Gå til innhold

Noen andre som får redusert matlyst av ssri?

Anbefalte innlegg

Jeg økte fra 10 mg cipralex til 20 mg og merket nesten med en gang at matlysten normaliserte seg. Nå er jeg ikke sånn desperat sulten som jeg pleier å være. Det er utrolig behagelig og nå er håpet tent for å gå ned noen kilo. Jeg skal stå på denne dosen til over sommeren og får bare håpe og tro at den fryktelige matlysten ikke kommer tilbake når jeg reduserer igjen. Er det noe jeg selv kan gjøre for å forhindre at dette skjer?

Erfaringer? Forslag? 

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Ikke erfaring fra Cipralex men mister fullstendig matlyst på Fontex. Økte dosen for et par uker siden og allerede gått ned 6kg så det merkes jo. Regner med det stabiliserer seg etterhvert. 

Utover det har jeg ingen råd til deg annet enn å prøve å lage deg gode vaner nå som matlysten din er normal. Da klarer du kanskje å holde på vanene selv når du skal redusere dosen.

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Ikke erfaring fra Cipralex men mister fullstendig matlyst på Fontex. Økte dosen for et par uker siden og allerede gått ned 6kg så det merkes jo. Regner med det stabiliserer seg etterhvert. 

Utover det har jeg ingen råd til deg annet enn å prøve å lage deg gode vaner nå som matlysten din er normal. Da klarer du kanskje å holde på vanene selv når du skal redusere dosen.

Jeg har i hvert fall innarbeidet meg en god frokostvane og har flere måneder å danne nye spisevaner på. Det gjelder å ikke gape over for mye med en gang.

Jeg har ikke fullstendig mistet matlysten som deg; jeg blir fremdeles sulten, men jeg slipper unna desposulten.

Ikkeanonymnok
Gondor skrev (6 timer siden):

Jeg har i hvert fall innarbeidet meg en god frokostvane og har flere måneder å danne nye spisevaner på. Det gjelder å ikke gape over for mye med en gang.

Jeg har ikke fullstendig mistet matlysten som deg; jeg blir fremdeles sulten, men jeg slipper unna desposulten.

Ja, det er sant. I tillegg til spisevaner kan det kanskje være lurt å lage en ukentlig matplan, innføre ukeshandling og lage et matbudsjett som holder deg mett men som ikke gir rom for overspising.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...