Gå til innhold

Tanker om vaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og hvorfor har man laget vaksiner?

Anonymkode: ac259...9a5

...kanskje det hele bare er et spill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som denne norske forskeren sa, så kan ikke viruset hindres i  spres. Det beste er at det får spredd seg mest mulig. På den måten blir den også langt mindre farlig, ikke for at den er så farlig fra før av. Men dere hører jo kun på media som sprer frykt hver eneste dag, fremfor seriøse forskere. 
det er som sagt en link i denne tråden som en la ut. Les den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er ikke riktig at virus alltid muterer til mindre farlige versjoner, det ser vi jo med covid-variantene der i hvert fall den engelske versjonen er både betydelig mer smittsom og betydelig mer dødelig. Siden covid-smitter før folk blir virkelig syke kan viruset godt mutere til å bli enda mer dødelig, det rekker å spre seg videre før verten blir så syk at han ikke har særlig kontakt med andre, eller dør.

Å la viruset spre seg så mye som mulig er en veldig dårlig strategi. Vi ser hvordan det går med land som Brasil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere vite hva som er den egentlige årsaken til at mange dør i Brasil? Hvordan er levestandarden, helsetilbudene osv? Det er nok ikke bare covid dette. 
å stenge mer ned koster også mer enn det er verdt. 
syns også det er bemerkelsesverdig at flere tar i mot den ene dystre nyheten etter den andre. Det skal komme flere pandemier som er fem ganger mer dødelig i følge Bill gates. At ikke flere stiller seg spørsmål om hva som egentlig skjer. 
Og med alle de «smitta» vi har i Norge f.eks. Hvor mange av dem er syke og hvor mange døde? 
og hvorfor er det bare senvirkninger av covid som blir tatt opp i media, når mange årlig får senvirkninger av influensa, kyssesyken, herpes, hjernehinnebetennelse også? Nei, ingenting av dette henger på greip! 
 

Og denne farlige pandemien, gjelder ikke det lederne i Norge og resten av verden? De lever som normalt. Og de som sprer frykt hver eneste dag, de lager regler som mange lider under, men de selv følger dem ikke! Farlig pandemi ?!  Nei, her er det noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og istedet for å bli sint på de som velger å reise på hytta istedet for å ta vaxxen, eller kaste det, kan ikke heller Erna ,Høie og Nakstad ta den da? De som er ute blant mange hver eneste dag. Lever som normalt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chris1981 skrev (På 25.3.2021 den 6.59):

Skal ikke ta vaksine. Forskere mener det holder at 70% av befolkningen tar vaksine, så skjønner ikke hvorfor Høie er så besatt av å presse den på alle. 
Ikke er covid farlig for folk flest heller. 
og angående senskader, det kan vi få av både influensa, hjernehinnebetennelse, kyssesyken og enda flere virus og bakterier. 
 

 

Er det ikke litt egoistisk å tenke at du skal la andre ta vaksine for at du skal være en av de 30 % ? 

Anonymkode: 8f2e0...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke litt egoistisk å tenke at du skal la andre ta vaksine for at du skal være en av de 30 % ? 

Anonymkode: 8f2e0...f27

Å herre! Snakk om indoktrinert vaxxereligiøse folk! 
Nei! Jeg setter ikke helsa mi på spill for andre sin skyld nei. Istedet for å finne opp farlige eksperimentelle vaksiner til alle andre, så får de heller finne opp noe for de allerede sårbare. Anbefaler også folk flest å slutte å reprodusere seg hvis det er så jævlig farlig å leve. Vaksiner er ikke løsningen på alt her i verden. Kanskje det heller burde innføres tvang til å trene og spise sunnere også. Ikke lov til å kjøpe mer røyk, ikke lov til å drikke mer enn en flaske vin i måneden, kun lov til å kjøre bil til og fra jobb. Barna ble fraktet med egne busser til og fra barnehage og skole. 
Hver den som ikke fulgte disse reglene får heller ikke hjelp når de blir syke. 
Egoistisk er alle her, så ikke prøv å lek godt menneske som deltar i denne syke dugnaden for covidculten. Ta den vaksina selv og pass dine egne saker! Men ikke glem dette! Du er like smittsom og du blir fortsatt smittet. Kan hende du ikke blir så syk, men det er en stor men. Velger du å dø av den så er det din sak. Jeg tviler på at jeg kommer til å dø av covid. Jeg går ikke rundt og er redd for det ihvertfall. Men noen vaksine skal ikke testes ut på meg. Syns også folkevalgte kan ta den vaksina selv. Nå!

Så den ego hersketeknikken kan du dra lenger ut på landet med!

Endret av Chris1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke litt egoistisk å tenke at du skal la andre ta vaksine for at du skal være en av de 30 % ? 

