Gå til innhold

Slipper man å betale egenandel hos psykologer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at man må betale ca 200 kr for timen. Var en som sa til meg at vedkommende trodde slikt var gratis, og at staten tok regningen. 

Noen som vet? 

Anonymkode: fc370...a89

Hvis det er offentlig nå du betale egenandel samme gjelder privat med driftsavtale. Privat uten driftsavtale må du betale full pris . Hvis du har lav inntekt kan du søke NAV om å få det dekket opptil frikort grensen. 

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Hvis det er offentlig nå du betale egenandel samme gjelder privat med driftsavtale. Privat uten driftsavtale må du betale full pris . Hvis du har lav inntekt kan du søke NAV om å få det dekket opptil frikort grensen. 

Det er offentlig.  Er det ca 200 til 300 kr for timen som ved vanlig legetime ? 

Hos psykologer i det offentlige (DFS, psykiatriske poliklinikker) betaler en nøyaktig det samme som hos andre behandlere. Det samme gjelder også hos avtalespesialister (psykologer med driftstilskudd). Hos helprivate psykologer er det fritt for psykologen å bestemmer prisen du må betale.

29 minutter siden, kupton skrev:

Hos psykologer i det offentlige (DFS, psykiatriske poliklinikker) betaler en nøyaktig det samme som hos andre behandlere. Det samme gjelder også hos avtalespesialister (psykologer med driftstilskudd). Hos helprivate psykologer er det fritt for psykologen å bestemmer prisen du må betale.

Det var det jeg tenkte. Takk for svar :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...