Gå til innhold

Kupton - Kan man bli hypoman av oppstart Brintellix?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Glitter skrev (På 14.3.2021 den 10.29):

Nå begynner jeg å dumme meg ut. Jeg eksploderer av lykke når jeg går ut og hører musikk, og i går kveld da jeg trodde ingen kunne se meg så danset jeg samtidig som jeg gikk. Trodde jo ingen så meg, men de som jobber her hadde visst fått tilbakemeldinger fra andre på huset om at de hadde sett det og at jeg framsto som beruset. Han ene som jobber her mener jeg ikke burde skrives ut i morgen, men jeg regner nå med jeg blir det uansett. Altså jeg føler meg jo fin. Bortsett fra at jeg sover jo kjempedårlig og vet jo at måten jeg oppfører meg på nå ikke er helt meg. Men det er litt deilig det. Jeg føler meg ruset uten å ha ruset meg. :)

Så godt å høre at det endelig går bedre med deg, til tross for at det er en hypomani. Håper de finner en løsning så du fortsatt kan kjenne deg oppe men uten hypomanien. Hvordan går det med deg i dag? 🙂

Anonymkode: 52ae2...e3f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så godt å høre at det endelig går bedre med deg, til tross for at det er en hypomani. Håper de finner en løsning så du fortsatt kan kjenne deg oppe men uten hypomanien. Hvordan går det med deg i dag? 🙂

Anonymkode: 52ae2...e3f

Ja, men jeg føler meg falsk? Altså slik jeg er og oppfører meg er jo ikke meg. Det er ikke slik friske meg er heller. 

Jeg skulle egentlig skrives ut i dag og var klar for det, men de ville ha meg et par dager ekstra pga jeg er så høy og sover lite og er ganske impulsiv og har litt rare tanker og tranger i meg som jeg ikke skal gå inn på her da. Men de trapper meg ned fra 15 til 10 mg også blir det poliklinisk oppfølging etter onsdag. 

Også må jeg bare spore av litt. Jeg har ENDELIG fått klarsignal fra barnevernet om at jeg får ha ungene alene og på overnatting igjen. De har ikke overnattet eller vært alene med meg siden august. Så det var en fin nyhet. Men jeg må jo lande litt. Både jeg og behandler mener jeg er før høyt oppe nå. At det kan oppleves utrygt for de. 

AnonymBruker
Glitter skrev (10 minutter siden):

Ja, men jeg føler meg falsk? Altså slik jeg er og oppfører meg er jo ikke meg. Det er ikke slik friske meg er heller. 

Jeg skulle egentlig skrives ut i dag og var klar for det, men de ville ha meg et par dager ekstra pga jeg er så høy og sover lite og er ganske impulsiv og har litt rare tanker og tranger i meg som jeg ikke skal gå inn på her da. Men de trapper meg ned fra 15 til 10 mg også blir det poliklinisk oppfølging etter onsdag. 

Også må jeg bare spore av litt. Jeg har ENDELIG fått klarsignal fra barnevernet om at jeg får ha ungene alene og på overnatting igjen. De har ikke overnattet eller vært alene med meg siden august. Så det var en fin nyhet. Men jeg må jo lande litt. Både jeg og behandler mener jeg er før høyt oppe nå. At det kan oppleves utrygt for de. 

Er det bipolar 3 som er diagnosen hvis man blir høy av AD?

Anonymkode: c922a...ef2

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er det bipolar 3 som er diagnosen hvis man blir høy av AD?

Anonymkode: c922a...ef2

Behandleren min nevnte noe om det, uten at hun blir å sette diagnose tror jeg, men hun betegner meg som hypoman og hun sa at mtp at jeg hadde en tante med bipilar så er jeg mye myulig sårbar for dette. Men jeg har reagert voldsomt på Wellbutrin tidligere og jeg blir voldsomt happy og høy av alkohol og ennå mer av andre rusmidler. Jeg forandrer nesten personlighet. Massiv glede og i enkelte situasjoner voldsomt sinne. Hun sa noen på slikt bipolart spekter reagerer på både medikamenter og rusmidler. Så eneste det eventuelt utløser er at de nå blir mer skeptisk til å gi meg medisiner. 😛 Men jeg håper det vil hjelpe å gå ned i dose framfor seponere. Den første uken på 10 mg så reagerte jeg ikke slik, men to dager etter økning fra 10 til 15 så eksploderte jeg. 

