Gå til innhold

Hei, Kupton. Er dette normalt? Hilsen ei med litt sykdomsangst

Anbefalte innlegg

Jeg har et par klumper helt til høyre "på bakveggen" i svelget. Litt bak mot der "buen" går ned.

Vanlig slimhinnefarge. Oval fasong. Tydelig avgrenset, og stikker litt ut. Den ene er på strl med et solsikkefrø, den andre som et linfrø. Jeg har ikke mandler, de opererte jeg ut for flere år siden.

Kvinne 28 år. Føler meg frisk. Har litt vondt i halsen, men er ikke syk. Har hatt bulimi i 10 år, men har ikke spydd på to uker nå (👏🏻).

Lurer på om det er små, synlige lymfeknuter, eller evt spyttkjertler som er hovne. Ellers sier angsten at det er kreft, selvfølgelig. 

Vanskelig å finne bilde på Google som likner. Det kunne kanskje vært polypper, men er usikker. Polypper ser kanskje litt rundere og hvitere ut på bildene. Mine er liksom som en halv runding, som en vannblemme. 

Vil ikke plage legen med et unødvendig besøk. Tror du dette er normalt, og at jeg bare kan slappe av med det? 

Anonymkode: 768f3...d20

Fortsetter under...

Kan det være noe lymfevev som har vokst frem fordi jeg ikke har mandler? 

Unnskyld alle spørsmål, altså. Blir bare så stressa. 

Setter utrolig pris på at du gidder å svare sånne som meg 🙂

Det er ingen som kan si sikkert hva du har i svelget uten å ha sett på det. Ikke en gang en lege,det ville vært høyst uprofesjonelt. Men vis en skal tenke hva som er mest sannsynlig, så er det mest sannsynlig at det ikke er noe farlig, da kreft i svelget ikke er vanlig hos kvinner på 28 år. Men er du engstelig, ta en tur til fastlegen. 

Anonymkode: 831d8...ce2

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du vil spørre om et somatisk spørsmål på et psykiatriforum? 

Anonymkode: c4fc2...daa

Ja, det gjør jeg fordi hovedproblemet er angst, liksom. Beklager hvis det er plagsomt. Han kan bare la være å svare, hvis det er upassende. Jeg skal ikke mase. 

Worrisome Plenty

Ta deg en tur til fastlegen. Du plager ikke den med det. Det er jo jobben å sjekke slikt. Uansett er vel ikke dette noe det er lett å svare på på nettet, uten bilder osv. Legen må nok titte deg i halsen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...