Gå til innhold

Medisinering av psykisk syke

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig skeptisk til medisinering i utgangspunktet.  Har et voksent barn som har fått beskjed av psykriater at medisinering er løsningen for at vedkommende skal klare å komme seg ut i arbeid. Jeg er meget skeptisk til medisinering fordi en lege forsøkte det tidligere, og det endte med  overmedisinering og sykehusinnleggelse pga overmedisineringen. Vedkommende var også slapp og konstant utmattet mens medisineringen pågikk. 

Hva mener dere om medisinering? 

Desverre så får ikke jeg uttale meg fordi vedkommende er voksen. Men jeg blir frustrert av løsningen. Men får håpe at det ikke blir problemer rundt medisineringen denne gangen. 

Anonymkode: 05828...e1b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458918-medisinering-av-psykisk-syke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig skeptisk til medisinering i utgangspunktet.  Har et voksent barn som har fått beskjed av psykriater at medisinering er løsningen for at vedkommende skal klare å komme seg ut i arbeid. Jeg er meget skeptisk til medisinering fordi en lege forsøkte det tidligere, og det endte med  overmedisinering og sykehusinnleggelse pga overmedisineringen. Vedkommende var også slapp og konstant utmattet mens medisineringen pågikk. 

Hva mener dere om medisinering? 

Anonymkode: 05828...e1b

Hva er det å tape på å prøve?

Anonymkode: fd74d...585

Det kommer jo veldig ann på personen. Nå sier du jo heller ikke noe om hva slags psykisk sykdom det gjelder. Jeg fungerer best uten medisiner mot min dystymi. Men, for det er ett men, det måtte to år med terapi og hard innføring av ABCD modellen og slik tenking før det ble levelig og mer håndterbart. Bare medisiner hadde jeg i starten, det hjalp ingenting, men når jeg kuttet medisiner gradvis som jeg gikk i terapi så ble det altså håndterbart. Jeg har fortsatt dobbel depresjon innimellom, men jeg håndterer det mye bedre nå og de varer mye kortere enn før.

Anonymkode: ebdfd...16d

Annonse

2 timer siden, Gondor skrev:

Jeg ville ikke klart meg uten medisiner, men det tok lang tid å finne den optimale kombinasjonen.

Samme her. Mye prøving og feiling. Har dårlige perioder innimellom, men har ikke trengt innleggelse på mange år. Er flink til å ta medisinene og lever et liv som gjør meg så stabil som mulig. Jobber hele tiden med å bli bedre. Føler at det å jobbe med psyken er ferskvare, må jobbes med hele tiden.

• 2 måneder senere...
Gjest Anonym 2

Jeg er så enig med deg. Hør om han ikke kan prøve å trappe ned på medisinen? Jeg har trappet ned på min medisin,  med samarbeid med behandler. Jeg har ikke fått hverken tilbakefall eller bivirkninger av det. Nå er jeg snart ferdig med medisinen,  og er veldig glad. Man kjenner seg selv best, og hvis man ikke trenger medisin,  kjenner man det best selv.

Veldig skeptisk til medisiner eg også, men etter langt forløp med samtaleterapi (som hjalp veldig) havnet eg stadig i kjelleren igjen. Klarte rett og slett ikke komme meg ovenpå igjen. Da valgte eg å prøve medisiner.. Noe eg i dag ikke angrer på. Eg ser på det som en krykke for en som er syk, og velger ikke å stigmatisere det slik mangen gjør... En skal ha respekt for det. Og forstår veldig at folk har forskjellige meninger om det.. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...