Gå til innhold

Hvordan foregår utredning for dissosiasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med mindre man har dissosiativ identitetsforstyrrelse så er vel dissossiasjon bare et symptom som følger andre diagnoser? Ingen utredning for det vel? 

Anonymkode: 0cfbf...3a0

Hvilke diagnoser har dissosiasjon som symptom?

Anonymkode: 0c082...e8b

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvilke diagnoser har dissosiasjon som symptom?

Dette vet jeg ikke nok om, men jeg dissosierer og har ulike personlighetsforstyrrelser og kptsd. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan foregår utredning for dissosiasjon? Noen som har erfaring?

Jeg ble utredet for ulike dissosiative lidelser, men særlig fokus på DID/DDNOS siden det var mistanken. Jeg måtte gjennomgå 488 spørsmål og dernest et dybdeintervju med strukturert gjennomgang av oppveksten. Den diagnoseutredningen hadde ev. avdekket andre diagnoser eller at behandler kunne fått en indikasjon på at det heller var det som var galt, f.eks. bipolar, psykose m.m.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette vet jeg ikke nok om, men jeg dissosierer og har ulike personlighetsforstyrrelser og kptsd. 

Det vet ikke jeg heller, men jeg dissosierte mye før. Gjør det ennå, men ikke så mye. Jeg har bipolar og K-PTSD.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...