Gå til innhold

Folk som har betydelige psykiske plager pga pandemien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det forventer jeg ikke. Jeg står ikke på prioritet og er egentlig glad til. Jeg vil ha vaksinen men er litt redd for at den skal trigge en sykdom jeg har(autoimmum sjelden sak) så jeg trenger litt tid på meg til å bli trygg.

Annonse

AnonymBruker

Et familiemedlem er suicidal og svært psykisk dårlig pga smittefrykt. Blitt svært tvangspreget og  PTSD symptomene er mye verre fordi det er noe med pandemien som trigger traumene han har opplevd. Er rett under 58 år så ikke gammel nok til å bli prioritert. Har en del psykiske plager som høyt blodtrykk, overvektig og dårlig form. Men legen mener at de fysiske plagene ikke er alvorlig nok til å bli regnet som risiko. Dessuten tror legen at blodtrykket, svimmelhet, smerter i kroppen bare er psykisk. Vi forstår at eldre og syke må prioriteres men håper likevel at han ikke kommer så veldig langt bak i køen fordi det « bare» er psykisk. Er redd han ikke klarer å holde ut til han får vaksinen. 

Anonymkode: 56e84...8b9

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde man i noen tilfeller ta hensyn til dette i vaksinekøen ? 

Anonymkode: 56e84...8b9

Man burde kanskje vaksinere de som kommer til å være innlagt over en lengre periode, slik at man forhindrer smitte i avdelingen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...