Gå til innhold

Når man ikke har noe mildt å snakke tilbake med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på hytta med familien også ertet noen meg med å spørre om jeg var deprimert også påpekte personen at jeg sov så lenge. Det irriterte meg at jeg ikke hadde noe å ta igjen med, men etter en stund så kom jeg på at personen hadde vært på overgrepsmottaket for noen år siden. Så da spurte jeg likegodt om hun hadde blitt voldtatt bakfra og påpekte at hun hadde vært på mottaket. Da klikket det for resten av familien rundt middagsbordet og de ble skikkelig ufyselige. Var det riktig av dem å samle seg mot meg alene? Jeg ga dem tilsnakk for å være feige og gjenge seg sammen også spiste jeg opp maten min mens jeg overså dem også gikk jeg uten å takke.

Anonymkode: b65de...43c

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå tror jeg du troller, ellers så har du verdens offisielt dårligste sosiale antenner.

Anonymkode: 38594...7af

For dårlige antenner har ikke folk som må gå sammen i flokk og angripe tilbake eller? Bare fordi noen sier eller gjør noe dumt, så er ikke det dermed sagt at det er greit å være mange flere på en gang som høvler over en person alene, DET er noe av det mest lavmåle man kan gjøre. Men folk elsker å psyke andre ned og få andre til å føle seg så dritt som mulig.

Anonymkode: ba613...270

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For dårlige antenner har ikke folk som må gå sammen i flokk og angripe tilbake eller? Bare fordi noen sier eller gjør noe dumt, så er ikke det dermed sagt at det er greit å være mange flere på en gang som høvler over en person alene, DET er noe av det mest lavmåle man kan gjøre. Men folk elsker å psyke andre ned og få andre til å føle seg så dritt som mulig.

Angripe? Flokk? Jeg bare sier det var rimelig sosialt klønete og upassende å spørre om hun hadde blitt voldtatt bakfra også, ved middagsbordet.... Dessuten var det du som tok det opp. Du kunne holdt det enda mer hemmelig, så ville ingen sagt noe......

Anonymkode: 38594...7af

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du mener ikke at du selv forsøkte på det jeg har uthevet? Det er hverken greit å høvle over en person enten man er alene eller sammen om det. Hvordan hadde du følt deg om du var i den overgrepsutsattes sko og dette ble tatt opp rundt middagsbordet på den måten du gjorde? Enten jeg hadde bare vært et familiemedlem eller den anklagde der selv,tror jeg umiddelbart jeg hadde mistet matlysten. Enkelte emner tar en ikke opp på den måten der rundt et middagsbord.

Endret av Eva Sofie
AnonymBruker
Grendel skrev (1 time siden):

Hvis du mener det var dårlig gjort å erte deg så burde du sagt det, og ikke noe mer. 

Det er ikke en konkurranse hvor den som oppfører seg dårligst vinner. 

Jeg hadde hevngjeld og ville skullse det godt igjen og da ble det sånn. Nå justifiserer du bare å si det jeg gjorde var galt. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde hevngjeld og ville skullse det godt igjen og da ble det sånn. Nå justifiserer du bare å si det jeg gjorde var galt. 

Noen gjorde noe stygt mot deg og du gjorde noe som var 100x styggere tilbake. Jeg håper du ser at det er du som kommer ut i et dårlig lys her? Det blir ikke godt igjen av å gjøre noe like stygt eller verre tilbake. Hvordan føler du deg da? Føles det godt å si det du gjorde? 

Anonymkode: 7d4ab...4dd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen gjorde noe stygt mot deg og du gjorde noe som var 100x styggere tilbake. Jeg håper du ser at det er du som kommer ut i et dårlig lys her? Det blir ikke godt igjen av å gjøre noe like stygt eller verre tilbake. Hvordan føler du deg da? Føles det godt å si det du gjorde? 

Det føles godt å ha tatt igjen. Veldig godt faktisk og så kan jeg tilgi henne uten å bære nag nå for jeg har tatt igjen. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det føles godt å ha tatt igjen. Veldig godt faktisk og så kan jeg tilgi henne uten å bære nag nå for jeg har tatt igjen. 

Syns du er flink jeg. 

