AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres kjent ut. Anonymkode: 52b26...eea Delt 1. premie? Går greit det kan dele. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Førstepremien er fottur over Hardangervidda og en kebab. God tur! Anonymkode: 8bdc7...ca9 eh... nei trekker mitt kandidatur da Anonymkode: 3377b...e01 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Anonym 2 skrev (10 timer siden): Jeg skjønner ikke at asberger er så ille. Det er hele greia, aspergere fremstår som "intelligente folk" som "oppfører seg dårlig", isteden for "syke folk". Dermed oppleves det mye mer belastende fordi en får ingen forståelse fra samfunnet og blir utstøtt og skal skylde seg selv. tonie skrev (3 timer siden): Helt klart aspergerne hvis jeg skal dømme etter klagingen her på forumet. Veldig empatisk av deg, er jo ikke mulig at de faktisk lider mer, er nok mer sutrete drittunger tror jeg, psykiatriens svar på folk med "vondt i vilja". Vi er sosiale vesener, det verste som finnes er å bli utstøtt fra samfunnet. Derfor er asperger verst. Ja, objektivt sett er schizofreni etc verre, men har duofte familie og venner og et liv, så livskvaliteten totalt sett bedre, selv om sykdommen er verre. Det er derfor mange i ekstremt dårlige levekår faktisk trives ganske bra selv om de objektivt har elendige materielle forhold, det er andre ting her i livet som er viktigst. Anonymkode: 3377b...e01 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er hele greia, aspergere fremstår som "intelligente folk" som "oppfører seg dårlig", isteden for "syke folk". Dermed oppleves det mye mer belastende fordi en får ingen forståelse fra samfunnet og blir utstøtt og skal skylde seg selv. Er det din erfaring med samfunnets holdning til aspergere, når diagnosen er kjent? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 laban skrev (1 time siden): Er det din erfaring med samfunnets holdning til aspergere, når diagnosen er kjent? Absolutt, har du ikke sett på DOL? Aspergere ved å oppføre seg som aspergere ødela nesten hele forumet for alle andre, angivelig. Folk ble rasende, hvorfor kan ikke aspergerne, som pga asperger oppfører seg som aspergere, slutte å oppføre seg som aspergere, de må ha vondt i vilja!!! "Utesteng dem ellers flykter jeg fra forumet". Det var konsensus. Er du uenig med min beskrivelse av hva som skjedde på forumet? Hva tror du skjer i virkeligheten, der er det mye lettere, en bare holder seg unna dem. En kan lyve alt en vil, om berikende mangfold og alt det der som mange elsker å "virtue signale" om, men fakta er åpenbare. Ja, folk trives med aspergere, men KUN dersom aspergerne ikke oppfører seg som aspergere. 😂 Og, det er problemet, mange aspergere klarer ikke å "slutte" å oppføre seg som aspergere, fordi det er ikke valgfritt en kan velge bort, det er den en er, det er en psykdom uten virksom behandling. Problemet er dette er mennesker, som opplever det som er mest ile for mennesker, å bli utstøtt av samfunnet, uten å evne å tilpasse seg slik samfunnet ønsker for å få dem inn i varmen. Det ødelegger kropp og sjel, det gjør en deprimert og ensom og alene or arbeidsløs og dermed er det noe av det verste en kan oppleve Og ja, jeg har opplevd dette selv, er en grunn til at jeg ikke har noen familie/venner. Og det er fordi jeg oppførte meg for dårlig og ble for belastende for dem. Slik aspergerne på forumet her er for belastende for de andre brukerne. Det er min opplevelse, og jeg forstår, men det gjør ikke opplevelsen mindre ille for aspergern som må leve med det. Fint om du kan innrømme at jeg har rett. For det er det vel liten tvil om.... (?) Anonymkode: 3377b...e01 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint om du kan innrømme at jeg har rett. For