Gå til innhold

Er det farlig å drikke flere ganger i uka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym 2 skrev (12 timer siden):

Blir du full av tre glass vin?

Jeg hadde blitt rimelig beruset av 3 glass vin, men jeg er ikke vant til å drikke mer enn max ett glass om gangen da, og selv det skjer bare et par ganger i året. :) 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva skjer vis en kombinerer alkohol og medisiner?

Anonymkode: f85ff...8a5

Det handler ikke kun om kombinasjonen alkohol og medisiner. Det handler i hovedsak om kombinasjonen av den sykdommen en får medisiner for, medisinen og alkoholen.

aa-k-j skrev (9 timer siden):

Nei faktisk ikke. Vent hen røykte også, men fikk visst beskjed om at det var alkoholen som var hovedårsaken. Jeg trodde ikke på det selv først, men fikk bekreftelser fra flere. Tanten var lege og var den som kjørte hen til legevakten. Hva hen drakk da jeg ikke var til stedet vet jeg jo ikke, men hen ville ha meg hos seg nesten hele tiden da vi var sammen. Jeg likte ikke hen drakk så ofte. 

..."kjørte han til legevakten"...samme person som ble frakta i luftambulanse?

Endret av Enodiax
Gjest Håpeful
kupton skrev (41 minutter siden):

Det handler ikke kun om kombinasjonen alkohol og medisiner. Det handler i hovedsak om kombinasjonen av den sykdommen en får medisiner for, medisinen og alkoholen.

Er det Sobril som er verst å kombinere med alkohol?

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så du tar da alle 14 enhetene i løpet av en helg? "Noen halvlitere" blir da flere liter øl. Er ikke det tegn på et alkoholproblem så vet ikke jeg...

Å måtte drikke med familie og venner for å ha det koselig er også feil motivasjon for å drikke, bare så det er sagt. Jeg skilte meg fra en sånn mann for noen år siden og savner det ikke for å si det sånn. 

Anonymkode: 9b045...19c

Når er det innafor å drikke tenker du da? 

AnonymBruker

Jeg drakk ca 2 ganger i uken før. En halvflaske vodka hver gang. Etter pandemien ferdes jeg ikke ved vinmonopolet så det har blitt kun 2 ganger i løpet av den. Men jeg må innrømme jeg føler meg bedre psykisk nå enn jeg gjorde da jeg drakk. Jeg går på zyprexa og tar også rivotril ett par ganger i uken. Jeg blandet også rivotril og vodka dvs jeg tok en rivotril om jeg fikk fylleangst. Sikkert veldig dumt, men nå har jeg ikke drukket siden mai. Jeg har ikke tenkt å begynne med det igjen heller. For det ble liksom ett slags høydepunkt å drikke. Savner ikke dagen derpå eller fylleangst nei.

Jeg tror om jeg hadde fortsatt så hadde jeg blitt alkoholiker. For jeg lengtet etter rusen de dagene jeg ikke drakk. Dette var snakk om ett par år, bare.

Anonymkode: aaa4c...ff0

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Å måtte drikke med familie og venner for å ha det koselig er også feil motivasjon for å drikke, bare så det er sagt.

Det er stor forskjell på å drikke når man har det koselig med familie og venner, kontra å måtte drikke for å ha det koselig når man er sammen med familie og venner. 

I startinnlegget var det snakk om å drikke for å glemme problemene sine. Den motivasjonen er de fleste enige om er feil, særlig hvis man må øke forbruket og / eller hyppigheten for at det skal ha ønsket effekt. 

Gjest Anonym 2
Lillemus skrev (14 timer siden):

Jeg hadde blitt rimelig beruset av 3 glass vin, men jeg er ikke vant til å drikke mer enn max ett glass om gangen da, og selv det skjer bare et par ganger i året. :) 

Jeg drikker ikke så ofte jeg heller, og da mest til mat. Men jeg merker ingenting av tre glass vin, men de glassene er kanskje ikke så fulle da😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...