Gå til innhold

psykose symptomer uten å trenge behandling??

Anbefalte innlegg

jeg hører stemmer, men jeg er ikke psykotisk. jeg synes det er vanskelig å ignorere stemmene og de dominerer hverdagen min ganske mye spesielt nå som jeg er alvorlig deprimert i tillegg, men jeg har ingen vrangforestillinger så jeg trenger ikke innleggelse. har hørt stemmer i flere år. har noen andre det sånn? betyr det at stemmene ikke er en sykdom? jeg har kun bipolar lidelse type 2, snakker ikke om stemmene i behandling, det liker jeg ikke. men jeg kjenner ingen andre som hører stemmer som er så friske som meg og som ikke har vrangforestillinger!

Anonymkode: a48f1...09f

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hører du stemmene? Er det akkurat som om en ekte person hadde snakket? 

Anonymkode: 0e9ce...ab0

ja. men to av de snakker ikke til meg, kun til hverandre. behandlerene mine opp igjennom årene har flere ganger prøvd å sende meg til utredning på tips men jeg har aldri følt behovet for det, jeg er stabil selv om jeg hører stemmer. utenom når jeg har hypomani eller depresjon men det er pga bipolar. er litt redd for å bli psykotisk, men tror det hadde skjedd til nå om jeg hadde de genene? 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja. men to av de snakker ikke til meg, kun til hverandre. behandlerene mine opp igjennom årene har flere ganger prøvd å sende meg til utredning på tips men jeg har aldri følt behovet for det, jeg er stabil selv om jeg hører stemmer. utenom når jeg har hypomani eller depresjon men det er pga bipolar. er litt redd for å bli psykotisk, men tror det hadde skjedd til nå om jeg hadde de genene? 

Så du snur deg liksom rundt for å se om du ser de folka du hører snakke? 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du snur deg liksom rundt for å se om du ser de folka du hører snakke? 

nei, jeg vet jo at de bare er i hodet mitt, selv om de kommer utenifra. det er stemmer jeg kjenner til, har hørt stemmer i flere år dette er ikke noe nytt for meg. 

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, jeg vet jo at de bare er i hodet mitt, selv om de kommer utenifra. det er stemmer jeg kjenner til, har hørt stemmer i flere år dette er ikke noe nytt for meg. 

Ok, men jeg mener å ha lest et sted at å høre stemmer i seg selv er ganske vanlig. Men om du begynner å bli veldig paranoid og får vrangforestillinger i tillegg da nærmer du deg sikkert psykose

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men jeg mener å ha lest et sted at å høre stemmer i seg selv er ganske vanlig. Men om du begynner å bli veldig paranoid og får vrangforestillinger i tillegg da nærmer du deg sikkert psykose

ja jeg har også lest at man kan høre stemmer og være frisk. jeg er ikke frisk, men tror ikke det er stemmene som gjør meg syk, selv om jeg synes det er vanskelig å ignorere de. min tidligere behandler sa jeg hadde grensepsykose. er veldig redd for å få vrangforestillinger, så lurer på om noen andre har hørt stemmer i mange år uten å bli psykotiske. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig å ignorere stemmene, og de dominerer hverdagen min ganske mye spesielt nå som jeg er alvorlig deprimert i tillegg

Basert på dette vil jeg si at dette er sykdom. Jeg anbefaler sterkt at du forteller om dette til din behandler.

18 timer siden, kupton skrev:

Basert på dette vil jeg si at dette er sykdom. Jeg anbefaler sterkt at du forteller om dette til din behandler.

ok. behandler vet at jeg hører stemmer, men jeg liker ikke å snakke om det. jeg har en venninne som ble innlagt pga stemmene hennes snakket om henne og ikke til henne og hun sa jeg aldri måtte finne på å fortelle behandler hvordan stemmene mine er. jeg hører to stemmer som snakker til hverandre og kommenterer hva jeg gjør og hvordan jeg er men jeg er ikke psykotisk og er redd for å bli innlagt. venninnen min var heller ikke psykotisk, hun ble innlagt kun fordi hun hører stemmer. synes det er litt rart, fordi jeg har som sagt lest at mange friske mennesker også hører stemmer. 

Annonse

6 minutter siden, kupton skrev:

Med mindre du fungerer helt greit sosialt og i arbeid, mener jeg at du absolutt trenger behandling for dette.

jeg går på aap pga bipolar. prøvde jobb men jeg har mange depresjonsfaser i året så det er vanskelig å holde jobb gående. når jeg har hypomani er jeg veldig sosial, men er deprimert akkurat nå. tror ikke det er stemmene som gjør at jeg er syk, fordi jeg hører stemmer når jeg ikke er deprimert også. jeg har aldri hatt psykose. men de er verre når jeg er deprimert, alt er verre da. men behandleren min vil at jeg skal begynne på andre medisiner for å se om jeg får mindre bivirkninger så jeg kan snakke med henne om det, tror det er lurt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...