Gå til innhold

Klarer ikke å få "begge nervesystemene" til å sovne samtidig ​😥​

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, selv om det kanskje er litt tidlig å klage. 

I to netter har jeg ikke fått normal søvn. Det vil si; hver gang jeg sovner, får jeg søvnparalyse med én gang. Jeg er altså bevisst, og jeg merker at kroppen sovner og går i lås, mens jeg fortsatt er våken inne i hodet mitt. Jeg har hatt søvnparalyse før, men da har det vært maks to ganger på rad. 

De to siste nettene har jeg hatt 30-40 søvnparalyser på rad, og det har ikke vært noe særlig. Det følger også med en del fake hallusinasjoner, men som likevel er skremmende. Altså at ulike vesener er i rommet, ulike skikkelser tar på meg, skal drepe meg, at jeg kveles. Vanlige søvnparalysefenomener. 

- Men noe må kanskje være i ubalanse hos meg, siden jeg ikke får noe normal søvn, og bare det ene nervesystemet mitt sovner. Jeg har aktive dager, og jeg trener hver dag, så jeg er ordentlig sliten og har brukt meg når jeg legger meg. 

Har noen erfaring med å bare havne i SP i flere netter? Gikk det seg til, eller har noen her tips som kan hjelpe meg med ordentlig søvn? Det er ikke så bra hvis jeg ikke sover ordentlig i flere netter, da det kan trigge min bipolare lidelse, så jeg setter pris på alle tips. Er redd for at dette skal være en start på psykose. Det trenge rikke være det, men jeg har en del tankeforstyrrelser om dagen, noe jeg ikke pleier å ha.

Endret av girlinyellow

Fortsetter under...

2 timer siden, girlinyellow skrev:

Har noen erfaring med å bare havne i SP i flere netter? Gikk det seg til, eller har noen her tips som kan hjelpe meg med ordentlig søvn?

Tips har jeg ikke (utover fysisk aktivitet på dagtid og ikke for sent, men det har du jo allerede på plass), for sliter med søvnen selv og har gjort det i mange år. Men jeg har søvnparalyse i perioder, ofte flere netter på rad. Så går det over, uten at jeg vet hvorfor. Så jeg tror du trygt kan tenke at det går seg til! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...