Anonymkode: b2a23...ded

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Haha!! Hvorfor må dere drive og komme med disse spydige kommentarene deres når dere ikke tåler å få noe tilbake? Typisk nt’er!! Dere tåler ikke å få tilbake. Og jeg også har vært borti den der «det du gjorde tilbake er mye styggere»

Flørtet med kjæresten til ei middelmådig kjærring som mobbet meg på kommentarfeltet. Vi var 17 da, men ville bare gjøre livet hennes surt. Hun sa også at jeg aldri kan klare å få kjæreste som er så høy. Så sa jeg at «når du får er det håp for de fleste»

Endret av 90tallsbarn
AnonymBruker
90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Haha!! Hvorfor må dere drive og komme med disse spydige kommentarene deres når dere ikke tåler å få noe tilbake? Typisk nt’er!! Dere tåler ikke å få tilbake. Og jeg også har vært borti den der «det du gjorde tilbake er mye styggere»

Flørtet med kjæresten til ei middelmådig kjærring som mobbet meg på kommentarfeltet. Vi var 17 da, men ville bare gjøre livet hennes surt. Hun sa også at jeg aldri kan klare å få kjæreste som er så høy. Så sa jeg at «når du får er det håp for de fleste»

Bra kommentar! Kjempeflott gjort. 

Jeg tenker at som barn er det tillat å tråkke feil, men da er det voksnes oppgave å fortelle barn at de faktisk har oppført seg stygt mot andre og at dette ikke kan tolereres. At de må be om unnskyldning. Barn er ikke ondskapsfulle av seg selv, men de lærer det et sted. De lærer det av hverandre og de igjen har tatt etter sine forbildersom gjerne er sine foreldre.

Denne tråden er et levende eksempel på hvor barn lærer å bli ondskapsfulle fra. Om de som støtter hverandre i denne tråden, ikke har barn i dag, er det i så fall godt for andre barn sin del, men det finnes nok av andre barn det går utover. Dessverre er det mange som holder på på samme viset - det er bare å lese kommentarfelter rundt omkring. Fabian Stang uttalte senest rett før vinterferien, da noen barn hadde kommet med trusler mot andre barn fordi de og deres familier var blitt satt i karantene pga. corona-smitte, at når barn først var i stand med å komme med trusler, var de senere i stand til å begå alvorligere kriminalitet. At det var foresattes ansvar å stoppe dette.

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bra kommentar! Kjempeflott gjort. 

Jada, men dette er jo slik vanlige mennesker samler seg igjen mot deg på. De fleste er jo «feite» og det er å tråkke på alle når man sier slik til 1. Men å kalle meg anorektisk er liksom innafor. Som om det ikke er en fornærmelse mot alle tynne. Men ja, jeg er heldig med noe jeg også. Kroppen min legger ikke maten på lageret ..

UtakknemligDiva
Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at som barn er det tillat å tråkke feil, men da er det voksnes oppgave å fortelle barn at de faktisk har oppført seg stygt mot andre og at dette ikke kan tolereres. At de må be om unnskyldning. Barn er ikke ondskapsfulle av seg selv, men de lærer det et sted. De lærer det av hverandre og de igjen har tatt etter sine forbildersom gjerne er sine foreldre.

Denne tråden er et levende eksempel på hvor barn lærer å bli ondskapsfulle fra. Om de som støtter hverandre i denne tråden, ikke har barn i dag, er det i så fall godt for andre barn sin del, men det finnes nok av andre barn det går utover. Dessverre er det mange som holder på på samme viset - det er bare å lese kommentarfelter rundt omkring. Fabian Stang uttalte senest rett før vinterferien, da noen barn hadde kommet med trusler mot andre barn fordi de og deres familier var blitt satt i karantene pga. corona-smitte, at når barn først var i stand med å komme med trusler, var de senere i stand til å begå alvorligere kriminalitet. At det var foresattes ansvar å stoppe dette.

Det er ikke alltid det funker. Jeg ble forsøkt gjort mer sosialt flink, men har det funket? 
Dessuten kan man lure på om det i det hele tatt er lønnsomt å oppdra barn til å bli snille. Det ble jeg, og jeg ble et offer for mobbere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...