Gå til innhold

Er i ferd med å miste kontrollen (overspising)

Anbefalte innlegg

Har lagt på meg to kg siste to dager pga overspising. Har mistet kontrollen og spist bare for å stappe i meg. Og idag har det eskalert/bitt enda verre. Alt inni meg sier at jeg skal gi F og bare fortsette å stappe i meg for å kompensere for mørket på innsiden og bli lile stygg og fæl  på utsiden som jeg er på innsiden. 
Noen som vil hjelpe meg gjennom dette før jeg mister kontrollen helt igjen idag?  Vet jeg er svak og tåler lite, og det bidrar til at jeg nå er i ferd med å gi F og bare gi opp kampen om kiloene. Har følt meg så lite verdt de siste dagene,og alle andre er liksom bedre enn meg på alt. 

Anonymkode: 20086...627

Fortsetter under...

Jeg har lagt på meg ett og et halvt kilo i jula, men jeg tenker at kiloene vil forsvinne når jeg går tilbake til vanlig kosthold over nyttår. Det er lett for å bli trøstespising hvis man er mye alene og føler seg mislykket, særlig i jula. Jeg har ikke noe annet godt råd enn at du får prøve å lage litt vanlig mat, og heller spise det enn julemat. Og så er jula snart over, og det er litt godt og

Anonymkode: c1946...b13

Husk at mye av de to kg er vannvekt og ekstra vekt pga økt mage- og tarminnhold. :) Jeg har ikke overspist, men likevel lagt på meg 900 g. Anslår av kun 2-300 g er reell vektoppgang. Resten er slikt som renner av når jeg begynner å spise slik jeg pleier igjen. :)

Så ikke gi opp. Noen dager med overspising ødelegger ikke den framgangen du har gjort. Husk på det! Og at du har overspist noen dager betyr ikke at du må det i dag. Vet det er lettere sagt enn gjort. Når jeg har hatt perioder med overspising så har det krevd mye å stoppe, men det går. Det har du jo sett mange ganger før at du klarer. :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har følt meg så lite verdt de siste dagene,og alle andre er liksom bedre enn meg på alt. 

Det er nok ikke uvanlig med slike følelser i juledagene. Det betyr ikke at det er sannheten. 

Som de andre skriver - du har ikke lagt på deg kilovis med fett på noen dager. Spis mat, ikke marsipan og andre tullekalorier og ikke mer unormale mengder enn det som er vanlig i jula, så ordner det seg når hverdagen kommer på nyåret.

Nesten alle spiser litt mer og litt annerledes rundt jul og nyttår, det hører med og ødelegger ikke for resten av året.

1 minutt siden, merida skrev:

Har nå kvittet oss med alt av snop i huset. I morgen starter hverdagen igjen for oss. Da får jeg full kontroll igjen. Det har vært ubehagelig å spise så mye usunt dritt, jeg blir faktisk nedtrykt psykisk av det. Føler meg langt lettere til sinns uten dette snopet. Det er definitivt ikke bra for meg, og jeg glemte det. Takk tll alle som hjalp meg over dette idag. 

Hvis det er noen trøst så får jeg også svært mange negative tanker om meg selv og slikt når jeg vet jeg har spist for mye og jeg ser det på vekta. Å huske på de tingene jeg skrev til deg, det er noe jeg jobber hardt med. Jeg mestrer ikke dette selv helt. Må aktivt minne meg på at så så mye er vannvekt og økt innhold i magen, at det er ikke det lille en går opp i jula som er utslagsgivende, at det er normalt at vekta svinger litt osv. Og selv da så er stemmen i hodet der og panikken rett under overflaten. For min del krever det mye å huske på dette og ikke minst klare å være litt mer avslappet. Men litt har sunket inn i hvert fall da jeg får mindre panikk nå enn for bare ett år siden. 

Så det gjelder å terpe på dette igjen og igjen. Hvilken mentalitet en har rundt kosthold, vekt, flink eller ikke flink osv tror jeg har mye å si i forhold til å lykkes med å gå ned i vekt, eller for min del å klare å holde vekten nede. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...