det er det vel liten tvil om.... Jeg spurte ikke for å starte en krangel om hvem som har rett eller tar feil. Og jeg mente i RL - anonymt på nett blir alt krassere og mindre nyansert, nesten uansett hvem eller hva. Det jeg lurte på og spurte om, var om det er vanlig at folk som vet hva aspergerdiagnose er, påstår at man skal skylde seg selv, slik du skrev. Og jeg tolker svaret ditt som at du har opplevd den holdningen. De (få) aspergere jeg kjenner, er veldig opptatt av å lære så mange "regler" for hvordan man oppfører seg, som mulig. Men verken alle NT-personer eller alle aspergere er like. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ok, jeg har det verst. Hva vinner jeg? Og hvordan skal det avgjøres? Har Asperger, ingen venner ingen familie ingen jobb ingen glede OG aller verst er ingen hobby pga skade som gjør at jeg ikke kan bedrive min eneste hobby.... Så sitter å ser på veggen/youtube tullevideoer 24/7. Slå den folkens Anonymkode: 3377b...e01 Du vinner! Hvis man ikke kan drive med hobbyen sin, er jo alt fullstendig meningsløst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Diagnosen asperger går ut nå og brukes ikke lenger. To personer innen autismespektret er ikke like. Det finnes mange ensomme personer som befinner seg utenfor autismespektret. Mange innenfor er glade og har et godt liv. Anonymkode: d355b...242 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Diagnosen asperger går ut nå og brukes ikke lenger. Den brukes av de som har fått den diagnosen. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): To personer innen autismespektret er ikke like. Det finnes mange ensomme personer som befinner seg utenfor autismespektret. Mange innenfor er glade og har et godt liv. Anonymkode: d355b...242 2/3 har alvorlige psykiske diagnoser. Det er langt over smittet. Anonymkode: 52b26...eea 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 tonie skrev (På 27.3.2021 den 20.18): Helt klart aspergerne hvis jeg skal dømme etter klagingen her på forumet. Jeg tror mange med asperger klarer seg helt fint, med både jobb, familie og venner. De få, som angivelig ikke klarere seg på disse områdene, er inne på DOL og klager og tror de har fått den verste diagnosen av alle. De forstår ikke at folk kan ha store traumer, ha ALS osv. De har det visst verre enn verst, stakkars. Anonymkode: 4b21d...d7c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror mange med asperger klarer seg helt fint, med både jobb, familie og venner. De få, som angivelig ikke klarere seg på disse områdene, er inne på DOL og klager og tror de har fått den verste diagnosen av alle. De forstår ikke at folk kan ha store traumer, ha ALS osv. De har det visst verre enn verst, stakkars. Anonymkode: 4b21d...d7c Hva tror du grunnen til at de som angivelig har det verre, klager mindre. Eller, for å si det med andre ord, hvorfor har aspergere, som 'angivelig' ikke klarer seg fint, en tendens til å sutre mer enn andre som har det verre? Anonymkode: 3377b...e01 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror mange med asperger klarer seg helt fint, med både jobb, familie og venner. De få, som angivelig ikke klarere seg på disse områdene, er inne på DOL og klager og tror de har fått den verste diagnosen av alle. De forstår ikke at folk kan ha store traumer, ha ALS osv. De har det visst verre enn verst, stakkars. Anonymkode: 4b21d...d7c Jeg tror de som angivelig har asperger, men som lever helt normale liv med jobb, partner, venner og barn nok har blitt feildiagnosert. Det vanlige er at en Asperger diagnose medfører så store problemer i forhold til det sosiale osv at man ikke klarer slike normale ting. Anonymkode: 0941e...6a7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tror