Gå til innhold

Ser på nyhetskanalen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Ja er mange som nærmest ikke aksepterer at jeg forsvarer Trump.  Derfor holder jeg munn om min mening om det i dagliglivet, slik at det ikke oppstår konflikter. Det er jo ikke sånn at jeg synes at Trump var en bra president. Jeg mener at han må ha vært en dårlig en for folket. Men jeg ser allikevel ikke noe grunn til å dømme han for selve kongressen. Ser heller en grunn til å dømme presidenter som står bak henrettelser i fengslene. Er helt imot dødsstraff.  

Ja best å holde kjeft om det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja best å holde kjeft om det :) 

Det er det :) . For ellers får vi unødvendig mye diskusjoner og krangling om emnet  ;) . Folk sa: du liker Trump du!. Jeg svarte : nei jeg har ikke sagt at jeg liker han, men jeg forsvarer bare om hva som jeg mener er rett og galt i denne saken på en nøytral måte.  :)  og så diskuterte de videre og sier at Trump er helt sinnsykt sprø , slem og gal i dette med kongressen. Det må jo alle forstå sier de.  Og da bare overgir jeg meg og sier ja ja forstår for å ikke lage bråk.  Så nå tier jeg istedet hehe. Trump er blitt et farlig emne  ;)

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Samme her. Jeg ser ikke at han ba de angripe.  Hadde han gjort det så hadde han vært skyldig. Han hadde kun en uakseptabel personlighet med tanke på at han ikke ville erkjenne et tap. Det er det eneste han kan lastes for. Men det er lov å ha ytringer. Og det var folket som hadde valgt denne personligheten som president. Så jeg mener at han ikke kan straffes for å ikke ville tro på valg-nederlaget men han kan få en liten straff for å gå åpent ut med beskyldninger for at det var valgjuks.  Men det er vanskelig det og. Han har selv blitt dårlig behandlet i media og i kommentarfelt på facebook.  

Nå er det ikke meningen å beskytte Trump. Men jeg mener at utifra opplysningene som jeg vet så kan han ikke straffes. 

Den republikanske minoritetslederen i Senatet, Mitch McConnell, mener noe helt annet. Tenker han har mer greie på dette enn deg. Han legger all skyld på Trump, og mener han kan straffes for dette i rettsystemet.

    

Anonymkode: 3e15d...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Folk får ytre sine meninger. Biden er det ikke mye informasjon  å få om. Det er stille der forløbig. Mener at de nå må fokusere på Biden istedet for Trump. Biden virker som en bedre president. 

Men pressen har ikke kommet over dramaet Trump skapte ser det ut til.  Noe som er i historien nå  og ikke i nåtid.  

Trump kommer til å gå inn i historien som en av de verste presidentene. Kanskje den verste.

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2021/01/trump-worst-president-history/617730/

Trump was a serial violator of his oath—as evidenced by his continual use of his office for personal financial gain—but focusing on three crucial ways in which he betrayed it helps clarify his singular historical status. First, he failed to put the national-security interests of the United States ahead of his own political needs. Second, in the face of a devastating pandemic, he was grossly derelict, unable or unwilling to marshal the requisite resources to save lives while actively encouraging public behavior that spread the disease. And third, held to account by voters for his failures, he refused to concede defeat and instead instigated an insurrection, stirring a mob that stormed the Capitol.

Anonymkode: 3e15d...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det er det :) . For ellers får vi unødvendig mye diskusjoner og krangling om emnet  ;) . Folk sa: du liker Trump du!. Jeg svarte : nei jeg har ikke sagt at jeg liker han, men jeg forsvarer bare om hva som jeg mener er rett og galt i denne saken på en nøytral måte.  :)  og så diskuterte de videre og sier at Trump er helt sinnsykt sprø , slem og gal i dette med kongressen. Det må jo alle forstå sier de.  Og da bare overgir jeg meg og sier ja ja forstår for å ikke lage bråk.  Så nå tier jeg istedet hehe. Trump er blitt et farlig emne  ;)

Hehe sant det :D Jeg lar bare folk snakke å si mye dritt om han, vet inni meg hva jeg mener om saken. Men blir sjokkert over at folk er så full i hat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hehe sant det :D Jeg lar bare folk snakke å si mye dritt om han, vet inni meg hva jeg mener om saken. Men blir sjokkert over at folk er så full i hat. 

