Gå til innhold

Sykelig overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Men er det ikke da litt forunderlig at USA har satt opp hele 10 frukt om dagen som det anbefalte inntaket? Jeg synes jeg har hørt/lest det et sted. Jeg måtte søke det opp og fant en artikkel fra Forskning.no som sier at kvinner anbefales 7 om dagen og menn anbefales 9 om dagen mens man mener at Norge har et for lavt tall på kun anbefalte 5 om dagen. Slik jeg leser det korrespondentbrevet er det et fullstendig uoppnåelig mål som bare er til å gi opp før en i det hele tatt har forsøkt på å prøve? Av flere årsaker.

Men det er en veldig trist utvikling, og en ser den komme snikende mer og mer i det norske samfunnet også... Og vekten øker siden nå 7 av 10 strever med overvekt i Norge.

Det er vel ikke frukt det er snakk om, men frukt og grønnsaker? Av de tidligere anbefalte 5 om dagen skulle maks 2 være frukt om jeg ikke husker feil. Frukt inneholder jo mye fruktsukker og man bør faktisk ikke spise for mye av det heller. At man anbefaler 10 frukter (eller 1000 gram / 1 kg) om dagen høres rart ut, det er nok noe frukt, men mest grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lillemus skrev (3 timer siden):

Det er vel ikke frukt det er snakk om, men frukt og grønnsaker? Av de tidligere anbefalte 5 om dagen skulle maks 2 være frukt om jeg ikke husker feil. Frukt inneholder jo mye fruktsukker og man bør faktisk ikke spise for mye av det heller. At man anbefaler 10 frukter (eller 1000 gram / 1 kg) om dagen høres rart ut, det er nok noe frukt, men mest grønnsaker.

Jo, du har rett i det. Jeg så det senere da jeg leste hele artikkelen - og visste det vel langt bak i hodet et sted ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...