Gå til innhold

Er det flere her som har hatet en psykolog?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatet en psykolog eller for den del noe annet helsepersonell. Jeg har ikke personlige følelser for en behandler. Har betalt timene mine selv, og altså betalt for en tjeneste, og forventet at den ble levert. 

Derimot har jeg vært misfornøyd med behandler. Da har jeg kommunisert det på en ryddig måte, sluttet å gå dit, funnet en med kompetansen jeg trengte og gått dit i stedet. 

Har ikke hatet en psykolog men begynte å lure på en, han sa jeg var frisk når jeg fikk høy dose trilafonsprøyte hver tiende dag. Jeg la meg sju om kvelden og sto opp i tolv tiden dagen etter, jeg hadde sluttet å snakke. Da var jeg frisk, jeg sluttet på medisinen og da måtte jeg slutte hos han. Fulgte jo ikke behandlingen, litt av en behandling. 

Nei, men jeg hatet overlegen på psykiatrisk som var tilsynslege på ett psykehjem jeg var tvangsinnlagt på. Han brukte flere uker på å gi meg 5 minutter slik at jeg kunne få justert dosen min med haldol, som var altfor høy og jeg gikk med ille parkinsonisme.

Anonymkode: 0c560...8d1

Annonse

1 time siden, RamonaK skrev:

Jeg hatet den første psykologen min. Han manipulerte meg og brukte meg, og vi hadde et slags forhold. Endte veldig dårlig, og ble mye dårligere etter å ha gått til ham. 

Manipulasjon ja.. Det vet jeg alt om. Frroige psykologen min sa at "du kan umulig ha xx diagnose fordi en med xx diagnose klarer ikke yy" 

Jeg har så definitivt xx diagnose! 

Anonymkode: b84c9...ae8

AnonymBruker

Ja, jeg hata den forrige psykologen min. Jeg hater henne fortsatt. Tenkte det var min feil når det pågikk. Ble veldig dårlig. Når jeg bytta og fikk ny har jeg fått ting i perspektiv. Det er ikke psykologers jobb å gjøre pasienter dårligere. At en føler seg kasta under bussen og tråkka på. Tror hun mislikte meg som person. Det er jo lov, men litt proff må de jo være. Jeg visste ikke at en kunne bytte, og følte jeg måtte gå der. Hun nye er grei. Psykologer er vel veldig forskjellige, sånn som resten av oss. Var vel uheldig ned henne.

Anonymkode: 938be...c03

AnonymBruker
På 29.12.2020 den 17.51, ISW skrev:

Jeg har aldri hatet en psykolog eller for den del noe annet helsepersonell. Jeg har ikke personlige følelser for en behandler. Har betalt timene mine selv, og altså betalt for en tjeneste, og forventet at den ble levert. 

Derimot har jeg vært misfornøyd med behandler. Da har jeg kommunisert det på en ryddig måte, sluttet å gå dit, funnet en med kompetansen jeg trengte og gått dit i stedet. 

Har du gått i terapi? Vanskelig å forestille seg

Anonymkode: d6d8e...9b2

AnonymBruker
På 30.12.2020 den 14.47, RamonaK skrev:

Jeg hatet den første psykologen min. Han manipulerte meg og brukte meg, og vi hadde et slags forhold. Endte veldig dårlig, og ble mye dårligere etter å ha gått til ham. 

Hvordan brukte han deg? Var det på en seksuell måte?

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du gått i terapi? Vanskelig å forestille seg

Det har jeg. 

Det jeg ikke liker, som det virker som det er mye av i norsk psykiatri, er behandling uten mål og mening. At man bare sitter på en time og forteller om livet sitt og plagene sine, og at det ikke blir framgang. Altså bare en eller annen form for støttebehandling. 

Jeg ønsket konkrete tilbakemeldinger på uheldige tankemønstre og løsninger. Jeg opplever på en måte ikke at jeg trenger en skulder å gråte på fra helsepersonell. 

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det?

Fordi jeg vet hvordan han er, jeg vet hvordan han ha vært mot andre, jeg har aldri møtt noen i helsevesenet som ikke blir rød i toppen av irritasjon når han nevnes, jeg er i stand til å vurdere hvorfor jeg mener han er det, og en annen i helsevesenet har også sagt det rett ut til meg mange år senere. 

Anonymkode: 2812b...8f0

På 29.12.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Er ute etter svar fra de i samme situasjon.. 

Anonymkode: b84c9...ae8

Jeg har i likhet med @ISW aldri hatet en terapeut da jeg heller ikke føler for å ha noen personlig relasjon til ham eller henne, men jeg har ikke hatt like god kjemi med alle. Jeg valgte en gang å slutte (jeg turte ikke å spørre om ny) og gikk uten terapi i ett år inntil kirurgisk avd. krevde at jeg skulle begynne i samtaleterapi igjen etter en alvorlig selvskadingsepisode som krevde 4 ukers innleggelse med omfattende behandling. Ca. 10 år senere avsluttet jeg igjen og gikk over til privat avtalespesialist da jeg fikk avslag på bytte av behandler.

FjellOgDalar

Jeg har ikke opplevd å hate behandlere. Det har heller handlet om dyptgående uenighet, eller at jeg ikke har følt meg tatt på alvor. Husker jeg ble direkte pissredd for en psykiater en gang, fordi han framsto både nedlatende og dømmende. Ikke bare overfor meg, men også null vilje til å høre på pårørende. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...