Gå til innhold

Er folk med autisme hjerneskadet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Det kalles ikke en skade. Ved skader har jo noe vært annerledes før en ble skadet. Derimot kalles det en utviklingsforstyrrelse.

2. Nei, ikke ved å se på et bilde. Men ved å se på adferd kan en se det hos mange.   
Jeg kom en gang til en liten trafikkulykke der det tok meg 5 sek å forstå at den tenåringsgutten som satt i den ene bilen var autist.

AnonymBruker
6 minutter siden, kupton skrev:

1. Det kalles ikke en skade. Ved skader har jo noe vært annerledes før en ble skadet. Derimot kalles det en utviklingsforstyrrelse.

2. Nei, ikke ved å se på et bilde. Men ved å se på adferd kan en se det hos mange.   
Jeg kom en gang til en liten trafikkulykke der det tok meg 5 sek å forstå at den tenåringsgutten som satt i den ene bilen var autist.

Ok ja jeg tror folk kan se på meg at jeg har asperger. Politiet trodde jeg var ruset liksom. Autismefaenskap. 

Anonymkode: 822fb...6e3

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Ok men angående det første du skrev. Jeg tror jeg ble autist som 10åring (var ganske så normal før dette) tror du det egentlig er en hjerneskade og ikke autisme da eller var det psykose? Alvorlig autisme og psykose er jo ganske like. 

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok men angående det første du skrev. Jeg tror jeg ble autist som 10åring (var ganske så normal før dette) tror du det egentlig er en hjerneskade og ikke autisme da eller var det psykose? Alvorlig autisme og psykose er jo ganske like. 

Autisme og psykose er som natt og dag. Blinde sliter med å skille dem når de er inne. 

Anonymkode: 64405...aec

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Autisme og psykose er som natt og dag. Blinde sliter med å skille dem når de er inne. 

Anonymkode: 64405...aec

Har du noen gang sett en person med alvorlig autisme? De er helt borte vekk i hodet. Akkurat som psykotisk folk. 

UtakknemligDiva

image.jpeg.3c62b9672546d49f7a3be2ff938a996d.jpeg

Ser du hun har Asperger? Heather Kuzmich eller noe. Ellers vet jeg ikke om så mange kjente med AS. 

Bill Skarsgård spilte en rolle som har Asperger i en film. Han ser virkelig ut som en AS i filmen, men ikke irl. Så det må gå på stil og væremåte.

AnonymBruker
42 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

image.jpeg.3c62b9672546d49f7a3be2ff938a996d.jpeg

Ser du hun har Asperger? Heather Kuzmich eller noe. Ellers vet jeg ikke om så mange kjente med AS. 

https://autismeforeningen.no/akershus/kjendiser-og-rollemodeller-med-asd/

Anonymkode: fe144...a0b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...