du grunnen til at de som angivelig har det verre, klager mindre. Eller, for å si det med andre ord, hvorfor har aspergere, som 'angivelig' ikke klarer seg fint, en tendens til å sutre mer enn andre som har det verre? Anonymkode: 3377b...e01 Det er vel ikke bare pga asperger. Må være en tilleggsdiagnose. De fleste med asperger er ikke sånn som aspergere på dette forumet. De er først og fremst mennesker, ikke en diagnose. Anonymkode: 4b21d...d7c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror de som angivelig har asperger, men som lever helt normale liv med jobb, partner, venner og barn nok har blitt feildiagnosert. Det vanlige er at en Asperger diagnose medfører så store problemer i forhold til det sosiale osv at man ikke klarer slike normale ting. Anonymkode: 0941e...6a7 Nettopp. Tror det er mye feildiagnostiseringer der ute, særlig av kvinner som plutselig får aspergers i voksen alder. Anonymkode: 52b26...eea 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Tror det er mye feildiagnostiseringer der ute, særlig av kvinner som plutselig får aspergers i voksen alder. Anonymkode: 52b26...eea Det er vel heller noen med asperger, sånn som de som hoder på her inne, som har tilleggsdiagnose som ikke er satt. Eller er folk med "ekte" hardcore asperger bedre enn psykiatere til å diagnostisere? Anonymkode: 4b21d...d7c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel heller noen med asperger, sånn som de som hoder på her inne, som har tilleggsdiagnose som ikke er satt. Eller er folk med "ekte" hardcore asperger bedre enn psykiatere til å diagnostisere? Anonymkode: 4b21d...d7c Visse folk drar jo til sikkert 3 forskjellige psykiatere fordi de første nektet å gi dem diagnosen. Selvsagt vil man til slutt ende opp med noen som gir deg diagnosen dersom du går til så mange.. Altså har du ekte asperger så skal du ikke trenge å dra til flere forskjellige psykiatere for at de skal klare å stille diagnosen. På meg så var diagnosen helt klar fra første stund. Anonymkode: 0941e...6a7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Visse folk drar jo til sikkert 3 forskjellige psykiatere fordi de første nektet å gi dem diagnosen. Selvsagt vil man til slutt ende opp med noen som gir deg diagnosen dersom du går til så mange.. Altså har du ekte asperger så skal du ikke trenge å dra til flere forskjellige psykiatere for at de skal klare å stille diagnosen. På meg så var diagnosen helt klar fra første stund. Anonymkode: 0941e...6a7 Ingen vil ha asperger, bortsett fra dere her inne. Klarer ikke du å se at folk kan ha det verre enn deg? Eller tror du seriøst du har den verste diagnosen? Anonymkode: 4b21d...d7c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er vel heller noen med asperger, sånn som de som hoder på her inne, som har tilleggsdiagnose som ikke er satt. Eller er folk med "ekte" hardcore asperger bedre enn psykiatere til å diagnostisere? Anonymkode: 4b21d...d7c Det kan også være at mange aspergere elsker å trolle. Hvem vet. Anonymkode: 52b26...eea 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kan også være at mange aspergere elsker å trolle. Hvem vet. Anonymkode: 52b26...eea Ja, noen aspergere her inne virker litt psykopatiske. Det er nok tilleggsdiagnosen de ikke har fått på papiret. De representerer ihvertfall ikke folk med asperger jeg har møtt. De er snille, morsomme og litt nerd. Anonymkode: 4b21d...d7c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 17.13): Absolutt, har du ikke sett på DOL? Aspergere ved å oppføre seg som aspergere ødela nesten hele forumet for alle andre, angivelig. Folk ble rasende, hvorfor kan ikke aspergerne, som pga asperger oppfører seg som aspergere, slutte å oppføre seg som aspergere, de må ha vondt i vilja!!! "Utesteng dem ellers flykter jeg fra forumet". Det var konsensus. Er du uenig med min beskrivelse av hva som skjedde på forumet? Hva tror du skjer i virkeligheten, der er det mye lettere, en bare holder seg unna dem. En kan lyve alt en vil, om berikende mangfold og alt det der som mange elsker å "virtue signale" om, men fakta er åpenbare. Ja, folk trives med aspergere, men KUN dersom aspergerne ikke oppfører seg som aspergere. 