Hvordan syntes du Trump selv fremstår, som Mor Teresa? Noen utvalgte tweets:

"How can a dummy dope like Harry Hurt, who wrote a failed book about me but doesn’t know me or anything about me, be on TV discussing Trump?"

"Lightweight Senator @RandPaul should focus on trying to get elected in Kentucky--- a great state which is embarrassed by him."

"Truly weird Senator Rand Paul of Kentucky reminds me of a spoiled brat without a properly functioning brain. He was terrible at DEBATE!"

"The president of the pathetic Club For Growth came to my office in N.Y.C. and asked for a ridiculous $1,000,000 contribution. I said no way!"

".@FrankLuntz is a low class slob who came to my office looking for consulting work and I had zero interest. Now he picks anti-Trump panels!"

"Huma Abedin, the top aide to Hillary Clinton and the wife of perv sleazebag Anthony Wiener, was a major security risk as a collector of info"

"Crazy Joe Biden is trying to act like a tough guy. Actually, he is weak, both mentally and physically"

Flere: https://news.sky.com/story/us-election-donald-trumps-45-most-controversial-tweets-12098204

Kallenavn Trump har brukt om andre: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump

En virkelig hedersmann dette her!
 

Anonymkode: 3e15d...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.2.2021 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Du har skrevet veldig lite fornuftig.

Gå igjennom de ti første "løgnene" og forklar hva som ikke stemmer da.

Man forstår du har aversjon mot kunnskap.

Anonymkode: b7a0b...b60

Jeg kan sjekke den aller første løgnen som Washington Post trekker frem:

1. “We also built the greatest economy in the history of the world…Powered by these policies, we built the greatest economy in the history of the world.”

Problemet er at påstanden til Trump er helt korrekt. Dette kan måles på ulike måter, men det er ikke løgn å si USA er verdens største økonomi og større enn noen økonomier i historien:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Washington Post lister opp dette som en "løgn" siden det har vært høyere vekst før. Trump uttaler seg ikke om veksten. Her er det altså Washington Post selv som lyver. Det er jeg ganske møkk lei av. Jeg vil lese fakta i avisene. Ikke propaganda fordi de tror jeg er så dum at de må lyve til meg for å få meg på rett side.

Jeg nekter ikke for at Trump også lyver. Han har jo sagt at faren er født i Tyskland.🙃 Bare synd ikke avisene klarer å heve seg litt over det nivået. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan syntes du Trump selv fremstår, som Mor Teresa? Noen utvalgte tweets:

"How can a dummy dope like Harry Hurt, who wrote a failed book about me but doesn’t know me or anything about me, be on TV discussing Trump?"

"Lightweight Senator @RandPaul should focus on trying to get elected in Kentucky--- a great state which is embarrassed by him."

"Truly weird Senator Rand Paul of Kentucky reminds me of a spoiled brat without a properly functioning brain. He was terrible at DEBATE!"

"The president of the pathetic Club For Growth came to my office in N.Y.C. and asked for a ridiculous $1,000,000 contribution. I said no way!"

".@FrankLuntz is a low class slob who came to my office looking for consulting work and I had zero interest. Now he picks anti-Trump panels!"

"Huma Abedin, the top aide to Hillary Clinton and the wife of perv sleazebag Anthony Wiener, was a major security risk as a collector of info"

"Crazy Joe Biden is trying to act like a tough guy. Actually, he is weak, both mentally and physically"

Flere: https://news.sky.com/story/us-election-donald-trumps-45-most-controversial-tweets-12098204

Kallenavn Trump har brukt om andre: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump

En virkelig hedersmann dette her!
 

Anonymkode: 3e15d...6d4

To feil gjør ikke en rett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2021 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Han oppfordret jo til å storm kongressen. Tilogmed på twitter. Men når du sier det slik så betyr det at Hitler egentlig var uskyldig, han selv gjorde jo ikke noe, han bare oppfordret til det!

