AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Fra tid til annen forekommer det at noen tar andres symptomer og problemer og liksom gjør dem til sine. Så lager de tråder som skal få andre til å tro at det er den og den personen. Hva er greia? Er det en syk form for humor eller er det forsøk på å sette noen i et dårlig lys, eller hva er det? Anonymkode: 39569...5fc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra tid til annen forekommer det at noen tar andres symptomer og problemer og liksom gjør dem til sine. Så lager de tråder som skal få andre til å tro at det er den og den personen. Hva er greia? Er det en syk form for humor eller er det forsøk på å sette noen i et dårlig lys, eller hva er det? Anonymkode: 39569...5fc Det er noen trolls her. Anonymkode: 1f202...48e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra tid til annen forekommer det at noen tar andres symptomer og problemer og liksom gjør dem til sine. Så lager de tråder som skal få andre til å tro at det er den og den personen. Hva er greia? Er det en syk form for humor eller er det forsøk på å sette noen i et dårlig lys, eller hva er det? Anonymkode: 39569...5fc Det ser slik ut, men jeg synes også det er ufint å trekke andres historier i tvil fordi mye ligner mistenkelig mye - men det kan i så fall være en særdeles god grunn til å avskaffe anonym bruker-funksjonen etter min mening - den fungksjonen tilfører forumet mer vanskeligheter enn fordeler. Men, om dette er tilfelle, at noen etterligner en annens historie, er det mobbing av en eller flere sårbare brukere - og jeg håper i så fall at @Admin har et øye med situasjonen og hvordan den utarter seg. Og at vi brukere kan hjelpe admin ved å rapportere mistenkelige tråder slik at h*n kan ev. undersøke de og se om det er et mønster å finne. Jeg synes det er helt tydelig at Admin har gjort en stor innsats for å få bort troll, for stemningen og situasjonen på forumet nå kan så avgjort ikke sammenlignes med hvordan det var i sommer og tidlig høst. Så tusen takk for det - Admin vet selv hvilken innsats som er lagt ned... 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 20 minutter siden, Eva Sofie skrev: Det ser slik ut, men jeg synes også det er ufint å trekke andres historier i tvil fordi mye ligner mistenkelig mye - men det kan i så fall være en særdeles god grunn til å avskaffe anonym bruker-funksjonen etter min mening - den fungksjonen tilfører forumet mer vanskeligheter enn fordeler. Men, om dette er tilfelle, at noen etterligner en annens historie, er det mobbing av en eller flere sårbare brukere - og jeg håper i så fall at @Admin har et øye med situasjonen og hvordan den utarter seg. Og at vi brukere kan hjelpe admin ved å rapportere mistenkelige tråder slik at h*n kan ev. undersøke de og se om det er et mønster å finne. Jeg synes det er helt tydelig at Admin har gjort en stor innsats for å få bort troll, for stemningen og situasjonen på forumet nå kan så avgjort ikke sammenlignes med hvordan det var i sommer og tidlig høst. Så tusen takk for det - Admin vet selv hvilken innsats som er lagt ned... Jeg har vært på dette forumet mye lengre enn deg. Jeg kan faktisk bidra med noe positivt selv om jeg skriver som anonym. Anonymkode: 20111...ac5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på dette forumet mye lengre enn deg. Jeg kan faktisk bidra med noe positivt selv om jeg skriver som anonym. Anonymkode: 20111...ac5 Ja, jeg synes at mange av dere anonyme brukere bidrar positivt på forumet - og det er heller ikke diskusjonen her nå, men som alltid finnes det råtne epler. Jeg synes jo det er synd at de råtne eplene skal få lov til å ødelegge for alle de fine og friske, så jeg håper heller at Admin fortsetter sitt iherdige utlukingsprosjekt, for det hjelper - men det vil nok også vare evig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 4 timer siden, Eva Sofie skrev: Det ser slik ut, men jeg synes også det er ufint å trekke andres historier i tvil fordi mye ligner mistenkelig mye - men det kan i så fall være en særdeles god grunn til å avskaffe anonym bruker-funksjonen etter min mening - den fungksjonen tilfører forumet mer vanskeligheter enn fordeler. Men, om dette er tilfelle, at noen etterligner en annens historie, er det mobbing av en eller flere sårbare brukere - og jeg håper i så fall at @Admin har et øye med situasjonen og hvordan den utarter seg. Og at vi brukere kan hjelpe admin ved å rapportere mistenkelige tråder slik at h*n kan ev. undersøke de og se om det er et mønster å finne. Jeg synes det er helt tydelig at Admin har gjort en stor innsats for å få bort troll, for stemningen og situasjonen på forumet nå kan så avgjort ikke sammenlignes med hvordan det var i sommer og tidlig høst. Så tusen takk for det - Admin vet selv hvilken innsats som er lagt ned... Jeg synes ikke anonym bruker-funksjonen bør fjernes. Noen trenger å være såpass lite synlige for at de skal klare/ønske å uttrykke seg , og etter min mening er det svært ønskelig å legge til rette for at flest mulig kan delta i diskusjoner om personlige forhold. En annen ting er at det alltid er bra for forumet at flest mulig bruker fast signatur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 4 timer siden, frosken skrev: Jeg synes ikke anonym bruker-funksjonen bør fjernes. Noen trenger å være såpass lite synlige for at de skal klare/ønske å uttrykke seg , og etter min mening er det svært ønskelig å legge til rette for at flest mulig kan delta i diskusjoner om personlige forhold. En annen ting er at det alltid er bra for forumet at flest mulig bruker fast signatur. Jeg ser absolutt fordelene ved anonym bruker-funksjonen, og det er derfor jeg synes det er så utrolig synd at noen få troll ødelegger ryktet til resten som bidrar fint og har utbyttet av forumet på lik linje med andre med fast brukernavn. Jeg skulle ønske det hadde vært mulig å frata brukere som misbrukte anonym bruker-funksjonen mulighet til å skrive anonymt - det hadde løst nokså mye - men slik jeg har forstått @Admin så er ikke dette en mulighet i forumprogramvaren. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Bare butter inn med en kommentar. Anonym bruker vil nok aldri forsvinne, men regelbrudd blir fulgt opp uansett om man utfører de som AB eller med brukernavn. Og om AB funksjonen misbrukes vil det bli fulgt opp, men det er mange her med de samme diagnosene og samme mønstre. Når det gjelder å frata noen Ab funksjonen har det vært gjort før, men det er en del merarbeid som må utføres for å få det til. Admin 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/458657-skj%C3%B8nner-ikke-behovet-for-%C3%A5-etterligne-andres-symptomer/#findComment-4017706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.