Gå til innhold

Hva mener du om dette?

Anbefalte innlegg

Kan det å være overvektig sammenlignes med å være transperson? Er det like fordommer der? Tenker folk stygge og frekke tanker om meg og sier "Å se så feit hun er, så ekkelt, det er stygt" når jeg går forbi? Selv har jeg ikke hørt noe, men er sikker på at enkelte baksnakker meg...vet det. Og vet at enkelte ikke gleder seg med meg når jeg går ned i vekt, det gir meg motivasjon til å gå ned i vekt.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459584-hva-mener-du-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan det å være overvektig sammenlignes med å være transperson? Er det like fordommer der? Tenker folk stygge og frekke tanker om meg og sier "Å se så feit hun er, så ekkelt, det er stygt" når jeg går forbi? Selv har jeg ikke hørt noe, men er sikker på at enkelte baksnakker meg...vet det. Og vet at enkelte ikke gleder seg med meg når jeg går ned i vekt, det gir meg motivasjon til å gå ned i vekt.  

Da jeg var på mitt største (over 20 kg mer enn det jeg er nå, og nå veier jeg iallefall 25 kg for mye)  så fikk jeg innimellom slengt spydigheter og dritt etter meg. Og det var stort sett voksne som gjorde det. Ikke moro.   Slik jeg er nå, har jeg ikke hørt noe spydigheter eller dritt.

Godt du finner motivasjon til å gå ned i vekt av dette. Det må jo være beste måte å møte sånne negative folk på. Selv håper jeg inderlig at du lykkes. 

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Da jeg var på mitt største (over 20 kg mer enn det jeg er nå, og nå veier jeg iallefall 25 kg for mye)  så fikk jeg innimellom slengt spydigheter og dritt etter meg. Og det var stort sett voksne som gjorde det. Ikke moro.   Slik jeg er nå, har jeg ikke hørt noe spydigheter eller dritt.

Godt du finner motivasjon til å gå ned i vekt av dette. Det må jo være beste måte å møte sånne negative folk på. Selv håper jeg inderlig at du lykkes. 

Å det var stygt gjort, kan ikke forstå at voksne folk kan få seg til sånt. Min svigermor mener de som er overvektige må gjøre alt for å skjule fettet, og min far sier "At de kan få seg til å bli sånn". De har ikke sagt noe direkte til meg, og to stk koste seg og snakket om hvor feit jeg var blitt. Nå har hun ene lagt på seg selv igjen, hun tok slankeoperasjon og var veldig tynn en stund...det var da hun snakket om hvor feit jeg hadde blitt. 

Ja det er en motivasjon når folk ikke unner meg å få det bedre med meg selv, det får jeg om jeg går ned i vekt. Takk for at du håper på det, det håper jeg du klarer og :) Alle som ønsker å gå ned i vekt burde klare det, det er jo en kamp så lett er det ikke. Jeg var nå glad på vegne av hun som tok slankeoperasjon når hun gikk ned i vekt, jeg vet jo hvordan det er å være stor og ikke fornøyd med seg selv. Men nå tenker jeg litt "Ja nå kan hun se hvor enkelt det er". Det er ikke lett. 

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det var stygt gjort, kan ikke forstå at voksne folk kan få seg til sånt. Min svigermor mener de som er overvektige må gjøre alt for å skjule fettet, og min far sier "At de kan få seg til å bli sånn". De har ikke sagt noe direkte til meg, og to stk koste seg og snakket om hvor feit jeg var blitt. Nå har hun ene lagt på seg selv igjen, hun tok slankeoperasjon og var veldig tynn en stund...det var da hun snakket om hvor feit jeg hadde blitt. 

Ja det er en motivasjon når folk ikke unner meg å få det bedre med meg selv, det får jeg om jeg går ned i vekt. Takk for at du håper på det, det håper jeg du klarer og :) Alle som ønsker å gå ned i vekt burde klare det, det er jo en kamp så lett er det ikke. Jeg var nå glad på vegne av hun som tok slankeoperasjon når hun gikk ned i vekt, jeg vet jo hvordan det er å være stor og ikke fornøyd med seg selv. Men nå tenker jeg litt "Ja nå kan hun se hvor enkelt det er". Det er ikke lett. 