Anonymkode: 0ac8b...6b1

Du finner ingen Twittermeldinger eller sitater hvor Trump har oppfordret noen til å bryte seg inn i Kongressen. Det er derfor media nå bruker uttrykket "oppildnet" til stormingen, og ikke "oppfordret" eller "oppmuntret".

Du finner derimot masse sitater hvor han bruker sterke ord og bilder om at folk må "fight like hell" og så videre. Masse løgnaktige påstander om valgfusk. Noen av tilhengerne oppfattet det som at de skulle bryte seg inn. Man kan godt si at tilhengerne hans prøvde å gjøre statskupp.

Problemet er at ordet "fight" ikke nødvendigvis innebærer vold. All politisk kamp kalles "fight". Trump kom også med oppfordringer til å være fredelig etc. Jeg tror ikke han kunne blitt dømt i en vanlig rettssak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

To feil gjør ikke en rett :) 

Svada. Du har aldri vært spesielt opptatt av å kritisere Trumps tidligere. Hvor var du når Trump administrasjon internerte barn og tvangssepararerte familier?

Parents of 545 separated children still not found.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54636223

Screen_Shot_2019_07_03_at_4.36.52_PM.png

Anonymkode: 3e15d...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Grendel skrev:

Du finner ingen Twittermeldinger eller sitater hvor Trump har oppfordret noen til å bryte seg inn i Kongressen. Det er derfor media nå bruker uttrykket "oppildnet" til stormingen, og ikke "oppfordret" eller "oppmuntret".

Du finner derimot masse sitater hvor han bruker sterke ord og bilder om at folk må "fight like hell" og så videre. Masse løgnaktige påstander om valgfusk. Noen av tilhengerne oppfattet det som at de skulle bryte seg inn. Man kan godt si at tilhengerne hans prøvde å gjøre statskupp.

Problemet er at ordet "fight" ikke nødvendigvis innebærer vold. All politisk kamp kalles "fight". Trump kom også med oppfordringer til å være fredelig etc. Jeg tror ikke han kunne blitt dømt i en vanlig rettssak.

 

Sett i kontekt er det ingen tvil om hva han oppfordret til. 

Anonymkode: 3e15d...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan syntes du Trump selv fremstår, som Mor Teresa? Noen utvalgte tweets:

"How can a dummy dope like Harry Hurt, who wrote a failed book about me but doesn’t know me or anything about me, be on TV discussing Trump?"

"Lightweight Senator @RandPaul should focus on trying to get elected in Kentucky--- a great state which is embarrassed by him."

"Truly weird Senator Rand Paul of Kentucky reminds me of a spoiled brat without a properly functioning brain. He was terrible at DEBATE!"

"The president of the pathetic Club For Growth came to my office in N.Y.C. and asked for a ridiculous $1,000,000 contribution. I said no way!"

".@FrankLuntz is a low class slob who came to my office looking for consulting work and I had zero interest. Now he picks anti-Trump panels!"

"Huma Abedin, the top aide to Hillary Clinton and the wife of perv sleazebag Anthony Wiener, was a major security risk as a collector of info"

"Crazy Joe Biden is trying to act like a tough guy. Actually, he is weak, both mentally and physically"

Flere: https://news.sky.com/story/us-election-donald-trumps-45-most-controversial-tweets-12098204

Kallenavn Trump har brukt om andre: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump

En virkelig hedersmann dette her!
 

Anonymkode: 3e15d...6d4

Horribelt! Man mister respekten for en hvilken som helst person som nedgraderer verdien til andre og kaller dem nedverdigende ting. At noen gjør det som USAs president sier en del om hvor gal denne mannen er. Narsissistisk som fy! En skikkelig ufordragelig fyr, en arrogant mobber! 

Politikken hans tar jeg ikke stilling til da jeg ikke har satt meg så mye inn i det, Men det kan godt være at han gjorde mye bra som President selv om personlighten hans er eksentrisk. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svada. Du har aldri vært spesielt opptatt av å kritisere Trumps tidligere. Hvor var du når Trump administrasjon internerte barn og tvangssepararerte familier?