Anonymkode: 8f2e0...f27

Jeg er en egoistisk jævel totalt blottet for empati (pga asperger), og skal ikke ta vaksine.

Anonymkode: 0ab7a...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke litt egoistisk å tenke at du skal la andre ta vaksine for at du skal være en av de 30 % ? 

Anonymkode: 8f2e0...f27

Og en ting til! Hvis den helvetes vaksina er så jævla bra. Deres «messias» hvorfor er jeg egoistisk som lar være å ta den, så flere andre kan få disse edle dråpene? Er det ikke de sårbare som bør prioriteres da?  Hadde vært mye bedre hvis vi som ellers er friske blir smittet naturlig som flere forskere sier. Da blir det enda mer immunitet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Fionys skrev (På 24.3.2021 den 18.28):

Det er lenge til jeg må ta standpunkt i om jeg skal ta vaksinen eller ikke. Mye kan endre seg til den tid.   

Det er frivillig om man vil ta vaksinen, selv om det ikke virker sånn. En av de verste tingene med dette styret er at alle de som vil ta vaksinen eller har tatt vaksinen som ser ned på de som ikke ønsker vaksine eller er i tvil om de vil det. Mange blir rett og slett hetset på grunn av valget. Frivillig tvang kalles det.

Enig med deg. Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal ta vaksinen eller ikke.  Noen mener at det er egoistisk av meg. Men det er overhodet ikke av egoistiske hensyn. Det er fordi jeg må også tenke på om bivirkninger av vaksinen. Det er mulig få som dør av vaksinen. Men jeg er usikker på den når jeg leser om blodpropper osv. Så jeg skal heller vurdere det når det er min tur til vaksinasjon. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris1981 skrev (11 timer siden):

Syns også folkevalgte kan ta den vaksina selv. Nå!

De aller fleste politikerne kommer nok til å ta den når det turen kommer til deres gruppe. Folket er delt inn i 9 prioriteringsgrupper, og friske voksne er langt nede på lista. Media dekket det da Trine Skei Grande ble vaksinert (relativt tidlig fordi hun har en kronisk sykdom), du så kanskje det?

Hvis de mest kjente politikerne hadde fått gå foran i køen, ville det sikkert blitt kritisert voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (3 timer siden):

De aller fleste politikerne kommer nok til å ta den når det turen kommer til deres gruppe. Folket er delt inn i 9 prioriteringsgrupper, og friske voksne er langt nede på lista. Media dekket det da Trine Skei Grande ble vaksinert (relativt tidlig fordi hun har en kronisk sykdom), du så kanskje det?

Hvis de mest kjente politikerne hadde fått gå foran i køen, ville det sikkert blitt kritisert voldsomt.

Å nei du! Erna er faktisk i risikosonen og de lever som sagt veldig normalt selv. Nakstad avslørte seg selv da han sa han skulle se an for å se om den var trygg og effektiv. De som «tar den» får nok saltvann. Ja, mange har fått saltvann også. Det har kommet frem.
Å ha så tro på en gjeng på Stortinget er farligere enn å være radikal muslim i disse dager.  Tror dere seriøst dette handler om våres helse? De støtter en rumpekunstner, som spruter maling ut av rumpa med 37 millioner, men en liten gutt som holder på å bli blind får ikke 8 millioner til behandling. De fleste forskere er faktisk ikke enig i hvordan hele denne situasjonen blir taklet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris1981 skrev (9 minutter siden):

Ja, mange har fått saltvann også. Det har kommet frem.

Har du kilde på at mange har fått saltvann i stedet for Covid-vaksine i Norge, uten å være deltaker i et vaksineforsøk der det er et poeng med det?

Chris1981 skrev (9 minutter siden):

Nakstad avslørte seg selv da han sa han skulle se an for å se om den var trygg og effektiv.

Han sa (før vaksinen kom til Norge) at han ville høre på rådene fra helsemyndighetene akkurat som alle andre. 

Chris1981 skrev (9 minutter siden):

Erna er faktisk i risikosonen og de lever som sagt veldig normalt selv.

Hun har sagt at hun skal ta den når det blir hennes tur. BMI (hvis det var det du mente - hun er helt frisk) alene er ikke nok til å gå foran i køen.

https://www.faktisk.no/artikler/D2V/derfor-star-ikke-politikere-og-helsetopper-forst-i-vaksinekoen 

Ang. kunstnerne sier jeg ikke at jeg er enig i alle prioriteringer eller ordninger politikerne vedtar, men jeg tror ikke vaksineringen er noe annet enn det den utgir seg for. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (55 minutter siden):

Har du kilde på at mange har fått saltvann i stedet for Covid-vaksine i Norge, uten å være deltaker i et vaksineforsøk der det er et poeng med det?

Jeg får dessverre ikke lagt ut noen linker her. Hvorfor vet jeg ikke. 
Google saltvann istedet for vaksine.  «Menneskelig feil» Tviler på at «toppene» får vaksine.