Synes det er veldig rart at enkelte andre ikke ønsker at en skal lykkes. Kanskje de er redd for at du skal fremstå som mer vellykket enn de?   Men det sier jo mer om dem enn deg.

Vi må bare stå på videre. Og så plutselig så greier vi det😊

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes det er veldig rart at enkelte andre ikke ønsker at en skal lykkes. Kanskje de er redd for at du skal fremstå som mer vellykket enn de?   Men det sier jo mer om dem enn deg.

Egen lykke er vel og bra, men andre ulykke er heller ikke å forakte.

Gammelt ordtak med mye sannhet i. Lett å nærmest glede seg over at andre strever med det man ikke helt får til selv.

23 minutter siden, emilie321 skrev:

Vi må bare stå på videre. Og så plutselig så greier vi det😊

Ja det er rart, og jeg unner jo dem alt godt her i verden. Liker å se at folk har det bra og lykkes med det de vil, min datter vil ikke like å ikke dra "feite kortet" lenger. Hun pleier det, jeg tror bare at hun vet ikke bedre. Andre burde vite bedre, men alle har vel sitt å stri med. 

Ja vi må bare stå på videre, dette SKAL vi klare :) Litt og litt blir mye omsider. 

Annonse

21 minutter siden, Ekstra skrev:

Egen lykke er vel og bra, men andre ulykke er heller ikke å forakte.

Gammelt ordtak med mye sannhet i. Lett å nærmest glede seg over at andre strever med det man ikke helt får til selv.

Sant det, men allikevel leit at det er sånn. 

Jeg har slanket meg 30kg, og er fortsatt overvektig. Jeg opplever det som om barn er styggest i kjeften. Han som går der er glad i mat var det tre drittunger som gikk bak meg som sang bak meg på vei hjem fra butikken en gang.

Jeg tror ikke jeg ville hørt det nå. Jeg var skikkelig stor på mitt største, og er glad jeg har klart å slanke meg.

Anonymkode: acfdb...990

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slanket meg 30kg, og er fortsatt overvektig. Jeg opplever det som om barn er styggest i kjeften. Han som går der er glad i mat var det tre drittunger som gikk bak meg som sang bak meg på vei hjem fra butikken en gang.

Jeg tror ikke jeg ville hørt det nå. Jeg var skikkelig stor på mitt største, og er glad jeg har klart å slanke meg.

Ja barn kan være stygge i kjeftet, tror de tar det med hjemme fra de holdningene. Det er fabelaktig at du har tatt av 30 kilo, det må være herlig :) 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes likevel ikke en skal dømme barn for hardt. En del av det å være barn, inkluderer å gjøre noen feil og få lov til å lære av dem. Da er det vår oppgave som voksne å tenke at barn er barn. Det er mer ettertenksomt at barn i utgangspunktet får seg til å si og tenke slik, men mulig de sa høyt en observasjon uten å legge noe mer i det? Om du hørte i tonefallet at det var ondsinnet rettet mot deg, er jeg enig med @stjernestøv i at de har jo hentet inspirasjon til slikt snakk et sted, trolig fra sine voksenpersoner eller fra internett.

Jeg har selv en mor som er ekstremt opphengt i kropp og utseende. Hun var det da jeg vokste opp og hun er det i dag. Jeg har kommet frem til at jeg aldri vil komme til å gjøre henne fornøyd - og det vil ikke gjøre meg lykkeligere eller at jeg får et bedre liv. Hun klaget da jeg var for stor og klaget da jeg var for tynn på svært ufine måter. Det er en uting at mødre og folk generelt skal kommentere kroppen til andre. Som oftest er man svært bevisst sin egen kropp og om den er for stor eller liten selv, og om man er i tvil søker de fleste råd på en eller annen måte i dag enten direkte eller ved å lese seg frem/se på bilder.

8 minutter siden, merida skrev:

Jeg opplever at andre har fordommer rundt mye, men jeg tror det skyldes uvitenhet. Jeg hører på kolleger som dømmer rundt mye, og det er så trist at de ikke er i stand til å se ting fra en annen side - men jeg går ikke inn i noen diskusjon med dem, jeg tenker at de bare får ha sin oppfatning.

Ikke bry deg om det. 

Ok. Ja det er sant, folk får ha sin oppfatning. Man kan ikke styre andre enn seg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...