Gå til innhold

Hva gjør behandleren din om du begynner å gråte, får panikkanfall o.l i timen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis jeg begynner å gråte gir hun meg kleenex/papir og sier "jeg skjønner at dette vekker vonde følelser hos deg" eller "nå tror jeg du er veldig sliten", eller sånne ting. Og så lar hun meg gråte ferdig før vi snakker mer om det som ligger bak. 

Det har hendt en gang at hun kom og satt seg på huk ved siden av meg og strøk meg over ryggen, men det var en spesiell situasjon der hun var årsaken til at jeg gråt og jeg tror hun fikk veldig dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 2f40e...177

Høres godt ut for deg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 18.41):

Hva gjør behandleren din om du begynner å gråte, får panikkanfall o.l i timen? Har alltid vært veldig redd for dette og lurer veldig på hvilken reaksjon behandleren hadde gitt. 

Anonymkode: 72530...33c

Jeg hadde en behandler en gang, som jeg begynte å gråte hos. Etterpå ga hun meg diagnosen bipolar. Den behandleren forsvant etter det. Jeg hørte aldri mer at jeg hadde bipolar.

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (12 timer siden):

Jeg hadde en behandler en gang, som jeg begynte å gråte hos. Etterpå ga hun meg diagnosen bipolar. Den behandleren forsvant etter det. Jeg hørte aldri mer at jeg hadde bipolar.

Jeg var til en samtale hos arbeidskonsulenter hos NAV.  Jeg likte dem ikke, og samtalen ble mer og mer pinlig.  Da de begynte å snakke om tiltak som jeg ikke kunne pga. hørselshemning gråt jeg.  Få dager senere snakket jeg med saksbehandler hos NAV.  Da hadde de ringt han og klaget over at jeg gråt, -det var så vanskelig for dem-.  Jeg klaget han og han sluttet som min saksbehandler.

Jeg har grått mange ganger foran psykologer og leger.  Har aldri tenkt på det i ettertid.  Selv har jeg i min jobb hatt flere gråtende mennesker foran meg.  De får bare lov å gråte i fred.

Anonymkode: 58934...4cc

AnonymBruker
merida skrev (På 12.3.2021 den 20.07):

Jeg gråt foran en behandler en gang (en lege i spesialistering) og kommer aldri til å gjøre det igjen. Han reagerte slik som kupton beskriver. Tårene mine er det nesten ingen som har fått og vil få se, de holder jeg for meg selv. 

Lente seg tilbake og lot deg gråte ferdig? Vil du si litt om hvorfor det ble  vanskelig for deg? 

Anonymkode: ebb2e...9ac

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 2.17):

Det er en ting som jeg har lurt på. Da jeg angivelig hadde et panikkanfall da jeg var hos psykiateren min og det begynte å gi seg målte hen blodyrykket mitt. Hen sa at siden jeg ikke hadde forhøyet blodtrykk så dreide det seg ikke om et panikkanfall. Er det et kriterium at man må ha forhøyet blodtrykk under/rett etter et panikkanfall?

Anonymkode: 445f6...b2a

Det vil jeg tro ja. Blodtrykket stiger når man er opphisset. 

AnonymBruker
merida skrev (20 minutter siden):

Ja, han lente seg tilbake osv. 

Det ble vanskelig fordi jeg skammer meg over følelsene mine.

Ok, skjønner. Hva ville du helst at han skulle ha gjort for å kjenne deg ivaretatt? Spør fordi jeg er i utdanning til helsearbeider.  

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...