Gå til innhold

Ucirkelighetsfølelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har lest om dissosiasjon ved ptds og har egentlig ikke skjønt helt hva de mener med dette. 

Jeg har innimellom,ved påkjenninger, hatt flere episoder der jeg plutselig får en uvirkelighetsfølelse, jeg vet ikke lenger hvem jeg er, hva jeg gjør og alt føles ut som en drøm, tanken raser og jeg føler ikke lenger at jeg har kontroll på de. Jeg føler ikke at jeg er utenfor meg selv i den forstand at jeg ser meg selv utenifra eller at andre putter tankene i hodet mitt, men jeg føler meg fortsatt litt utenfor meg selv og at jeg ikke har kontroll over tankene som kommer. 

Noen som vet om dette kan være dissosiasjon, eller hva det evt kan være? 

Anonymkode: efc37...d02

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459966-ucirkelighetsf%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei. 

Jeg har lest om dissosiasjon ved ptds og har egentlig ikke skjønt helt hva de mener med dette. 

Jeg har innimellom,ved påkjenninger, hatt flere episoder der jeg plutselig får en uvirkelighetsfølelse, jeg vet ikke lenger hvem jeg er, hva jeg gjør og alt føles ut som en drøm, tanken raser og jeg føler ikke lenger at jeg har kontroll på de. Jeg føler ikke at jeg er utenfor meg selv i den forstand at jeg ser meg selv utenifra eller at andre putter tankene i hodet mitt, men jeg føler meg fortsatt litt utenfor meg selv og at jeg ikke har kontroll over tankene som kommer. 

Noen som vet om dette kan være dissosiasjon, eller hva det evt kan være? 

Jeg har det sånn, vet ikke hvem jeg er eller hvor jeg er. Jeg har gått i flere dager og tenkt "Jeg er stjernestøv, jeg bor her, jeg går ned trappene" osv. Det var rett måte å gjøre det på sa sykepleieren for å jorde seg selv, han sa folk som hadde opplevd traumer pleide å få dette. Ellers kan jeg også føle at jeg drømmer når jeg er våken og alt ute er uvirkelig, det føles fremmed. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Jeg har det sånn, vet ikke hvem jeg er eller hvor jeg er. Jeg har gått i flere dager og tenkt "Jeg er stjernestøv, jeg bor her, jeg går ned trappene" osv. Det var rett måte å gjøre det på sa sykepleieren for å jorde seg selv, han sa folk som hadde opplevd traumer pleide å få dette. Ellers kan jeg også føle at jeg drømmer når jeg er våken og alt ute er uvirkelig, det føles fremmed. 

Kalte han det for dissosiasjon eller noe annet? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...