😂 Og, det er problemet, mange aspergere klarer ikke å "slutte" å oppføre seg som aspergere, fordi det er ikke valgfritt en kan velge bort, det er den en er, det er en psykdom uten virksom behandling. Problemet er dette er mennesker, som opplever det som er mest ile for mennesker, å bli utstøtt av samfunnet, uten å evne å tilpasse seg slik samfunnet ønsker for å få dem inn i varmen. Det ødelegger kropp og sjel, det gjør en deprimert og ensom og alene or arbeidsløs og dermed er det noe av det verste en kan oppleve Og ja, jeg har opplevd dette selv, er en grunn til at jeg ikke har noen familie/venner. Og det er fordi jeg oppførte meg for dårlig og ble for belastende for dem. Slik aspergerne på forumet her er for belastende for de andre brukerne. Det er min opplevelse, og jeg forstår, men det gjør ikke opplevelsen mindre ille for aspergern som må leve med det. Fint om du kan innrømme at jeg har rett. For det er det vel liten tvil om.... (?) Anonymkode: 3377b...e01 Det er et liv jeg ikke unner noen. Det å være utstøtt og aldri «god» nok for arbeidsgivere, potensielle partnere og venner, innenfor skole etc. Hele livet har jeg slitt og fått i ansiktet at jeg ikke er god nok, at jeg er lat og ikke står på nok. Når sannheten er at jeg har stått på mer enn folk flest, uten særlig hjelp og støtte som alle andre får. Blitt mobbet, trakassert og utstøtt. Blir aldri tatt på alvor. Har også opplevd traumer i tillegg, men dette feies bort og blir latterliggjort av alle. Bare fordi jeg var sterk nok til å ikke la meg friste til å bli narkoman, narkomane får masse sympati og hjelp av folk, får høre at de er så sykt sterke, når de faktisk selv valgte å ruse seg. Jeg har hatt det like vanskelig som en narkoman, vært i miljøet også. Men jeg er vel for pen, ressurssterk, framstår for smart til at folk klarer å ta meg og mine problemer på alvor? Alle flirer bort problemene mine og sier at jeg pga disse egenskapene kommer til å klare meg så bra og ting ordner seg, folk har vært sjalue på meg også. Liksom virkelig? Dette livet er ikke noe å trakte etter, hadde de bare visst hvor fælt jeg sliter og Nav og psykiatri som ikke vil hjelpe meg. Bare å få diagnosen utviklingsforstyrrelse har vært et evig mas og jobb for å få plass i psykiatrien. Jeg har slitt hele livet, det er veldig merkelig at ingen har sett noe eller prøvd å hjelpe meg. Men folk liker at man aldri lykkes og holdes på bunn. det er sykt frustrerende å ha nada nettverk, ingen venner(alle bare forsvinner og eller gir f), ikke klare å finne meg en mann som vil gifte seg med meg, har ikke barn, får ikke jobb, har ikke noen sparepenger og er dypt bekymret for framtiden, pengene setter også en stor stopper for ting, og har ingen som kan hjelpe meg heller. Tiggeannonser fungerer ikke på meg som det gjør på alle andre som får enorm respons fra folk som vil hjelpe. Jeg må klippe og farge håret selv og sånne ting, fordi jeg ikke har nettverk som kan hjelpe meg, noe alle andre har og får hjelp til ting. Jeg er også en som liker å gi, men ingen vil ha bidragene mine. Har stort sett blitt utnyttet og brukt hele livet av folk. Folk sier de liker meg og synes jeg har fine egenskaper, men så fort de plutselig blir populære og har andre å være med, så glemmes jeg og de slutter å sende melding. når det kommer til kjæreste