Gå til innhold

Kan helsepersonell fjerne dokumenter i en pasients journal på Helsenorge.no?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og en annen ting: En setter vel ikke diagnosen schizoaffektiv på en person med bipolar som ofte har tendenser til paranoid tenkning? Det må psykose til, ikke sant? Paranoia i mer uskyldig forstand (altså hyppig generell mistenksomhet uten overbevisning) regnes vel ikke med? 

@kupton Kan du være så snill å svare meg på disse spørsmålene for jeg er så engstelig. 

Anonymkode: b04df...5b7

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ser at flere dokumenter er forsvunnet derfra, og lurer på om leger kan fjerne ting som tidlig er blitt lagt ut der. 

De kan gjøre dokumenter utilgjengelige.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Utilgjengelig bare for pasienten eller for annet helsepersonell også?

I alle fall for pasienten, men da med god grunn.  For anna helsepetsonell vet jeg ikke. Men helsepersonell har uansett ikke lov å uten videre åpne dokumenter.

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Utilgjengelig bare for pasienten eller for annet helsepersonell også?

Om du selv ikke har valgt annet, har alt helsepersonell innsyn i din egen journal. Les mer om det på Helsenorge.no om "Andres innsyn i din pasientjournal". Du kan sperre journalen for innsyn for enkelte helsepersonell. Personlig hadde jeg villet være restriktiv med dette og det skulle være tungtveiende årsaker for et slikt valg da det kan gjøre det tungvint for deg selv å få god helsehjelp.

På denne siden jeg lenket til, tror jeg en del av brukerne her på DOL kan få svar på hvem som har gjort oppslag i deres journal også :) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 15.05):

Og en annen ting: En setter vel ikke diagnosen schizoaffektiv på en person med bipolar som ofte har tendenser til paranoid tenkning? Det må psykose til, ikke sant? Paranoia i mer uskyldig forstand (altså hyppig generell mistenksomhet uten overbevisning) regnes vel ikke med? 

@kupton Kan du være så snill å svare meg på disse spørsmålene for jeg er så engstelig. 

Men har bip 2 så da blir det nok ingen slik diagnose. Bruker kun Lamictal, kanskje noe antipsykotika hadde vært noe å prøve mot mistenksomheten? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...