Gå til innhold

Burde ikke folk respektere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hørte en grusom stemme som kalte navnet mitt. Jeg følte jeg var i en skrekkfilm så redd var jeg. 
da fikk jeg leponex og samtidig slettet jeg navnet mitt i folkeregisteret og tok mitt andre fornavn som navn.for å forvirre stemmene 

noen venner skjønner og forstår og prøver å si det nye navnet, men familie og vergen nekter å bruke det nye navnet mitt. Burde de ikke forstå og iallfall prøve si det nye navnet??? Føler det ikke er respekt

Når venner av meg skifter navn så respekterer jeg det.

dessuten virker det, jeg får ikke lengde den grusomme stemmen

Endret av Marye
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marye skrev (17 minutter siden):

Jeg hørte en grusom stemme som kalte navnet mitt. Jeg følte jeg var i en skrekkfilm så redd var jeg. 
da fikk jeg leponex og samtidig slettet jeg navnet mitt i folkeregisteret og tok mitt andre fornavn som navn.for å forvirre stemmene 

noen venner skjønner og forstår og prøver å si det nye navnet, men familie og vergen nekter å bruke det nye navnet mitt. Burde de ikke forstå og iallfall prøve si det nye navnet??? Føler det ikke er respekt

Hei, 

Hvis det hadde vært meg, så hadde jeg nok ikke syntes det var så enkelt å bare gå med på å kalle deg et annet navn enn det du tidligere har brukt. Grunnen til det er at du jo har skriftet navn basert på en frykt som har sin rot i sykdom og ikke i den ytre virkelighet. Men dersom du over tid holder fast ved at du ønsker å skifte navn, så skal jo du ha samme rett til dette som andre.  Jeg hadde nok ønsket at du var i en frisk fase før jeg syntes det var en ok løsning å begynne å kalle deg noe nytt. For meg eksisterer jo ikke stemmen din, og jeg liker best å alliere med med den friske siden av deg. 

Ble det jeg nå skrev forståelig?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (1 time siden):

Ble det jeg nå skrev forståelig?

Du må kanskje vente med svar på det til @kupton kommer innom og se om han gir deg like eller ikke. Like = forståelig og godkjent. 

Anonymkode: 6fba3...893

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (1 time siden):

Du gjør noe drastisk fordi du er syk. Da handler det ikke om å respektere eller ikke respektere det, de skjønner at du er alvorlig syk.

Anonymkode: 45c02...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi du gjør noe drastisk når du er alvorlig syk.

Er det veldig vanlig å skifte navn i din krets?

Anonymkode: caf23...18e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må kanskje vente med svar på det til @kupton kommer innom og se om han gir deg like eller ikke. Like = forståelig og godkjent. 

Anonymkode: 6fba3...893

Nå var det ikke kupton jeg lurte på om forsto hva jeg mente, men Marye...  

Skrevet
Marye skrev (3 timer siden):

Når du allerede har skiftet navn i folkeregisteret, så er det jo det nye navnet som gjelder. Hvis du er fornøyd med det og ønsker at det fremdeles skal være ditt navn, da synes jeg absolutt at andre skal kalle deg ved det nye navnet. Det har som du sier med respekt å gjøre. Du var syk da du byttet navn, men har vel kanskje ikke vært like syk i ettertid? Hvis du har vært frisk/bedre en stund har du jo hatt anledning til å bytte tilbake, men siden du ikke har gjort det så betyr vel det bare at du fremdeles ønsker det nye navnet? Jeg synes at du skal bruke det navnet du vil, og at folk skal respektere det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...