Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kupton, hva tenker du om det at en behandler sovner i timen? Sånn skikkelig snorkesover? Jeg har trukket litt på smilebåndet og tenkt at vedkommende bare er et menneske og at jeg jo selv har sovnet i diverse rare situasjoner, men jeg opplever nå en ufrivillig engstelse for at vedkommende skal sovne igjen hver gang h*n blir litt stille. Jeg er redd for å bringe vedkommende i forlegenhet ved å si: «Nå sovnet du». Hva tenker du om dette?

Anonymkode: 45a41...2a4

Jeg tenker at hvis det skjer mer enn ekstremt sjelden, er det helt uakseptabelt. 

Men leger som jobber på steder hvor det også er sengeposter, går vanligvis vakter. Det hender at det er jobbing hele natten, og arbeidsplanen inneholder vanligvis arbeid store deler av neste dag. Det er også drastisk å avlyse pasienter en hel dag fordi en har jobbet om natten eller vært våken pga sykt barn. Så om det skjer en gang eller to i løpet av et yrkesliv, synes jeg det er forståelig og akseptabelt selv om det selvsagt ikke skal være slik.

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kupton, hva tenker du om det at en behandler sovner i timen? Sånn skikkelig snorkesover? Jeg har trukket litt på smilebåndet og tenkt at vedkommende bare er et menneske og at jeg jo selv har sovnet i diverse rare situasjoner, men jeg opplever nå en ufrivillig engstelse for at vedkommende skal sovne igjen hver gang h*n blir litt stille. Jeg er redd for å bringe vedkommende i forlegenhet ved å si: «Nå sovnet du». Hva tenker du om dette?

Anonymkode: 45a41...2a4

Det er ugreit at behandlere sovner i timen, men det er neppe vrangvilje som forårsaker det. Dermed er det vel litt sånn at du enten velger å fortsette hos behandleren som følge av at behandlingen stort sett fungerer for deg, eller så avslutter du?

kupton skrev (19 timer siden):

Jeg tenker at hvis det skjer mer enn ekstremt sjelden, er det helt uakseptabelt. 

Men leger som jobber på steder hvor det også er sengeposter, går vanligvis vakter. Det hender at det er jobbing hele natten, og arbeidsplanen inneholder vanligvis arbeid store deler av neste dag. Det er også drastisk å avlyse pasienter en hel dag fordi en har jobbet om natten eller vært våken pga sykt barn. Så om det skjer en gang eller to i løpet av et yrkesliv, synes jeg det er forståelig og akseptabelt selv om det selvsagt ikke skal være slik.

Kanskje vedkommende har narkolepsi? 

De trodde jeg hadde det som barn. Sovnet av OVER alt og når som helst. Men det var nok en fysisk reaksjon på psykisk stress. 

Men er vel ikke så lurt å ha en sånn jobb hvis man er veldig plaget av narkolepsi da. En forklaring er det jo likevel. Hvis det skulle vært tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...