Gå til innhold

God morgen! Hvordan blir uken tror du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder du deg eller går du med en tung klump i magen? Jeg har skrevet en kort liste over det jeg skal gjøre, men det blir en rolig uke. I morgen har jeg telefontime med psykiateren min og det gleder jeg meg til. Nå som depresjonen er over kan jeg puste ut og nyte det fine været. 

Til de som sliter ønsker jeg å si at jeg håper uken blir mye bedre enn du frykter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen😊

Jeg er inne i en god periode. Vet ikke om det er antidepressiva som hjelper eller om det er en naturlig svingning. I tillegg er det min uke med sønnen så det skal jeg nyte. Har han ikke i påskeuken så vi skal gjøre litt påskeaktiviteter.

Skrevet

God morgen! 

Jeg vet ærlig talt ikke! Jeg har en morgenhjerne (sprudlende, lykkelig og masse energi), ettermiddagshjerne (sinne, aggresjon og frustrasjon) og kveleshjerne (depresjon og tristhet), og hver hjerne har ulike impulser og ulik innstilling. 😁 

Jeg vet heller ennå ikke om jeg skal hjem i dag fra sykehuset eller når det blir. På dagtid fatter jeg ikke hvorfor jeg er her, men så kommer de to andre hjernene mine og det er jo helt krise egentlig. Haha. Har akkurat gått en liten morgentur nå, og nå venter jeg på samtale med behandler og da får jeg vel vite hva planen er. Har funnet ut at jeg gjør nå bare akkurat som hun sier for jeg vet jo ikke opp eller ned på meg selv. Så har ingen mening om jeg bør dra hjem eller bør være her. Vanligvis har jeg jo en mening om det. :)

Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg har en morgenhjerne (sprudlende, lykkelig og masse energi), ettermiddagshjerne (sinne, aggresjon og frustrasjon) og kveleshjerne (depresjon og tristhet)

Virker som en passende skrivefeil... 

(Jeg mener ikke noe fornærmende nå, altså. Jeg har bare lett for å henge meg opp i autokorrektur-feil...)

Skrevet
laban skrev (15 minutter siden):

Virker som en passende skrivefeil... 

(Jeg mener ikke noe fornærmende nå, altså. Jeg har bare lett for å henge meg opp i autokorrektur-feil...)

Haha, ja skulle stå kveldshjerne. 😅 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Haha, ja skulle stå kveldshjerne. 😅 

Det forsto jeg 😉

AnonymBruker
Skrevet

Den blir akkurat som forrige uke. Og uken før der. Og uken før der. Osv. Totalt innholdsløs. Kun trygding fra morgen til kveld.

Anonymkode: 8f7fd...0df

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den blir akkurat som forrige uke. Og uken før der. Og uken før der. Osv. Totalt innholdsløs. Kun trygding fra morgen til kveld.

Anonymkode: 8f7fd...0df

Det er ikke alltid lett å finne mening i hverdagen.  Da skal man være såpass frisk at fantasien fungerer. Jeg har aldri sett verbet trygding før, men jeg holder på med det samme bortsett fra at jeg er arbeidssøker og det gjør tilværelsen enklere. Kanskje du får en hyggelig overraskelse denne uken? Man vet aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for at den blir bra :) 

Anonymkode: b7af7...ea3

Skrevet

Denne uken startet med vurdering av psykiater, fikk diagnosen bipolar lidelse og skal begynne med medisiner. Skal på besøk, har time hos psyk sykepleier og gå litt tur. Ellers holder jeg på med ting hjemme. Puslespill, spille, husarbeid, rydde rundt omkring, se litt på Tv osv. I morgen kommer rørlegger og skal jobbe så litt blir det denne uka. 

Skrevet

Jeg verken gleder eller gruer meg. Uka blir som vanlig. Ting jeg MÅ gjøre og ting jeg mer kan bestemme over selv. Har det bra for tida. 🙂

Skrevet

Denne uka startet litt bedre enn den forrige sluttet, heldigvis.  Har fått handlet litt, vært hos fastlegen og jeg har gått tur med en jeg kjenner. Føler meg bedre nå enn i dag tidlig, så jeg satser på at det blir litt mer søvn i natt og at morgendagen blir enda bedre. Ukas høydepunkt blir onsdagen, da kommer datteren på besøk.  Det gleder jeg meg til. 

