aa-k-j Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Jeg ble nylig diagnostisert med bipolar lidelse (foreløpig ukjent hvilken type) hos avtalespesialist. Tidligere har DPS diagnostisert med med blandet pf med umodne og ustabile trekk, men de mener jeg har problemer jeg ikke har slik som kronisk tomhetsfølelse, kroniske selvmordstanker, avbrutt skolegang, dårlig selvfølelse/selvbilde og de mente jeg ikke tok til meg tilbakemeldinger og ingenting av det stemmer. Etter klager og møter med DPS fikk jeg beskjed om å få ny vurdering hos noen som var helt uavhengig av DPS og det har jeg nå gjort. Har vært i månedlig behandling for depressiv angstlidelse hos avtalespesialist (psykolog) og har kommet lengre enn jeg først trodde jeg sku. Jeg sliter mindre med angst, lettere depresjoner, bedre søvn (medisiner spiller og en rolle) og tør mer å være ute blant folk. Enannen avtalespesialist (psykiater) diagnostisert meg med bipolar lidelse var noe jeg og psykologen har diskutert litt og psykiateren bekreftet da mistanken vår. Tidligere har DPS avvist meg for behandling fordi de mener jeg har kjente og vedvarende problemer, men hva med nå når jeg har fått andre diagnoser etter vurdering hos avtalespesialister slik DPS anbefalte? Er det større mulighet nå? Jeg tenker ikke så mye behandling for depressiv angstlidelse da jeg allerede har fått hjelp med den, men mer på den bipolare delen? Jeg får bare en oppfølgingstime hos psykiateren før det avsluttes da den skal avslutte praksisen og fordi jeg ikke kan gå til 2 avtalespesialister samtidig. Er visst noe regelverk om det. Er i oppstartfasen på Orfiril siden jeg har så slitsomme oppturer som varer fra noen dager til flere uker. Men jeg vet litt lite om diagnosen og å leve med den. Har tilbud om brukerstyrt seng på DPS, men på avdelingen er det mye fokus på miljøterapi noe som kan slå seg negativt ut på oppturene har jeg erfart og kan skyldes sosial angst jeg ikke har noe hjelp med annet enn laveste dose stemetil (vil ikke bruke b-preperater). Skulle hatt litt hjelp med bipolaren og blitt kjent med den iallefall i ei stund for det er ikke like lett å få svar på spørsmål av å lese artikler på nett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460218-ny-diagnose-ny-mulighet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.