Gå til innhold

Hvordan påvirker korona det sosiale og psyken

Anbefalte innlegg

Selv er jeg sliten og redd. Min samboer hører til høyrisikogruppen så vi isolerer oss mye. Har inntrykk av at våre venner og familier lever mere normalt. Jeg føler meg ensom og nedfor. Jeg har min samboer, men har alltid hatt et stort behov for kontakt med venner. Merkelig nok er det vi som isolerer oss som har blitt mest syke denne tiden. Det sosiale rakner. Jeg føler at det er noe som er endret mellom meg og mine venner i koronatiden. 

Anonymkode: ae666...546

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv er jeg sliten og redd. Min samboer hører til høyrisikogruppen så vi isolerer oss mye. Har inntrykk av at våre venner og familier lever mere normalt. Jeg føler meg ensom og nedfor. Jeg har min samboer, men har alltid hatt et stort behov for kontakt med venner. Merkelig nok er det vi som isolerer oss som har blitt mest syke denne tiden. Det sosiale rakner. Jeg føler at det er noe som er endret mellom meg og mine venner i koronatiden. 

Anonymkode: ae666...546

Bruker mye skype og zoom, facetime og Facebook. Supre hjelpemidler. Snakker med andre hver dag da jeg satt i karantene. Er om å benytte seg av de mulighetene man har :) 

Anonymkode: 55a4c...7d2

I begynnelsen gikk det ok men nå vet jeg ikke om jeg klarer mere pga senteret jeg går på er stengt titt og ofte så det kan gå uker og mere mellom hver gang jeg snakker med andre enn samboer. Å bruke mobil, skype osv er ikke aktuelt, mine psykiske utfordringer hindrer meg og dessuten vet jeg ikke hvem jeg skulle hatt kontakt med.

Anonymkode: d2779...b93

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker ikke noe forskjell.

Anonymkode: 5cce8...99d

Jeg også merker liten forskjell. Jeg ser like mange (eller få - det er et definisjonsspørsmål) som før corona. Dvs. to assistenter som går fast og kanskje et par-tre møter med venner i løpet av et halvt år. Det jeg merker størst forskjell på, er at det er mindre å gjøre innen organisasjonsarbeid med møter, men det har egentlig passet meg fint dette året ettersom at energien generelt nesten kun har strukket til å få middagen på bordet og knapt nok det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...