Gå til innhold

Kupton! Jeg vil ikke gå inn i det nye året!

Anbefalte innlegg

What to do? Jeg orker ikke å begynne helt forfra på et nytt, helt år! Så utrolig slitsomt! Orker ikke! Og dette er ikke tull, jeg mener det fra dypet av mitt hjerte! Jeg orker ikke!!! Jeg er deprimert!

Anonymkode: 6c31a...818

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare et ufattelig dumt menneske! Jeg hater meg selv! Orker ikke et helt år til! Får panikk nå! Får panikk av at det nå snart er et nyt år!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg føler det på samme måte. Klem til deg. 

Anonymkode: e67f2...7a7

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare et ufattelig dumt menneske! Jeg hater meg selv! Orker ikke et helt år til! Får panikk nå! Får panikk av at det nå snart er et nyt år!

Starte med litt kortere tid, litt om gangen? Et halvt år til, en måned til?

Jeg synes også det er ufattelig tungt å gå inn i 2021. Glad for å være kvitt drittåret 2020 men livredd fordi jeg misstenker at 2021 blir verre, er redd avslag på uføre, redd datteren min skal bli skadet igjen, redd gutten min kanske er unnvikende...redd mannen skal bli syk igjen., redd vi ikke skal klare å stå sammen, redd fordi jeg ikke har noen venner eller familie å være med og da uten at jeg var tatt høyde for corona.

Annonse

Heldigvis trenger du ikke begynne helt forfra og på nytt. Du bare fortsetter der du slapp i går. Så håper jeg at du har en dyktig behandler slik at 2021 blir bedre for deg enn det forrige året.

Tiden kan jeg dessverre ikke stoppe.

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Heldigvis trenger du ikke begynne helt forfra og på nytt. Du bare fortsetter der du slapp i går. Så håper jeg at du har en dyktig behandler slik at 2021 blir bedre for deg enn det forrige året.

Tiden kan jeg dessverre ikke stoppe.

Takk, kupton. Det er sånn med meg at jeg ser året som et bilde. Nå er vi på toppen og herfra går det bare nedover. Fritt fall på en måte. Velger jeg å se det fra venstre mot høyre ser jeg at det er tungt. Akkurat som å måke en snøhaug foran meg i 12 mnd hvor haugen bare blir større og tyngre for hver måned. 

Det utspiller seg dessverre en tragedie på hjemmebane hvor det er null utsikter til bedring. Vedkommende er gradvis i ferd med å gå dukken, og likedan er jeg. Jeg går til grunne samtidig. Intet håp. Kjenner hvordan forråtnelsen allerede er i gang. De indre organene mine stenger ned en etter en. Først går nok hjernen, så hjertet, og deretter alt det andre. 

Jeg har ingen behandler som er utdannet til å behandle folk psykologisk, til tross for at jeg har gått på DPS i 3-4 år nå. Hun jeg prater med annenhver uke er kun psykepleier som driver støtteterapi. Trenger jo det også, men det hjelper ikke så mye mot psykiske issues å sitte å skravle over en kaffekopp. De siste par månedene har vi tatt kaffen over telefonen pga Koronasituasjonen. Hun er liksom først og fremst ansatt for å følge med svingningene mine og rapportere videre til psykiater ved uttalte stemningsskifter. Det de er mest opptatte av på DPSet hvor jeg går er medisiner og medisinering og hvordan stabilisere bipolaren. Problemet med det er at jeg aldri har hatt en psykiater stabilt over tid mens jeg har vært der. De er bare inne i bildet noen få måneder av gangen før de slutter/går videre og det kommer en ny. Og hver gang jeg får en ny virker det som om hen vil finne opp kruttet på nytt og derfor trikser og endrer medisiner i ett kjør. Tar bort, legger til, reduserer, øker. De kjenner meg jo for faen ikke! 😭

AnonymBruker
11 timer siden, Soletti skrev:

Jeg synes også det er ufattelig tungt å gå inn i 2021. Glad for å være kvitt drittåret 2020 men livredd fordi jeg misstenker at 2021 blir verre, er redd avslag på uføre, redd datteren min skal bli skadet igjen, redd gutten min kanske er unnvikende...redd mannen skal bli syk igjen., redd vi ikke skal klare å stå sammen, redd fordi jeg ikke har noen venner eller familie å være med og da uten at jeg var tatt høyde for corona.

Håper ting vil gå bedre enn du frykter! 

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg føler det på samme måte. Klem til deg. 

Anonymkode: e67f2...7a7

Takk for det. Håper det nye året vil bringe med seg håp og glede for deg! Klem tilbake

Annonse

AnonymBruker

Det er akkurat som om jeg kjenner at hjernen min råtner opp og at blodet mitt omgjøres til grønt slim. For alt jeg vet kan det allerede ha blitt til slim. Tør ikke å sjekke. Tenk hvis hjernen bare går i oppløsning og blir borte? Tenk om jeg dør i løpet av helga? Jeg er redd! Tror jeg har fått angstsykdom. Livet kjennes over. Jeg er for dum for denne verden og nå beviser det seg.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat som om jeg kjenner at hjernen min råtner opp og at blodet mitt omgjøres til grønt slim. For alt jeg vet kan det allerede ha blitt til slim. Tør ikke å sjekke. Tenk hvis hjernen bare går i oppløsning og blir borte? Tenk om jeg dør i løpet av helga? Jeg er redd! Tror jeg har fått angstsykdom. Livet kjennes over. Jeg er for dum for denne verden og nå beviser det seg.

Dette høres ut som psykotiske forestillinger. Jeg håper du får profesjonell hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...