Gå til innhold

Hvor ofte får du samtaler når du er innlagt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (54 minutter siden):

Hver dag i 45-60 min. Akuttpost. På DPS har det vært annen hver dag, men har ikke vært der så mange ganger. 

Er det veldig få pasienter der du er innlagt? Hvor mange pleier det å være på den avdelingen du er på? 

Her på sykehuset er det nemlig så fullt at det alltids sover 2 pasienter i korridorene. Er jo ikke så mange leger så man får max 15min samtale hver dag da. Det er jo ikke meningen at akuttpsykiatrisk skal være et behandlingssted, det er mest akutt hvis man er akutt suicidal f eks. 

Anonymkode: f3b11...e85

frihetskjemperen

Som oftest hver dag på akuttpost,varighet kom veldig an på dagsformen og symptombildet. På den ene Dps var det samtaler hver dag,som oftest ca 90 min. Det var i forbindelse med traumebehandling . De andre Dps-ene har det som regel vært 1-2 samtaler i uken. På privatklinikkene fikk vi to samtaler i uken. Som sagt,veldig forskjellig fra sted til sted .

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor ofte får du samtaler når du er innlagt?

Anonymkode: 5e369...6fb

Med et forbehold om at det nå er mer enn 7 år siden jeg sist var innlagt... Jeg har nesten kun vært tvangsinnlagt på lukket avdeling ved sykehuset hvor jeg mer har opplevd det som oppbevaring enn behandling. Jeg har hver gang blitt holdt der i 3-4 måneder og det kom inn en psykolog i maksimalt 10 minutter nesten hver dag. Men hva er det for behandling? Jeg har mer tenkt at det er tiden som jobber for en der samt miljøpersonalet og det som skjer litt og litt. Sakte men sikkert finner man ut at en ønsker å velge livet igjen. Det har nå skjedd meg hver gang - nå kanskje til sammen ca. 5 ganger.

Jeg husker da jeg var innlagt første gang for 19 år siden i 5 måneder, var det samtaler med psykolog og lege minst en gang pr. dag + en familiesamtale i uken i tillegg til at jeg hadde fastvakt i 12 av de ukene jeg var innlagt. Jeg snakket senest med samboeren min om det i går, at ved den avdelingen var det svært høyt forbruk av beltelegging og injeksjon av medisiner ved utagering - altså alvorlige inngripener i pasienters liv alle tre eksempler vil jeg tenke. Jeg tror vi var 12 pasienter og ca. 8 ansatte på dagtid og 2 nattevakter. Jeg var der igjen i to uker ca. 6 år senere og da var det mye roligere stemning der, enda det da var overbelegg og det var ikke lenger vanlig at pasienter var innlagt f.eks. i 5 måneder for å få behandling slik jeg gjorde den gang i 2002. Da ble jeg henvist til et frivillig behandlingsopplegg som var spesielt rettet mot selvskading (for min del) i 12 uker og det ble en av de få positive opplevelsene jeg har med frivillig innleggelse. Der hadde jeg to-tre behandlingstimer med behandler og ellers mye daglige aktiviteter og kortere samtaler med miljøpersonalet etter behov.

(Dette ble vel mye mer enn hva du, TS, spurte om, men... Beklager...)

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det veldig få pasienter der du er innlagt? Hvor mange pleier det å være på den avdelingen du er på? 

Her på sykehuset er det nemlig så fullt at det alltids sover 2 pasienter i korridorene. Er jo ikke så mange leger så man får max 15min samtale hver dag da. Det er jo ikke meningen at akuttpsykiatrisk skal være et behandlingssted, det er mest akutt hvis man er akutt suicidal f eks. 

Anonymkode: f3b11...e85

Her er det plass til 13 pasienter. Noen får samtale hver dag, andre ikke. Hva som er meningen at man gjør/får hjelp med kommer jo an på hver enkelt pasient. Jeg får hver dag. 

Så er det to akuttavdelinger til her med plass til ca like mange på hver avdeling.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...