Gå til innhold

Medisinering- kupton

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skrev jo for en tid tilbake, at planen var å trappe ned medisin, pga behandling for ocd. Da ble det sagt fra ocd behandlere,  at det beste var egentlig å være uten medisin. For å oppnå best effekt av behandling. 
jeg startet såvidt  nedtrapping- men ble raskt avblåst av min fastlege og meg selv. 
Nå er ståa slik- at jeg har fått behandling, og bruker fortsatt 20 mg cipralex. Jeg har alltid hatt en voldsom gnist for jobb- men erkjenner nå, at jeg synes det er tungt. Har en relativ krevende og stressende jobb. Er delvis sykemeldt pr i dag. Klarer ikke finne igjen gnisten og kampevnen på å komme meg tilbake i 100% + tidvis  masse overtid.
spørsmål: 

Bør cipralex opp? Symptomer: restsymptom av ocd, mye GAD, bekymringsangst. Tidvis Deprimert - særlig om Morgen. Og særlig i feks sommerferier, juleferier, når jeg egentlig skulle vært overlykkelig med kvalitetstid med min lille familie. Men da ender det ofte opp med at jeg er ute av rutiner- og blir urolig osv. 

jeg ønsker å komme meg tilbake i 100 % jobb, vise sjefen min at hun kan stole på at jeg er med- og det viktigste- få bort symptomer på bekymring, grubling, depresjon. 

Øke dose? Tillegsmedisin? 100% jobb, eller burde jeg innsett min begrensing- og jobbet redusert? Viktig at eventuell annen medisin ikke gjør meg sløv, da trening er blitt veldig viktig for meg. 

Og- godt nytt år!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458602-medisinering-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...