Parents of 545 separated children still not found.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54636223

Screen_Shot_2019_07_03_at_4.36.52_PM.png

Anonymkode: 3e15d...6d4

Dette har jeg ikke greie på, politikk får noen andre ta seg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Grendel skrev:

Du finner ingen Twittermeldinger eller sitater hvor Trump har oppfordret noen til å bryte seg inn i Kongressen. Det er derfor media nå bruker uttrykket "oppildnet" til stormingen, og ikke "oppfordret" eller "oppmuntret".

Du finner derimot masse sitater hvor han bruker sterke ord og bilder om at folk må "fight like hell" og så videre. Masse løgnaktige påstander om valgfusk. Noen av tilhengerne oppfattet det som at de skulle bryte seg inn. Man kan godt si at tilhengerne hans prøvde å gjøre statskupp.

Problemet er at ordet "fight" ikke nødvendigvis innebærer vold. All politisk kamp kalles "fight". Trump kom også med oppfordringer til å være fredelig etc. Jeg tror ikke han kunne blitt dømt i en vanlig rettssak.

 

Det står oppildnet men ikke oppmuntret..? 

Uansett: ja han var vel med på å "tenne" hans egne supportere med å ikke akseptere valgnederlaget, men fortsatt så klarer jeg ikke å se at han gjorde det / altså ikke aksepterte valgresultatet i mål om å få dem til å storme kongressen. 

Alle kan lyve. Men hva som Trump kan lyve om eller ikke vet ikke jeg. Jeg synes ihvertfall at en del mennesker virker til å være veldig ute etter å få han i fengsel eller straffet. Det virker som om de henger seg opp i den minste lille ting som de kan prøve å felle han på  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette har jeg ikke greie på, politikk får noen andre ta seg av. 

Ja og så er det politikk - delen.  Jeg har ingen peiling på politikken Trump bedrev. Heller ikke Biden sin politikk. 

Anonymkode: b4d15...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Thebutterfly skrev:

Det står oppildnet men ikke oppmuntret..? 

Uansett: ja han var vel med på å "tenne" hans egne supportere med å ikke akseptere valgnederlaget, men fortsatt så klarer jeg ikke å se at han gjorde det / altså ikke aksepterte valgresultatet i mål om å få dem til å storme kongressen. 

Alle kan lyve. Men hva som Trump kan lyve om eller ikke vet ikke jeg. Jeg synes ihvertfall at en del mennesker virker til å være veldig ute etter å få han i fengsel eller straffet. Det virker som om de henger seg opp i den minste lille ting som de kan prøve å felle han på  

Jeg er enig med deg.

Bare det at han kommer med så sterke ord og ubegrunnede anklager gjør at han har et moralsk ansvar. Det er lite tyder på at selve stormingen var en planlagt av Trump. Det er ingen tvil om at han ville kuppe valget ved å presse kongressmenn til underkjenne stemmetellingen. Er ikke det nok for folk?

Jeg er enig i at media virker blindet og fri for selvinnsikt når det gjelder Trump. Det virker som om normale regler for kildekritikk og folkeskikk ikke gjelder. Det virker som om familiemedlemmene til Trump også er fritt vilt og at enhver spekulasjon er en "nyhet".

Enten jeg leser om Trump, Hitler eller Faen sjøl så vil jeg ha normal, god journalistikk.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg er enig med deg.

Bare det at han kommer med så sterke ord og ubegrunnede anklager gjør at han har et moralsk ansvar. Det er lite tyder på at selve stormingen var en planlagt av Trump. Det er ingen tvil om at han ville kuppe valget ved å presse kongressmenn til underkjenne stemmetellingen. Er ikke det nok for folk?

Jeg er enig i at media virker blindet og fri for selvinnsikt når det gjelder Trump. Det virker som om normale regler for kildekritikk og folkeskikk ikke gjelder. Det virker som om familiemedlemmene til Trump også er fritt vilt og at enhver spekulasjon er en "nyhet".