Skrevet

Det blir sikkert mye serier og filmer.  Og så skal jeg bryte en covid regel og la dattera mi og barnebarna komme på besøk noen timer.

Nicklusheletida
Skrevet
Dorthe skrev (7 minutter siden):

Det blir sikkert mye serier og filmer.  Og så skal jeg bryte en covid regel og la dattera mi og barnebarna komme på besøk noen timer.

Bryter du en regel da ? Barna våre kommer også hjem til påske. Barna mine er barna mine. Ser ikke på de som gjester 🙂

Skrevet
Nicklusheletida skrev (43 minutter siden):

Bryter du en regel da ? Barna våre kommer også hjem til påske. Barna mine er barna mine. Ser ikke på de som gjester 🙂

Jo, det er jo en annen husstand.  Og ikke fler enn en av gangen og ikke mer enn to ganger i uka.  Men tror vi skal gå over til Vikens regler og de er ikke like strenge som i kommunen der jeg bor.  Jeg har bare sett dattera mi og barnebarna to ganger siden nyttår.  Overnattingsgjester er heller ikke lov.  
Jeg synes heller ikke at barna mine er gjester 😊, men det synes nok ikke Erna heller da hun fylte 60 😉

Ikkeanonymnok
Skrevet

Uka blir vel like drit som alltid. Så får jeg heller bli positivt overrasket om det skulle endres. Skal gjøre mitt for at den skal bli så bra som mulig hvertfall. 

Nicklusheletida
Skrevet
Dorthe skrev (16 timer siden):

Jo, det er jo en annen husstand.  Og ikke fler enn en av gangen og ikke mer enn to ganger i uka.  Men tror vi skal gå over til Vikens regler og de er ikke like strenge som i kommunen der jeg bor.  Jeg har bare sett dattera mi og barnebarna to ganger siden nyttår.  Overnattingsgjester er heller ikke lov.  
Jeg synes heller ikke at barna mine er gjester 😊, men det synes nok ikke Erna heller da hun fylte 60 😉

He he, det skal ikke være lett. Jeg har ramlet av lasset og innrømmer at jeg ikke følger med lenger. 

De har sagt at studenter skal få lov til å reise hjem. Hos oss er det 3 stk som kommer hjem.  Jeg forholder meg til den regelen :) Den kræsjer jo egentlig med den andre regelen da som du nevner. Den har jeg ikke fått med meg. Herremin hatt, det er ikke rart man blir forvirret.🙄

Eldstedatter bor i byen her , men hun er vaksinert. Hennes nylige samboer hadde corona i høst, så da har jeg tenkt at hele hurven skal få komme før eldstedatter og sambo drar på hyttetur. 

Skrevet

Jeg hadde klump i magen for denne uken allerede på søndag. Jeg lovte meg selv at jeg skulle klare frem til påskeferien uten sykemelding og det har jeg for så vidt klart men merker at hodet ikke er helt med på jobb. Selv om uken nok gir noe positivt er jeg så mentalt sliten at jeg gleder meg mer til denne uken er ferdig. 

Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

He he, det skal ikke være lett. Jeg har ramlet av lasset og innrømmer at jeg ikke følger med lenger. 

De har sagt at studenter skal få lov til å reise hjem. Hos oss er det 3 stk som kommer hjem.  Jeg forholder meg til den regelen :) Den kræsjer jo egentlig med den andre regelen da som du nevner. Den har jeg ikke fått med meg. Herremin hatt, det er ikke rart man blir forvirret.🙄

Eldstedatter bor i byen her , men hun er vaksinert. Hennes nylige samboer hadde corona i høst, så da har jeg tenkt at hele hurven skal få komme før eldstedatter og sambo drar på hyttetur. 

Jeg trodde faktisk at vi nå skulle få samme regler som resten av Oslo og Viken, men isteden ble det strammet inn så alle få samme regler vi allerede har hatt 2 ganger siden nyttår.  De skulle bli lettere i dag.  
Dattera mi er også vaksinert, men nå kommer hun bare med eldste barnebarnet på 4 år.  Jeg har vært så lenge i Spania med bøter og minst like strenge regler som vi har nå så jeg er så lei at jeg holder på å gå fra sans og samling.  Og jeg skal susse og kose med barnebarnet mitt uansett 2 m regel innendørs.

Endret av Dorthe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...