Gå til innhold

Adhd og negativ adferd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vårt forhold er det hver dag. Jeg har forsøkt å finne ut hva. 

Anonymkode: 64d87...0dd

Så det er snakk om samboer/ektefelle? Er problemet at du stadig gjør ting som irriterer han? Vi kan irritere oss over ting andre ikke engang legger merke til, så det trenger i så fall ikke bety at du er en irriterende person. Har det alltid vært sånn, eller har det blitt sånn etterhvert?

8 minutter siden, Trine skrev:

Så det er snakk om samboer/ektefelle? Er problemet at du stadig gjør ting som irriterer han? Vi kan irritere oss over ting andre ikke engang legger merke til, så det trenger i så fall ikke bety at du er en irriterende person. Har det alltid vært sånn, eller har det blitt sånn etterhvert?

Problemet er at jeg i følge han er dum, og jeg klarer ikke å tenke og reagere kjapt som han, jeg greier ikke å henge med i hans tenpo og er treg. Jeg har blitt stadig mer glemsk, og det irriterer han også. Ting skal skje så utrolig fort, og han er ekstremt utålmodig når noe skal gjøres. Han blir ekstremt stresset. Jeg tror han irriterer seg voldsomt over meg. Jeg vet ikke hva jeg ellers gjør galt, men jeg prøver å finne ut av det. Ja, han har alltid vært sånn. 

Hvilke tiltak har han gjort for å bedre hverdagen og forholdet?
Har han lært seg noen mentale verktøy for å håndtere temperamentet sitt?
Bruker han medisiner i forhold til ADHDen?
Eller forventer han at du er den eneste som skal ta hensyn i forholdet og at du skal innrette deg etter hans humør?

På 1.2.2021 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg i følge han er dum, og jeg klarer ikke å tenke og reagere kjapt som han, jeg greier ikke å henge med i hans tenpo og er treg. Jeg har blitt stadig mer glemsk, og det irriterer han også. Ting skal skje så utrolig fort, og han er ekstremt utålmodig når noe skal gjøres. Han blir ekstremt stresset. Jeg tror han irriterer seg voldsomt over meg. Jeg vet ikke hva jeg ellers gjør galt, men jeg prøver å finne ut av det. Ja, han har alltid vært sånn. 

En med adhd som klager over at andre er glemske 🤔 🤣  Jeg blir også litt irritert når folk er trege, men det gjør jeg alt jeg kan for å ikke vise dem. Jeg er nemlig egentlig ekstremt treg selv, det er bare at når noen venter på meg, er jeg raskere enn lynet. Men jeg blir også stressa av det, for kroppen går raskere enn hodet. Jeg tror ikke nødvendigvis du skal ta hans oppførsel så veldig personlig, men jeg syns ikke du skal akseptere den heller. Han har selv valgt å være i et forhold med deg, og får respektere deg som du er. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...