Gå til innhold

Hvilken psykisk sykdom er den jævligste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den med høyest lidelse? Vil tro diverse angstlidelser må være jævlig. Og Schizofreni. Har Kupton noe svar på dette? Hvilke sykdommer gir mest lidelsestrykk? Da tenker jeg på ubehandlet eller feilbehandlet eller ikke tilstrekkelig behandlet. De velbehandlede har det jo bra. Jeg har PTSD og det er vanskelig. 

Anonymkode: 1b1dc...4b2

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den med høyest lidelse? Vil tro diverse angstlidelser må være jævlig. Og Schizofreni. Har Kupton noe svar på dette? Hvilke sykdommer gir mest lidelsestrykk? Da tenker jeg på ubehandlet eller feilbehandlet eller ikke tilstrekkelig behandlet. De velbehandlede har det jo bra. Jeg har PTSD og det er vanskelig. 

Det er vel som med psykisk sykdom som med fysisk sykdom, det kommer an på hvem som har sykdommen. 

Anonymkode: 43dbd...271

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel som med psykisk sykdom som med fysisk sykdom, det kommer an på hvem som har sykdommen. 

Hva mener du med det? At de som lider mest er de svakeste? At det ikke betyr noe hvordan man har det, bare hvordan man tar det. Det blir litt feil for meg for da får du det til å handle om personlige egenskaper. Og de betyr nok lite når sykdommene først kommer. 

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er individuelt. Den med høyest lidelsestrykk. Som igjen betyr de med lavest funksjonsnivå. 

Anonymkode: 8d2cd...877

De som fra før av er de svakeste? Tenker på psykisk utviklingshemmede. Er mer lidelsestrykk hos dem vil jeg tro ja. 

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Angsten er jo noe som er i alle psykiske lidelser. Jeg synes den i sine varianter er verst. Den verste tiden jeg var psykotisk var jævlig, men det var jo angst i det og.

Ja. PTSD er ihvertfall jævlig. Mye angst som ligger der hele tiden. Så det er kanskje angst i de forskjellige varianter som går av med seieren. 

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? At de som lider mest er de svakeste? At det ikke betyr noe hvordan man har det, bare hvordan man tar det. Det blir litt feil for meg for da får du det til å handle om personlige egenskaper. Og de betyr nok lite når sykdommene først kommer. 

Voldsomt så sinna da! ! Har du så lyst å ha den verste (p)sykdommen du da? Ja, noen folk er sterke, noen er svake. Både i psykisk og fysisk sykdom.

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Voldsomt så sinna da! ! Har du så lyst å ha den verste (p)sykdommen du da? Ja, noen folk er sterke, noen er svake. Både i psykisk og fysisk sykdom.

Nærtagende? Jeg vil ikke ha den verste sykdommen, jeg lurer bare på hvilken som anses som verst og tenkte om Kupton visste noe om det. Kanskje finnes det noe forskning på det. PTSD er ingen lett sykdom men tror ikke det er den verste, men mulig det er angst generelt i forskjellige varianter. 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nærtagende? Jeg vil ikke ha den verste sykdommen, jeg lurer bare på hvilken som anses som verst og tenkte om Kupton visste noe om det. Kanskje finnes det noe forskning på det. PTSD er ingen lett sykdom men tror ikke det er den verste, men mulig det er angst generelt i forskjellige varianter. 

Hva tror du er den verste da?

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er individuelt. Den med høyest lidelsestrykk. Som igjen betyr de med lavest funksjonsnivå. 

Anonymkode: 8d2cd...877

Er lavt funksjonsnivå ensbetydende med høyt lidelsestrykk? Kan det være at noen har det komfortabelt i det som andre vil se på som lavt funksjonsnivå? Et lavt funksjonsnivå er vel bare en lidelse hvis man har et veldig sterkt ønske om et høyere funksjonsnivå? Akkurat som er høyt funksjonsnivå ikke sier noe om at du sliter mindre. Det som kan se ut som et høyt funksjonsnivå fra utsiden kan være strategi (ikke nødvendigvis en god) for å forsøke å mestre lidelsen personen opplever. 

Anonymkode: 0cc4b...996

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er lavt funksjonsnivå ensbetydende med høyt lidelsestrykk? Kan det være at noen har det komfortabelt i det som andre vil se på som lavt funksjonsnivå? Et lavt funksjonsnivå er vel bare en lidelse hvis man har et veldig sterkt ønske om et høyere funksjonsnivå? Akkurat som er høyt funksjonsnivå ikke sier noe om at du sliter mindre. Det som kan se ut som et høyt funksjonsnivå fra utsiden kan være strategi (ikke nødvendigvis en god) for å forsøke å mestre lidelsen personen opplever. 

Anonymkode: 0cc4b...996

Det er jo en kjent sak at noen, både psykisk og fysisk syke, vil være syke og finner trygghet og identiteten sin i det. Noen har verken vilje eller interesse i å prøve å bli bedre.

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg garantere deg det ikke er. Mange av dem har det faktisk ganske fint.

Det gjelder alle lidelser/sykdommer. Jeg regner med at alle vet og forstår at alle psykiske lidelser forekommer i et svært spenn av alvorlighetsgrader. 

AnonymBruker
1 minutt siden, kupton skrev:

Det gjelder alle lidelser/sykdommer. Jeg regner med at alle vet og forstår at alle psykiske lidelser forekommer i et svært spenn av alvorlighetsgrader. 

Er jo det jeg har sagt tidligere. Helt individuelt. Til og med du kan ikke si hva som er verst,

AnonymBruker
5 minutter siden, kupton skrev:

Er det ingen forskning som objektivt sett rangerer de verste sykdommene ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...