Gå til innhold

Hva er det som skjer etter en voldtekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ringer politiet og sier man akkurat har blitt voldtatt. Hva skjer da? 

Politiet kommer og tar et avhør

Man blir kjørt til legevakta (?) for undersøkelse av kroppsorganet

Anonymkode: e1a56...9a7

Det står litt her https://www.overgrep.no/anmeldelse-av-voldtekt/#:~:text=Etter en anmeldelse av voldtekt,for å samle andre bevis.&text=Politiet kan etter endt etterforskning,på bistandsadvokat dekket av staten.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ringer politiet og sier man akkurat har blitt voldtatt. Hva skjer da? 

Politiet kommer og tar et avhør

Man blir kjørt til legevakta (?) for undersøkelse av kroppsorganet

Anonymkode: e1a56...9a7

https://www.oslo.kommune.no/dognapne-tjenester/overgrepsmottaket/#gref

Anonymkode: ae545...317

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ps. det finnes flere overgrepsmottak rundt om i landet. Jeg ville begynt med å dra på legevakten så fort som mulig. Ikke ta av deg klær eller rengjør deg selv noe sted (inkl munn). 

Anonymkode: ae545...317

Det var en taxisjåfør som fant meg og ringte til politiet. De ankom stedet, tok på meg en type dress (for å beskytte bevis på klærne, antar jeg) og tok litt bilder av meg, prøvde å snakke med meg om det som hadde hendt uten noe særlig hell, også kjørte de meg til voldtektsmottaket hvor jeg ble undersøkt, måtte gi de klærne mine, hadde en liten samtale, fikk tatt angrepille og fikk resept på medisiner/vaksine mot ulike kjønnssykdommer. De ringte også pårørende (min mor).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...