Gå til innhold

Noen som var helt tause hele skolegangen? (SELEKTIV MUTISME)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en helt forferdelig lidelse som kan ødelegge så mye. Tenk deg å sitte i klasserommet å være så redd for at læreren skal be deg snakke at du sitter å skjelver, og når læreren ber deg om et svar så klarer du ikke å si noe, absolutt ingenting. Sånn var hele skolegangen min, helt fra barnehagealder til nå i voksen alder er det forsatt ikke blitt noe bedre. Legger ved en link til en dokumentar, tenker det er bra at folk får mer forståelse for denne lidelsen.

Anonymkode: bab2d...8df

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg var mye taus både på skolen og andre plasser, sa knapt noe da jeg møtte mine svigerforeldre for første gang. Min mann var like taus som meg sammen med andre, det er vi i dag også. 

Svarte du ikke hvis læreren spurte deg om noe? 

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarte du ikke hvis læreren spurte deg om noe? 

Ofte gjorde jeg ikke det nei, ble bare knallrød i fjeset. Men jeg har svart andre da de har spurt meg om ting, bare kort. 

AnonymBruker
38 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja var stort sett taus. Men jeg skalv ikke. Jeg bare klarte ikke få ut ord når det var noe jeg ville si. Det var alltid et lokk i halsen. Helsikkes irriterende!! Men hva feiler det oss? 

Gjetter det er aspergeren.

Anonymkode: fc71c...bc9

Annonse

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Ja var stort sett taus. Men jeg skalv ikke. Jeg bare klarte ikke få ut ord når det var noe jeg ville si. Det var alltid et lokk i halsen. Helsikkes irriterende!! Men hva feiler det oss? 

Les den linken jeg gav i innlegget over her, så får du mer informasjon om selektiv mutisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...