen bipolar 2. Siden det, tar jeg Lamictal 100.mg og zoloft, men jeg føler at det hjelper ikke så mye lenger. Slitter med å være med folk, være med på jobb og studerer. Jeg sliter veldig i det siste 2 år og har ikke fått innkalling til DPS enda. Er sykemeldt og deprimert, jeg var så greit i begynnelsen av året men alt forandret seg etter høsten. Er det noe her som er også bipolar som klarer seg bra? Jeg er så sliten av den jævla sykdommen. 

Ta kontakt med fastlegen for hjelp, evt ny henvisning til psykiater. 

Er også bioolar og klarer meg bra i perioder. Det meste er periodevis. 

Det å være psykisk syk er noe dritt, spesielt det å ha en kronisk sykdom som bipolar. Vertfall med meg så har jeg jevne oppstigninger der alt er fantastisk og perioder der jeg er «normal». Vær sterk og tenk tilbake på de gode periodene, de kan man «leve» lenge på. Som noen sa «det er bare sterke mennesker som får bipolar lidelse, og det er for de klarer og takle det».

Anonymkode: 3beb6...166

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...