og sexrelasjoner så har det vært mye dårlig der, ofte lite gjensidig godt samspill etc. Umodne menn som slår seg vrang av litt problemer og som stiller enorme krav, og mangel på lidenskap og romantikk etter en liten stund. Jeg føler alltid at jeg er den som elsker mest og jobber for forholdet og er dypt forelsket, mens jeg har ingen verdi for de. Når det kommer til det seksuelle, så liker ikke menn damer som er seksuelle av seg og som også har perioder der hun ikke orker sex. De forventer kvantitet foran kvalitet og bare pumpe på uten å gi noe mer. Det stopper alltid et visst sted, der de blir begrenset iforhold til relasjonen vår og vi blir liksom aldri en enhet eller et ordentlig par. hadde et samboerskap, en hund som jeg måtte avlive, hadde en fast jobb. Jeg hadde mange venner også. Men jeg mistet alt jeg kjempet med nebb og klør for. Sitter i en liten og trang hybel som gjør meg dårlig og sykere, utleiere svarer ikke på henvendelsene mine dessverre. Bor for sentralt og midt i den vonde gøra som jeg vokste opp i og som tynger meg. Har lite med penger og ressurser til å flytte. Har en bil som jeg mister snart også. Kan ikke ha dyr noen steder, utleiere vil ikke. Listen er lang. jeg føler bare på et enormt sinne og en smerte som ikke slipper og spiser meg opp. Det ble verre etter samlivsbruddet. Å være utstøtt, misforstått, usynlig, ikke bli tatt på alvor, stå på og aldri få til noen ting, aldri noe som går min vei, ikke ha noen ting, bo på en plass med lite oppegående mennesker rundt meg og alt mulig rart(kommer nok aldri til å få en leilighet i et godt og trygt miljø), redd for stempel. Det står utrolig mye stygt om denne diagnosen på nettet og det er sårende. Jeg føler jeg bare får dritt her i livet og bare tiltrekker meg dritt og bunnivå, enda jeg kjemper hardt i mot, ved å lese mye, ta tak i problemene, ta vare på meg selv, framstå bra og prøve å ta gode valg etc, men til ingen nytte. Vil ikke ende opp i kommune bolig som er like sentralt som denne dritthybelen og med utviklingshemmede og rare folk rundt meg. Alle diagnoser er fæle å ha når det rammer funksjonsnivået og livet såpass at man får negative reaksjoner eller feedback fra universet og omgivelsene. Dette med omgivelsene kan man gjøre noe med til en viss grad, men når hele universet og uflaksen er på gang, så er det vanskelig. Anonymkode: 0e9f9...ad1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 23.32): Hva tror du grunnen til at de som angivelig har det verre, klager mindre. Eller, for å si det med andre ord, hvorfor har aspergere, som 'angivelig' ikke klarer seg fint, en tendens til å sutre mer enn andre som har det verre? Anonymkode: 3377b...e01 Fy så usympatisk og ekkel du er. Jeg lurer virkelig på hvem som troller her. Jeg har lest flere av innleggene her over og det oser troll lang vei. Å kalle aspergere for troll og at de som klager her inne på et DOKTOR forum har psykopat diagnose i tillegg, er bare åndssvakt og unormalt. Vet dere hva en psykopat er for noe egt? Tror ikke det nei... jeg har lest disse asperger innleggene dere hentyder til. hvis dere er så sinnsykt hårsåre og misoppfatter andres klaging så ille, så burde dere virkelig gå inn i dere selv, for der er problemet☺️ Og det er ganske psykopatisk å henge ut en gruppe med mennesker og æreskrenke de over nettet. Eller lite oppegående med andre ord. dette er et doktorforum, folk må for fader meg få liv til å øse ut med de verste problemene sine uten at sånne stygge og ekle troll som deg skal ødelegge og gi motstand. Hva med å logge av doktorforum? HVA med å la være å lese disse innleggene om det plager deg? HVA med å slutte å henge deg oppi aspergere? ER det vanskelig eller?? det er deilig å kunne øse ut smerten et sted, når man