Gå til innhold

Cipralex og truxal kupton og isw

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere. Jeg g har stått på 10 mg cipralex og 50 mg truxal om kvelden . En veldig sjelden gang 100. Men nå har legen min vikar noen få mnd og nyutdannet som hun var mente hun dette var helt kjempefarlig og uaktuelt med tanke på interaksjon og hjerte. Da måtte jeg tilbake på brintellix som ikke virker så godt på meg. Jeg går jo ikke på høye doser og antar derfor legen min som er erfaren har ansett dette som greit. Jeg har tabletter til han kommer tilbake om en tre fire mnd og er fristet til å fortsette på den medisineringen jeg har hatt med han. Synes dere det er forsvarlig å gjøre det? Jeg spør ikke om noe doseending her. Jeg er ikke redd selv for å si det sånn. Takk for ev. Svar. 

Anonymkode: 2ba86...00a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459990-cipralex-og-truxal-kupton-og-isw/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg også.

Det dukker opp en teoretisk interaksjon fordi begge medisinene kan forlenge QT-intervallet i EKG. Men denne effekten er veldig moderat både for Truxal og Cipralex. I tillegg tar du små doser.

Det er veldig enkelt å utelukke dette problemet. Det er bare for legen din å ta et EKG. Det tar 5 minutter og da har man svaret på om dette er et problem eller ikke. Med all sannsynlighet er det ikke noe problem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...