Gå til innhold

Tanker om vaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ville du ha tatt en vaksine mot Covid selv om den ga sjanser for blodpropp og død, eller ville du ha satset på å gjennomgå Covid med de konsekvenser det kan føre med seg, som også potensielt kan gi alvorlige virkninger og død? 

Jeg er ikke i tvil. Det er utviklet vaksiner for at vi ikke skal få sykdommen, da blir det meningsløst å nekte å ta vaksinen. 

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lenge til jeg må ta standpunkt i om jeg skal ta vaksinen eller ikke. Mye kan endre seg til den tid.   

Det er frivillig om man vil ta vaksinen, selv om det ikke virker sånn. En av de verste tingene med dette styret er at alle de som vil ta vaksinen eller har tatt vaksinen som ser ned på de som ikke ønsker vaksine eller er i tvil om de vil det. Mange blir rett og slett hetset på grunn av valget. Frivillig tvang kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er langt nede på prioriteringslista. Jeg tenker slik: 

Hvis de starter med Astrazeneca igjen, kommer jeg til å takke nei til den og heller vente og sjanse på at jeg kan få en annen vaksine senere. 

Jeg vil verken ha Covid eller blodpropp og selv om jeg er lei hele situasjonen, velger jeg å fortsette å være forsiktig og prøve unngå corona så godt det lar seg gjøre. Jeg har hjemmekontor og kan fortsette med det. Har jeg ventet så lenge, kan jeg vente lenger. Kjedelig liv , men jeg dauer ikke av det. Det er også en mulighet for at jeg gjorde meg ferdig med corona allerede i mars i fjor, men det vet jeg ikke.

Hvis jeg får corona, så tror jeg at jeg har gode ods iom at jeg ikke har noen underliggende sykdommer, er ikke overvektig og har ikke høyt blodtrykk. 

Min mor har hatt et lite slag som gikk bra, men tenker at det kan jo være en mulighet for at det er noe arvelig. Derfor ingen Astrazeneca vaksine på meg.

Og så tenker jeg : - Hvor mange helt friske personer i 50- årene har dødd av corona i Norge i løpet av et helt år ? Tror ikke det er mange og de som har dødd har sannsynligvis underliggende sykdommer.

Men hvor mange unge og friske under 50 år har dødd av AstraZeneca i Norge bare i løpet av få uker ? Er det ikke 4 stk nå ?

Statistikken så langt  i Norge viser meg at corona er farligst for de eldre og de med underliggende sykdommer. Astrazeneca er farligst for de unge og friske.

Vi har et samfunnsansvar og bør vaksinere oss, men ikke med en vaksine som tar livet av unge friske helsearbeidere. Det er ikke mye samfunnsnytte i det.

Jeg bryr meg ikke så mye om hva de mener om dette i land som fortsetter å kjøre på. Jeg stoler ikke helt på det. Jeg ser hva som har skjedd i Norge. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Det er bivirkninger av det aller meste. Jeg er ikke redd for verken blodpropp eller død og vil ta vaksinen dersom jeg får den - uansett hvilken type. Har blitt spurt av lege om jeg ønsker vaksine noe jeg har bekreftet at jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta vaksine. Forskere mener det holder at 70% av befolkningen tar vaksine, så skjønner ikke hvorfor Høie er så besatt av å presse den på alle. 
Ikke er covid farlig for folk flest heller. 
og angående senskader, det kan vi få av både influensa, hjernehinnebetennelse, kyssesyken og enda flere virus og bakterier. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Chris1981 skrev (6 timer siden):

Ikke er covid farlig for folk flest heller. 

Det er heller ikke vaksiner! Finnes ikke farlig for folk flest. 

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er heller ikke vaksiner! Finnes ikke farlig for folk flest. 

Anonymkode: ac259...9a5

Jo, det er mange som har blitt svært syke og dødd av vaksiner. Mye kommer ikke frem i media heller. Og så lenge jeg kommer til å takle covid, så ser jeg heller ingen grunn til å ta disse vaksinene heller. Og det er ikke noe jeg skal måtte forklare meg for heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chris1981 skrev (Akkurat nå):

Jo, det er mange som har blitt svært syke og dødd av vaksiner.

Det er enda flere som har blitt svært syke og dødd av selve sykdommen. 

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er enda flere som har blitt svært syke og dødd av selve sykdommen. 

Anonymkode: ac259...9a5

Stort sett de over 80.

Anonymkode: 0ab7a...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er enda flere som har blitt svært syke og dødd av selve sykdommen. 

Anonymkode: ac259...9a5

Nei det har det ikke. Og vaksineringen har så vidt begynt også.  Så dette vet vi ikke før det har gått en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stort sett de over 80.

Anonymkode: 0ab7a...d5b

Ja, er ikke deres liv verdt like mye som unge liv da? Trodde det var derfor hele verden stengte ned jeg, for å beskytte de over 80... Det må jo bety at de over 80 er mye mer verdt enn yngre mennesker faktisk. Det har alltid vært viktigere at Olga på 92 får leve et par mnd lengre enn at yngre mennesker mister jobb, skole, venner, osv, og får elendig psykisk helse. Det har hele verdenssamfunnet vist oss. 

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chris1981 skrev (1 minutt siden):

Nei det har det ikke. Og vaksineringen har så vidt begynt også.  Så dette vet vi ikke før det har gått en stund.

Så du tror at det kommer til å dø flere enn 2,8 mill av vaksinen? Det er antallet som til nå er døde av Corona på verdensbasis. 

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, er ikke deres liv verdt like mye som unge liv da? Trodde det var derfor hele verden stengte ned jeg, for å beskytte de over 80... Det må jo bety at de over 80 er mye mer verdt enn yngre mennesker faktisk. Det har alltid vært viktigere at Olga på 92 får leve et par mnd lengre enn at yngre mennesker mister jobb, skole, venner, osv, og får elendig psykisk helse. Det har hele verdenssamfunnet vist oss. 

Anonymkode: ac259...9a5

deres liv er ikke verdt noe når de blir brukt til å teste vaksiner. Dør de like etter så er det pga alderdom og underliggende sykdom. Dør en på 95 pga siste stadiet av kreft, men hadde covid, ja, da var det covid de døde av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du tror at det kommer til å dø flere enn 2,8 mill av vaksinen? Det er antallet som til nå er døde av Corona på verdensbasis. 

Anonymkode: ac259...9a5

Det vet vi ikke enda. Og som sagt, så skal en vaksiner være frivillig å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke lagt inn linken fra hans side, men han sier at mange har dødd, ikke har dødd av covid. Dårlig matvaner og mangel på bedre helsetilbud har gjort at langt flere har dødd, og dårligere helse rett og slett

Endret av Chris1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chris1981 skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke lagt inn linken fra hans side, men han sier at mange har dødd, ikke har dødd av covid. Dårlig matvaner og mangel på bedre helsetilbud har gjort at langt flere har dødd, og dårligere helse rett og slett

Men da skjønner jeg helt ærlig ingenting. Hvis Corona ikke er så farlig, hvorfor i h... har verden stengt ned da??

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da skjønner jeg helt ærlig ingenting. Hvis Corona ikke er så farlig, hvorfor i h... har verden stengt ned da??

Anonymkode: ac259...9a5

Og hvorfor har man laget vaksiner?

Anonymkode: ac259...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=714806

Chris1981 skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke lagt inn linken fra hans side, men han sier at mange har dødd, ikke har dødd av covid. Dårlig matvaner og mangel på bedre helsetilbud har gjort at langt flere har dødd, og dårligere helse rett og slett

 

Anonymkode: 0ab7a...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...