Gå til innhold

Hvordan foregår en utredning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ta en sånn 'generell' test i første omgang vet jeg, hvor de stiller spørsmål relatert til flere ulike lidelser som kan gi en pekepinne, men er nysgjerrig på hvordan en ordentlig utredning foregår og hvor lang tid dette tar? Vet at psykologen mistenker blant annet bipolar lidelse, noe jeg selv er enig i - er dette en utredning som tar lang tid? Jeg har sluttet på antidepressiva pga dårlig effekt og bivirkninger, og får ikke ny medisinvurdering før vi er ferdig med utredningen. 

Anonymkode: 1b504...8be

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458682-hvordan-foreg%C3%A5r-en-utredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta en sånn 'generell' test i første omgang vet jeg, hvor de stiller spørsmål relatert til flere ulike lidelser som kan gi en pekepinne, men er nysgjerrig på hvordan en ordentlig utredning foregår og hvor lang tid dette tar? Vet at psykologen mistenker blant annet bipolar lidelse, noe jeg selv er enig i - er dette en utredning som tar lang tid? Jeg har sluttet på antidepressiva pga dårlig effekt og bivirkninger, og får ikke ny medisinvurdering før vi er ferdig med utredningen. 

Anonymkode: 1b504...8be

Min utredning tok ca tre timer. Det var masse spørsmål, også måtte jeg ta en kognitiv funksjonstest som inneholdt matte logikk og litt annet. 

Jeg har tatt utredning for en annen lidelse, men vi brukte tre-fire timer på å gjennomgå livet mitt relativt detaljert og strukturert og deretter gjennomgikk jeg et spørreskjema som gikk spesifikk på diagnosen jeg ble utredet for som var innen dissosiasjon. Jeg tror den inneholdt 488 spørsmål...? Husker jeg tenkte at det måtte være mer hensiktsmessig å fylle ut et slikt skjema digitalt og få en PC til å analysere svarene, men jeg og min psykolog fylte ut skjemaet sammen. Tror det i seg tok også tre eller fire timer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...