ikke har noe sted å gå eller noen å snakke med, for man ødelegger relasjonene sine om man øser ut disse problemene på de. De fortjener det ikke. Dps lytter ikke og har ikke tid til å høre etter. er også utrolig stygt, uempatisk og slemt av deg å påstå at aspergere ikke har det ille. Jeg kan snakke fra mitt liv, om du hadde vært meg en dag, hadde du ikke skrevet disse tingene, da hadde du endret perspektiv fort. Du er tydeligvis en bortskjemt snørrunge som har både en pen og oppegående partner, alltid kunne velge og vrake i beilere som vil gifte seg og få barn med deg, alltid hatt masse venner, nok penger, jobb, vært ettertraktet, har et trygt sted å bo, har ressursser til å håndtere nedganger i livet, fått det stortsett som du ville, har hatt tilstedeværende foreldre som synes du er perfekt og drømmebarnet deres, har en karriere etc. hvordan kan du påstå at de som er utstøtt av samfunnet, ikke er som alle andre og ikke mestrer noenting ikke har det verst? Det er like ille som å sitte i rullestol. Det er bedre å sitte i rullestol, for de har venner og familie og partner som er der uansett. De har et trygt sted å bo hele livet og noen som tar seg av de. Hvordan tror du det er å falle mellom to stoler? Å se tilsynelatende oppegående og heldig ut, men ikke fungere eller få til noen ting i det hele tatt? Å være klar og oppegående i hodet og bevisst se sine store begrensninger og ikke klare å gjøre noe med de og at man må lære seg å leve med det hele livet? At man aldri kan få til et godt, trygt og selvstendig liv med gode venner, familie, folk rundt seg, partner, barn, egen bolig, økonomi eller noe som helst? Synes ikke det er noe verdig liv jeg. Å ha i tankene hver dag at man er for udugelig og dum til å ta seg en utdanning, få en karriere og verdig jobb. Ja for jobbene jeg har hatt, har hatt et ekstremt belastende miljø etc. at man bare kan avtjene førstegangstjenesten, men ikke bli befal etc. at man strøk på mopedteorien hundre og ørten ganger.. at livet generelt er ustabilt og meget uforutsigbart. At mannfolka ikke vil snakke om eller nevne samboerskap, barn og ekteskap med DEG. At de ikke lar deg treffe barna. Mens alle andre introduserer og lager barn etter to ukers bekjentskap, da skjønner man at noe er galt.. at alle vennskap og bekjentskap sklir ut og ingen er interessert i å ha en samtale med deg eller innvitere deg med på noe. At du ble flørtet med hele skolegangen av gutter som bare ville få deg på, for så å le av deg og avvise deg og fortelle deg hvor stygg du er og at de aldri kunne tenkt å være interessert i meg. for ikke å snakke om dette fæle og narkomane miljøet jeg var i, med visse psyko personer som skulle ta meg og gjøre livet mitt surt. Var helt forferdelig. de fleste som har det verst er for feige og dårlige til å syte, men noen av oss er stae og tøffe nok til å stå fram og snakke for resten og utrydde skammen rundt dette. Der har du svaret og kanskje du blir en mer reflektert og mindre trangsynt og rigid person. AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 23.35): Jeg tror de som angivelig har asperger, men som lever helt normale liv med jobb, partner, venner og barn nok har blitt feildiagnosert. Det vanlige er at en Asperger diagnose medfører så store problemer i forhold til det sosiale osv at man ikke klarer slike normale ting. Anonymkode: 0941e...6a7 Det tror jeg også at de er feildiagnotisert. Jeg kjenner en som har asperger og er ufør. Han merker man det tydelig på, men han har venner og kjærester. Anonymkode: 0e9f9...ad1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460227-speil-speil-p%C3%A5-veggen-der-hvem-har-det-verst-p%C3%A5-forumet-her/page/2/#findComment-4033849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.