Enten jeg leser om Trump, Hitler eller Faen sjøl så vil jeg ha normal, god journalistikk.

Bra at du ser det samme. 

Jeg synes at media burde stoppe i å spekulere på den måten som de har gjort i Trump- saken.

De spekulerer til og med om Melanie's synspunkter om sin egen mann. Noe de ikke har grunnlag i. Det blir på en måte en slags "underholdning" i å begynne å spekulere på om hvorfor Melanie sluttet å leie hånden hans da hun skulle ned trappen på flyet. Og det å spekulere hvor sønnen deres var blitt av rett etter at Trump og Melanie dro til Florida. Hva har pressen med det å gjøre? Skulle de åpne en "savnet" sak ? Regner vel med at Trump og Melanie vet hvor sønnen sin er så lenge de ikke selv har meldt han savnet. De har vel et foreldre-ansvar. Og de virker til å være glad i sine barn så jeg tror de vet hvor sønnen sin er. Og at det er ingen fare anngående den saken. 

Så media har gått veldig inngripende inn i privatlivet deres med å opptre på denne måten. Det er mulig en del av det å være kjendis, men det er ikke greit. 

Synes heller ikke at det er greit av media å ha omtaler av han som psykopat. Den en drøy. Greit at han er sprø i sine ord. Han har en spesiell personlighets-karakter. Men kan man si at han er en psykopat? Det er mye andre kjennetegn på en psykopat enn hva det vil si å ikke tåle å tape. 

Det kan se ut til at Trump var så glad i rollen sin som president at han ikke ville innse valgnederlaget. Jeg vet ikke om det er bevisst gjort med hensikt om å forsøke å lage sak av det. Kanskje forsto han at han hadde tapt hele tiden / kanskje ikke. 

Folket valgte denne presidenten. Alle mennesker/ også foreks ledere på jobben har hver sine personlighets-karakterer. Det er slik jeg ser det. 

Uansett burde Trump veie sine ord bedre, selv om han ikke mente noe med det. Han burde forstått at dette kunne bidra til opprør og vold. Men det er ikke sikkert at han tenkte i de baner. Han virker ikke til å være en mann som ønsker vold og krig heller. 

Men han burde akseptert valgnederlaget. Det er det eneste som jeg ser at han gjorde feil i denne saken om kongressen. For det er litt skummelt når en avtroppende president nekter å akseptere et valgnederlag.  Mulig han hadde fortjent en bot/ en liten fengselsstraff for det. Men han var en valgt president og han måtte få lov å ytre meninger. Men han gjorde det på feil måte...  Jeg er ikke ute etter å ha han straffet . Håper faktisk på at han får gå fri og leve videre utenfor politikken. 

Jeg tenker at de som stormet kongressen er vel selv ansvarlige for selve handlingen så lenge Trump ikke hadde bedt de gjøre det... 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har oppildnet til angrepet med sine ord/ feile måte å prate på. Og det er gjort helt ubevisst , tror jeg. Tror ikke at han trodde at de ville storme kongressen. Jeg mener at media har svertet han med å omtale han slik de har gjort. Men han var en president og de må vel finne seg i at slik er det å være president/ kjendis. Men det er ikke greit det heller. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Men han har oppildnet til angrepet med sine ord/ feile måte å prate på. Og det er gjort helt ubevisst , tror jeg. Tror ikke at han trodde at de ville storme kongressen. Jeg mener at media har svertet han med å omtale han slik de har gjort. Men han var en president og de må vel finne seg i at slik er det å være president/ kjendis. Men det er ikke greit det heller. 

Poenget er vel at det forventes at en president opptrer profesjonelt og ikke oppildner til et opprør. Slik han har holdt på på sosiale media er ikke en president verdig. En president har et visst ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Poenget er vel at det forventes at en president opptrer profesjonelt og ikke oppildner til et opprør. Slik han har holdt på på sosiale media er ikke en president verdig. En president har et visst ansvar. 

Men presidenter har ulike personligheter. Og det var nok ikke meningen fra hans side å oppildne til angrep.  Hadde saken vært å oppfordre så hadde alt vært en annen sak. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...