 

Sitat

Han sa (før vaksinen kom til Norge) at han ville høre på rådene fra helsemyndighetene akkurat som alle andre. 

Hun har sagt at hun skal ta den når det blir hennes tur. BMI (hvis det var det du mente - hun er helt frisk) alene er ikke nok til å gå foran i køen.

https://www.faktisk.no/artikler/D2V/derfor-star-ikke-politikere-og-helsetopper-forst-i-vaksinekoen 

Hørte han selv si rett ut at han skal vente for å se om den er trygg og effektiv. Får dessverre ikke lagt med linke her heller. 
 at Erna er frisk betyr ikke det at hun ikke er i risikosonen. Hun er overvektig og hun er ute blant flere mennesker hver dag. Så det er ingen unnskyldning. De burde ta den først de som styrer landet rett i dass og selv lever som normalt.

Sitat

Ang. kunstnerne sier jeg ikke at jeg er enig i alle prioriteringer eller ordninger politikerne vedtar, men jeg tror ikke vaksineringen er noe annet enn det den utgir seg for. 

Det må du få lov til. Men det skal være frivillig, uten at de uvaksinerte mister rettigheter eller goder av den grunn.

Endret av Chris1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris1981 skrev (2 timer siden):

Google saltvann istedet for vaksine.  «Menneskelig feil» Tviler på at «toppene» får vaksine.

Jeg fant det - seks helt vanlige personer i Farsund, fordi saltvann brukes i  den siste "tilberedning" av vaksinene og det ble gjort en feil. Tror ikke det beviser at toppolitikere ikke tar vaksinen. 

Chris1981 skrev (2 timer siden):

De burde ta den først de som styrer landet rett i dass og selv lever som normalt.

Det hadde blitt masse bråk hvis politikere gikk foran i køen. Som jeg skrev lenger opp - Trine Skei Grande fikk vaksine tidlig, fordi hun har en sykdom. BMI står ikke i noe register hvis det ikke er noen følgesykdommer inne i bildet, så de kan ikke prioritere ut fra den alene. 

Chris1981 skrev (2 timer siden):

Men det skal være frivillig

Det er jeg enig med deg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (19 minutter siden):

Jeg fant det - seks helt vanlige personer i Farsund, fordi saltvann brukes i  den siste "tilberedning" av vaksinene og det ble gjort en feil. Tror ikke det beviser at toppolitikere ikke tar vaksinen. 
 

Du kan ikke bevise noe. Men vi er mange som har våre tvil på at folkevalgte fikk/ får vaksina. Det var en vaksineskandale i 1976 også, hvor politikere gikk frem som «eksempler» og tok vaksina. De holdt seg friske, men flere hundre tusen menneske ble alvorlige syke og mange døde. 
Dette er ikke noe nytt. Høie prøvde seg i 2009, men da gikk alt plutselig bort. Selv da tok ingen av disse vaksinene.

Det hadde blitt masse bråk hvis politikere gikk foran i køen. Som jeg skrev lenger opp - Trine Skei Grande fikk vaksine tidlig, fordi hun har en sykdom. BMI står ikke i noe register hvis det ikke er noen følgesykdommer inne i bildet, så de kan ikke prioritere ut fra den alene.  

De burde absolutt tatt vaksinene først. De burde vært testpersoner. De burde gå foran som et godt eksempel. Som sagt, så lever de selv ikke etter reglene og de møter flere personer hver eneste dag

Det er jeg enig med deg i. ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

^ Ja, det har jeg faktisk lurt på, om man kan be om det. Retningslinjene er jo at det ikke er nødvendig å aspirere, men regner med det er noe alle sykepleiere kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris1981 skrev (32 minutter siden):

Selv da tok ingen av disse vaksinene.

Vel, jeg så selv den daværende direktøren for FHI ta vaksinen mot svineinfluensa. Jeg tviler på at ingen av politikerne tok den. 

Chris1981 skrev (35 minutter siden):

Det var en vaksineskandale i 1976 også, hvor politikere gikk frem som «eksempler» og tok vaksina. De holdt seg friske, men flere hundre tusen menneske ble alvorlige syke og mange døde. 

Svineinfluensaen i USA i 1976? Da hoppet man over store deler av utprøvingsfasen. Minst 25 millioner ble vaksinert, muligens opptil 40 millioner. Noen hundre (ikke noen hundre tusen) fikk en alvorlig nervesykdom og ca. 25 personer døde etter at de hadde tatt vaksinen. Noen av dem døde sannsynligvis av noe annet. Så selv om politikerne ikke ble syke eller døde, kan de utmerket godt ha tatt vaksinen. 

Det er mange ting vi i dag ikke gjør på den måten vi gjorde det på 70-tallet. Verden går heldigvis framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...