Er dessuten slik at jeg allerede har gjort noe litt impulsivt og dumt. Ikke noe alvorlig, men de andre impulsene mine kan sees på som mer alvorlig. Er dessuten ufokusert. Skulle sette meg inn på rommet og skrive ukeplan nå, men etter ett minutt begynte jeg fikle med tlf. Jeg vil ut og gå jeg, men har allerede gått to turer i dag. 

Jeg må legge inn hviletid på ukeplanen og den sliter jeg litt med. Hvilte i 5 minutter i går og lørdag. Nå skal jeg se en hel episode (40 min) på rommet etter middag. Jaja. Jeg vil jo komme meg ned for å unngå kræsjlanding og for å være meg selv mtp ungene, men ut over det vil jeg egentlig bare ri bølgen og gjøre det som faller meg inn. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 18.42):

Ok men jeg visste ikke at sykepleierne driver å skriver notater etter hver vakt? Hva er det de skriver? Skriver de opp ALT det du sier og gjør? 

Anonymkode: 214bd...574

Veldig variabelt hva de legger vekt på og hvor nye de skriver.  Stor variasjon fra spl til spl. En er pliktig å dokumentere. Det har flere funksjoner. I tillegg til for å sikre god behandling av pasienten, og kontinuitet, er rapportene juridiske dokument. 

Det blir veldig mye synsing om ting ikke er skrevet. Skal legen vurdere om ad burde seponeres, hva skal han ha som grunnlag for den avgjørelsen? Den sykepleieren som er på vakt akkurat da har ikke nødvendigvis full oversikt. Den tiden legen ser pasienten er kort i forhold til spl. Ting glipper i munnlige rapporter. 

Endret av Villanda

Nå begynner det å bli ubehagelig også. Jeg veksler mellom boblende glede og kokende sinne inni meg. Og frustrasjon over all energien og tankene som raser i hodet mitt. Og det kjennes ut som om hjernen min bare hovner opp fordi maskineriet i meg går varmt. 

Satt og pratet konstant og lo masse en stund. Så ble jeg igjen svært rastløs og rett og slett forbannet. Så jeg gikk meg en tur. Og det var en sint og aggressiv (på innsiden) tur. 

Så nå har jeg faktisk lyst til å lande. Men jeg klarer det ikke av egen vilje liksom. Annet enn at jeg burde nok jobbe hardere med å skjerme meg litt fra stimuli. 

Jeg får jo sovemedisin her, og jeg sover alltid bra her, mens nå sover jeg veldig dårlig. Hjemme sover jeg jo ennå dårligere og der har jeg heller ikke sovemedisin. Så jeg må jo lande innen onsdag når jeg skal hjem. For jeg har noen latterlig sterke impulsive tanker i meg som jeg ikke vet om jeg klarer å kontrollere på egen hånd. Jeg føler jeg slik jeg har gjort etter 3 døgn med rus og null nattesøvn. Og på dag 4 har jeg pleid å få symptomer på psykose. Men satser jo på at det ikke skjer i og med at jeg ikke har rusmidler i kroppen. 

Likte de første dagene mye bedre da jeg bare var skikkelig glad. 😛

Annonse

Da har overlegen snakket med meg og han vil seponere hele medisinen helt framfor lavere dose. Fikk bare prøve lavere dose fra i går til i dag, men de mener det er så voldsomt nå at jeg tåler bare ikke slike medisiner. 

Ville du ha gjort det samme @kupton ? Er jeg kanskje høyere opp enn bare hypomani da? Har begynt å få et voldsomt sinne på ettermiddagene og i går hadde jeg drapstanker rettet mot en som banket meg opp og nesten tok livet mitt. Og har visst en elendig impulskontroll nå så de er bekymret for hvordan det blir når jeg i utgangspunktet kan slite med impulsene mine. Altså de er ikke redd jeg skal drepe han for alvor, men jeg følte meg som en martyr i går for alle han har banket opp. At jeg kan ødelegge mitt eget liv for å ta ned han, for meg og for alle sammen. At fordi det er et elendig rettsvesen så måtte jeg ta saken i egne hender. Jeg kokte over av sinne inni meg.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...